Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

112 nu ook bereikbaar via 4G Bellen over Wifi

Laatst las ik berichten van mensen die lieten weten dat het niet mogelijk was om 112 te bellen als je via Wifi contact maakte met je provider. Uiteraard heel vervelend en dat is inmiddels opgelost. 4G (VoLTE) en bellen via Wifi is super handig als je op plekken bent waar je slecht bereik hebt en niet kan bellen. Daar zat als nadeel aan dat je het alarmnummer niet kon bellen en dat is inmiddels opgelost. De optie voor je iPhone is er pas na de nieuwe update iOS 15.4. die binnenkort uit komt. Hoe het zit met Android toestellen kan ik je niet zeggen, die heb ik niet. Het is bij Vodafone dus al mogelijk maar voor iPhone gebruikers is het nog even wachten op de update. 

ACM noemt het belangrijk dat het alarmnummer bereikbaar is via alle technieken voor mobiele telefoongesprekken. Daarnaast is het belangrijk dat de meldkamer indentiteits- en locatiegegevens doorkrijgt zodat er snel hulp kan worden gestuurd. 

Bellen naar 112 is er nu dus ook via Wifi en 4G-bellen (VoLTE) en alleen via de normale weg om te bellen, niet via FaceTime of Whatsapp. Dus hou er rekening mee dat dit alleen kan via providers die het ook aanbieden, anders werkt het natuurlijk nog niet. 

Let op: Mocht je zelf niet kunnen bellen dan is er nu ook een 112 app waarmee je kan bellen, maar ook kan chatten met één van de hulpdiensten. 

0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic