Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

iOS 17 - overzicht

Afgelopen maandag, 5 juni 2023, heeft Apple tijdens WWDC iOS 17 aangekondigd. Voor de trouwe Apple iPhone gebruikers iets om naar uit te kijken. iOS 17 wordt in de 2e helft van 2023 verwacht maar nu al heeft Apple in grote lijnen aangekondigd wat de vernieuwingen zijn en voor welk toestel deze update geschikt is. 

Wat zijn de verbeteringen die Apple heeft doorgevoerd:
- iOS 17 maakt je iPhone meer persoonlijker
- Berichten app (iMessage) krijgt o.a. een nieuwe zoekfilter en veilig thuis functie
- Slimmere autocorrectie die gebruik maakt van AI
- Standby; soort dashboard als je je iPhone op z'n kant zet
- Offline kaarten in Apple Maps
- Hé Siri gaat verdwijnen en daarvoor in de plaats zeg je straks alleen nog maar Siri (zonder Hé ervoor)
- FaceTime berichten, opnemen en doorsturen zodat de ander kan zien dat je hebt gebeld
- Journal app; een dagboek om je dag vast te leggen 
- Verbeterde AirDrop functies
- AirPlay in hotelkamers
- Personal Voice (persoonlijke stem); een functie bedoeld om je stem te imiteren (voor mensen die hun stem verliezen)
- Toetsenbord; Verbeterde autocorrectie, dicteren en typen tegelijk, woord- en zinsvoorspellingen in tekstveld

- Verbeteringen in woning app (Homekit)  
- Passkey ondersteuning
- Telefoon app van Apple is sterk verbeterd en ik vraag me af of dit bij Vodafone gaat werken?!?
(Live Voicemail - live transcriptie van de voicemail terwijl deze wordt ingesproken)


Wanneer kan je deze iOS 17 verwachten en voor welk toestel?
In de loop van september, zodra er een nieuwe iPhone uit komt en je kan de volgende iPhones een update geven; iPhone 14 (volledige serie), iPhone 13 (volledige serie), iPhone 12 (volledige serie), iPhone 11 (volledige serie), iPhone XR/XR (Max), iPhone SE 2020 en 2022 (2e en 3e generatie). iPhone X en iPhone 8 (Plus) krijgen geen update. Mochten hier nog wijzigingen in komen dan zal ik het melden maar voorlopig zouden deze toestellen geschikt zijn voor iOS 17. 

Wil jij alvast publieke beta (iOS 17) testen op je iPhone?
Ja, dat kan. Maar besef wel dat je tegen problemen aan kan lopen omdat niet alle app's geschikt zijn gemaakt voor iOS 17. Heb je je toestel echt nodig, installeer dan de beta versie niet en wacht gewoon tot hij echt uit komt. Ik zou het dan ook afraden om te installeren. Heb je nog een oud toestel en niet dagelijks nodig, dan kan je gerust een gokje wagen om te testen. Wil je de publieke beta installeren, ga dan naar instellingen, algemeen en dan naar software-update. Klik daar de schakelaar op aan om de iOS beta te installeren. De eerste publieke beta wordt ergens in juli verwacht. Kijk voor meer informatie op de Apple Beta Software Programma pagina

Veel dingen waar ik zelf wel naar uit kijk maar het was allemaal wat magertjes, als ik het mag zeggen. Heb je deze WWDC23 niet gezien, klik hier en bekijk deze terug. Lees hier de hoogtepunten van WWDC23. Mocht je iets missen, heb je zelf nog aanvulling, heb je het gezien en wil je er iets over vertellen? Laat het hier achter, het is altijd leuk om er over te praten.

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic