Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Mijn nummer is geblokkeerd door een achterstallige betaling

Is jouw nummer geblokkeerd door problemen met je betalingen? Lees snel verder! We vertellen je hier hoe je zo snel mogelijk weer up and running bent.

 

Er zijn in dit geval twee soorten blokkades:

  • Gedeeltelijke blokkade: je kunt niet meer bellen, sms'en en internetten, maar je bent wel nog bereikbaar
  • Volledige blokkade: je bent ook niet meer bereikbaar

Ik wil alsnog zsm zelf betalen

Is je automatische incasso mislukt en heb je dit niet op tijd gezien? Dan kan je alsnog deze blokkade verwijderen door het geld zelf over te maken. Dit doe je het snelst via My Vodafone. Daar kan je je rekening met iDEAL óf creditcard betalen. 

 

< Betaal mijn rekening in My Vodafone > 

 

Lukt het niet? Volg dan de uitgebreide instructies in dit topic

 

Ik heb betaald, maar het nummer is nog steeds geblokkeerd

Als je via My Vodafone (iDEAL of creditcard) betaalt, staat het geld binnen één werkdag op onze rekening. Het nummer wordt automatisch gedeblokkeerd wanneer dit in ons systeem verwerkt is. Heb je het geld overgemaakt via internetbankieren of een GWK? Houd dan rekening met een verwerkingstijd van twee werkdagen

 

Zet na betaling sowieso regelmatig je telefoon uit en weer aan om te checken wanneer de blokkade verwijderd is. Zo maakt je mobiele nummer opnieuw verbinding met ons netwerk. 

 

Let op: als je mobiele nummer geblokkeerd is geweest, berekenen we op je volgende factuur € 22,69 administratiekosten.

 

Ik kan nu niet betalen, maar wil graag snel weer bereikbaar zijn

Je kan dan een betalingsregeling aanvragen om het openstaande bedrag in termijnen te betalen. Dit vraag je aan via My Vodafone. 

 

< Ik wil een betalingsregeling aanvragen >

 

Wil je dit liever samen met een medewerker bespreken? Bel ons dan via 0800-0094, dan zoeken we samen een oplossing. 

Let op: heb je een brief ontvangen van een incassobureau? Dan kan je geen regeling meer met ons treffen. Neem in dat geval contact op met het betreffende incassobureau. 

 

BKR

Een achterstallige betaling heeft ook gevolgen voor de notering bij het BKR. Een toestellening vanaf € 250 wordt altijd bij het BKR geregistreerd, op het moment dat de lening ingaat. Bij een betaalachterstand van meer dan 60 dagen zijn we verplicht om ook die bij BKR te melden. Dit kan gevolgen hebben voor je volgende lening- of kredietaanvragen.

 

Als je het abonnement in één keer afbetaalt (afkoopt), melden we de toestellening af nadat we je laatste betaling hebben ontvangen. Wil je weten of je een BKR-registratie hebt of heb je daar vragen over? Neem contact op met BKR.

 

Meer informatie
Mis je informatie? Of heb je een andere vraag over blokkades? Bekijk dan ook eens dit topic. Of stel je vraag aan ons door zelf een topic te openen . De Community helpt je graag verder! 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic