1
Vraag
2
Reacties
LaleY

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

eSIM Galaxy Watch 4

Beste, 

 

In dit forum lees ik onderstaande reactie over e-sim ondersteuning door Vodafone voor Galaxy watch 4. Ter verduidelijking heb ik een aantal vragen:

  • Begrijp ik goed dat ik een LTE versie van de Galaxy watch 4 in het buitenland kan kopen en mijn huidige e-sim abonnement bij Vodafone daarmee kan koppelen?
  • Wat wordt bedoelt met juiste settings te embedden? Is een lte versie van een watch al niet kant en klaar voor e-sim gebruik?
  • Heeft Vodafone op dit moment een Galaxy watch 4 voorzien van een e-sim ondersteuning in Nederland?

"Betreft de eSIM: Vanuit ons is het mogelijk om een eSIM te gebruiken in een wearable. Hiervoor zal de fabrikant contact op moeten nemen met ons om de juiste settings te embedden. Ik raad je dan ook zeker  aan om deze vraag bij Samsung neer te leggen. Het is aan hun om hierover contact op te nemen met ons zodat we het samen werkend krijgen."

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @LaleY, Ik leg je hier graag meer over uit. Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM functionaliteit hebben + voldoen aan het GSMA Consumer Model. Helaas durf ik niet te zeggen of de Watch 4 hier aan voldoet en of Samsung al contact heeft gezocht met ons hierover. Vanuit ons is het mogelijk om een eSIM te gebruiken in een wearable in combinatie met een abonnement. 

Bekijk in context

LaleY
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ondertussen heb ik contact opgezocht met Samsung en die geeft aan dat ze voorlopig niet in Nederland met de providers samen gaan werken:

 

"Dit is al een aantal keer nagevraagd. Met geen ondersteuning bedoel ik: omdat de LTE versie niet is uitgebracht in Nederland, hebben wij geen inzicht in of Samsung van plan is om binnenkort met providers samen te gaan werken in Nederland en dit toch mogelijk te maken. Voorlopig staat het voor zover wij kunnen zien niet in de plannen. ^Darryl"

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @LaleY, Ik leg je hier graag meer over uit. Vodafone ondersteunt alle smartwatches die een eSIM functionaliteit hebben + voldoen aan het GSMA Consumer Model. Helaas durf ik niet te zeggen of de Watch 4 hier aan voldoet en of Samsung al contact heeft gezocht met ons hierover. Vanuit ons is het mogelijk om een eSIM te gebruiken in een wearable in combinatie met een abonnement. 

LaleY
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dag Steven, dank. 

Weet jij toevallig of er überhaupt op een smartwatch gebruik is gemaakt van een e-sim van Vodafone in Nederland en welke smartwatchen die zijn? Een smartwatch merk waarvan we zeker zijn dat e-sim van Vodafone werkt?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas durf ik dit niet te zeggen of er al smartwatches zijn die op ons netwerk werken @LaleY 😞

LaleY
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ondertussen heb ik contact opgezocht met Samsung en die geeft aan dat ze voorlopig niet in Nederland met de providers samen gaan werken:

 

"Dit is al een aantal keer nagevraagd. Met geen ondersteuning bedoel ik: omdat de LTE versie niet is uitgebracht in Nederland, hebben wij geen inzicht in of Samsung van plan is om binnenkort met providers samen te gaan werken in Nederland en dit toch mogelijk te maken. Voorlopig staat het voor zover wij kunnen zien niet in de plannen. ^Darryl"

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is jammer om te horen @LaleY :(. Helaas is het in dit geval afwachten tot Samsung het in Nederland gaat uitrollen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic