Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Mogelijk miljoenen Nederlanders slachtoffer van datalek

Eerst wilde ik er zelf geen aandacht aan geven omdat ik hoopte dat Vodafone hier wel iets over zou plaatsen. Er zijn mogelijk miljoenen Nederlanders slachtoffer van een datalek waaronder klanten van NS en VodafoneZiggo. Bij VodafoneZiggo zouden er ongeveer 700.000 klanten gelekt zijn. Of dit alleen Ziggo klanten zijn, of gemixt, dat weet ik niet. 

Mensen met een Vodafone abonnement wil ik graag wijzen naar meer informatie over het verstrekken van je gegevens aan derden. Bij Vodafone is dit namelijk heel makkelijk online aan te passen want elke klant gaat direct akkoord met het doorgeven van z'n gegevens (tenminste, dat is mij zo uitgelegd). Dit kan je heel eenvoudig uitzetten! Ga naar My Vodafone en kies in het menu SERVICE. Onderaan de pagina zie je Gegevens en Privacy Hier heb je de optie om toestemming te geen, of juist niet. Bekijk deze informatie en wil je niet dat Vodafone je gegevens worden gedeeld, zet hier alles op NEE. Zo kan je je mobiele gebruikersgegevens, klantprofielen, locatiegegevens, klantonderzoeken allemaal UITZETTEN! 

Daarnaast moet je altijd goed oppassen waar je je gegevens plaatst. Mocht je een onbekend iemand aan de telefoon krijgen en die wil gegevens met je doornemen, of stelt allemaal privé vragen, geef er geen antwoord op. Hang op en blokkeer het nummer! 

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic