Jacqdus

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gebeld door bekende uit USA maar getoonde nummer op screen is van onbekende uit ander land

Weet niet goed in welk forum mijn vraag hoort, maar ik heb een vraag.

Mijn tante woont in de USA. Op 31-12 belde ze me, maar op mijn telefoon zag ik een nummer uit Roemenië en ik nam niet op. Maar werd 10 minuten later weer gebeld door hetzelfde nummer en toen ik dat weer wegdrukte zag ik een voicemail van hetzelfde nummer en hoorde dat het mijn tante was. Ze is verhuisd, dacht dat ze een nieuw nummer had dat als Roemeens herkend werd. Maar toen ik het nummer belde nam een verschrikte (Roemeense?) mevrouw op. Heb mijn tante gebeld op het nummer dat ik van haar heb en ze nam op. Ze had mij inderdaad gebeld en een voicemail ingesproken. Wist niet waarom ik een totaal ander (Roemeens) telefoonnummer zag.

Gisteren werd ik gebeld door een buitenlands nummer dat uit België zou zijn. Nam niet op. De voicemail liet weer horen dat het mijn Tante uit de USA was. Heb haar gebeld op het mij bekende nummer. . Ze is bijna 90 jaar en heeft geen idee hoe ze mij kan bellen en ik andere telefoonnummers zie.

Ik heb ook geen idee. Het is geen spoofing lijkt mij. 

Want het is wel een onbekend buitenlands nummer dat mij belt, maar het is wel degelijk een bekende die mij belt. Zij belt met een Amerikaans telefoonnummer, niet Roemeens of Belgische. En het Roemeense nummer was ook van iemand die zich rotschrok toen een buitenlander haar belde om half,10, ‘s avonds. Leek me geen oplichter.

Ik zie geen rare dingen (afschrijvingen of telefoontjes) op mijn factuur.

Heeft iemand een idee wat hier gebeurt?  Is zij gehackt?  Moeten we hier iets aan doen? Zo ja wat. 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12468Posts
  • 3600Oplossingen
  • 3271Likes

Hoi @Jacqdus 
Het klinkt allemaal heel erg vervelend en begrijpelijk dat jullie hier vragen over hebben. Maar ik denk dat je toch bij de verkeerde de vraagt stelt. Want het gaat niet om Vodafone maar om het bedrijf waar je tante vandaan belt. Eigenlijk zou je met dat bedrijf in contact moeten komen en daar vragen wat er aan de hand is. Een aantal keren een testje doen om te zien wat er gebeurd als ze je belt en deze testjes dan voorleggen aan het telecom bedrijf waar je tante vanuit belt. 

Vodafone ontvangt een nummer en geeft dit nummer door, verder doen ze eigenlijk niet. Daarom verwacht ik eigenlijk dat Vodafone je hiermee niet kan helpen en je ook zal doorsturen. Succes in ieder geval en laat zeker nog even weten wat hier uit is gekomen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3672Posts
  • 1137Oplossingen
  • 1205Likes

Hi @Jacqdus, welkom hier!

Logisch dat je niet direct weet waar je precies moet zijn, want dit is ook een bijzondere situatie. Als ik je bericht zo lees dan lijkt het ook te spelen vanaf het moment dat jouw tante in de USA is verhuist. Op basis daarvan vermoed ik een routeringsissue. Zoals @Energieboy al aangeeft moet je hiervoor inderdaad bij de aanbieder zijn, in dit geval de provider van jouw tante in de USA. De enige tip die ik wel kan meegeven is om data en tijdstippen te noteren van de gesprekken waarbij een ander nummer wordt getoond + een screenshot daarvan en deze gegevens mee te sturen. Op basis daarvan kunnen zij een onderzoek starten en de routering van deze gesprekken controleren. Veel succes en hopelijk is het euvel spoedig opgelost voor jouw tante 🙂

Jacqdus
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Energieboy en @Cecilia  bedankt voor jullie reactie. Ik heb mijn tante gemaild . 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic