1
Vraag
2
Reacties
ries1973

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bellen over wifi werkt niet meer

Hoi,

Ik heb gisteren mijn Samsung S21+ toestel geupgrade naar Android 14 met Samsung One ui 6.0 en nu werkt mijn bellen over wifi niet meer. Ik heb dit tot de update altijd prima kunnen gebruiken (ik heb een kantoor-ruimte in een kelder dus geen enkele andere optie dan bellen via wifi).

Als ik naar de instellingen van de telefoon app ga en op "Bellen via Wi-Fi" klik dan krijg ik de foutmelding "Kan bellen via Wi-Fo nu niet activeren. Probeer het later opnieuw". Heb al vanalles geprobeerd. Wifi aan-uit, telefoon meerdere malen herstart, diverse instellingen aangepast maar het werkt niet. 

Kan het een probleem van compatibiliteit zijn met de nieuwe versies die zijn geinstalleerd? Enig idee? Bedankt voor jullie hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ries1973
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het probleem zelf kunnen oplossen, door in het Engels op google te zoeken. Het probleem is dat de Telefoon app machtiging voor "Locatie" moet hebben. Op de een of andere manier was die machtiging uitgezet na de update. Daarna een reset van de netwerk connecties gedaan, telefoon opnieuw opgestart en toen werkte het.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @ries1973, goededemorgen en welkom hier!

Wat gek dat de optie Bellen via Wifi niet meer werkt na de meest recente update. Ik zie dat je deze vraag ook hebt gesteld op de Samsung Community. Heel goed dat je dat hebt gedaan, want zij weten net wat meer in's en out's over Android updates. Toevallig kwam ik op de Samsung Community ook dit topic tegen. Het gaat hierbij wel om een vorige update, maar wellicht dat de stappen hier ook bij jou een oplossing bieden.

ries1973
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het probleem zelf kunnen oplossen, door in het Engels op google te zoeken. Het probleem is dat de Telefoon app machtiging voor "Locatie" moet hebben. Op de een of andere manier was die machtiging uitgezet na de update. Daarna een reset van de netwerk connecties gedaan, telefoon opnieuw opgestart en toen werkte het.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Ah, fantastisch om te lezen @ries1973. Heel erg dank ook dat je hier de oplossing deelt, want ik weet zeker dat ook andere gebruikers hier mee geholpen zijn! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic