1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Reacties
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Breaky

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Zo is dat 👊

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

@Cecilia : ik krijg nog steeds precies hetzelfde scherm als Boellie wanneer ik probeer te koppelen. Vijf minuten geleden voor het laatst weer geprobeerd. Ik heb Red Together en ben de eigenaar van dat Red Together abonnement. 

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

@Cecilia Ik moet denk ik ook een case laten aanmaken, want ik heb al een tijdje iOs 17.1 en WatchOS 10.1 en zelfs na opnieuw opstarten van phone en Watch krijg ik nog steeds onderstaand scherm: 

 

IMG_8397.png

jeroenlaven90

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hetzelfde geldt voor mij. Ook ik krijg na meerder keren herstarten en al even op de meest up to date iOS en watch OS nog steeds dezelfde melding. 

Jovano12

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heb ook nog precies hetzelfde … morgen maar even met de klantenservice bellen of er al meer bekend is of dat het ergens anders aan kan liggen. 

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

@Jovano12 Ik had ook net verlengd en nieuw toestel ontvangen. Koppelen lukte gisteren eerst ook niet. Bij mijn abo in de Vodafone app stond ook niets meer bij dit betreffende telefoonnummer.  Alleen de einddatum contract. Nadat @Cecilia een en ander had doorgegeven aan de juiste Vodafone afdeling, was het na een paar uur opgelost. Dus ik zou Cecilia even vragen als ik jullie was. Nieuwigheid denk ik. Komt vast goed. Succes!

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

En jawel, de reklame campagne voor de smart watch is op de radio ook gestart. Eindelijk ook bij Vodafone. Blij mee. Nu Roamen nog...

Paul G

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Cecilia, ik krijg dezelfde foutmelding. Of geen foutmelding, maar de melding dat vodafone NL de Apple Watch niet ondersteund. Ik begrijp uit bovenstaand bericht dat jij dit kan oplossen met desbetreffende afdeling. Zou jij dat in mijn geval ook willen doen? Dank alvast! 

Dessi31

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Cecilia, ik krijg ook een foutmelding - zie screenschots in de bijlage. Gisteren kwam ik eerst op een pagina waar ik bij vodafone kon inlogen en toen kreeg ik een foutmelding dat er geen 06 nummer gekoppeld was aan mijn vodafone. Op advies van de helpdesk had ik beide apparaten opnieuw gestart, de vodafone app verwijderd en opnieuw geinstaleerd en sinds toen krijg ik noet eens de mogelijkheid om in te loggen bij vodafone.
Zou jij aub me ook willen helpen? Dank alvast!

IMG_3619.png

IMG_3620.png

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi allemaal!

Op basis van alle berichten hier zie ik een aantal foutmeldingen voorbij komen. Om het overzicht te bewaren ga ik deze meldingen hieronder even kort bij langs. 

Foutmelding '06-nummer niet gevonden':

Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.
 

'Configureer je mobiele netwerk = greyed-out'. 

Wanneer je deze foutmelding krijgt is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

 

Heb je bovenstaande geprobeerd en verdwijnt de melding niet? Stuur mij dan een privébericht onder vermelding van de foutmelding en vermeld in jouw bericht jouw klantnummer en het mobiele nummer waarvoor je OneNumber wilt aanvragen. Als je mij een privébericht stuurt, dan zet je voorbeeld intern door voor onderzoek. Ik reageer dan niet op je reactie in dit topic en je ontvangt eveneens geen privébericht dat het voorbeeld is ontvangen en doorgezet. 

 

VF.NL ondersteunt de Apple Watch niet

Hierbij geldt ongeveer hetzelfde als bij bovenstaande foutmelding. Wanneer je deze foutmelding krijgt is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

 

Heb je bovenstaande geprobeerd en verdwijnt de melding niet? Stuur mij dan een privébericht onder vermelding van de foutmelding en vermeld in jouw bericht jouw klantnummer en het mobiele nummer waarvoor je OneNumber wilt aanvragen. Als je mij een privébericht stuurt, dan zet je voorbeeld intern door voor onderzoek. Ik reageer dan niet op je reactie in dit topic en je ontvangt eveneens geen privébericht dat het voorbeeld is ontvangen en doorgezet. 

 

Dessi31

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

 Hi, gisteren kreeg ik de melding dat er geen 06 gekoppeld is aan mijn vodafone, sinds reboot apple watch en iphone kom ik niet eens verder dan de ondestande

IMG_3619.png

IMG_3620.png

Gambit74

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Foutmelding '06-nummer niet gevonden

Ik heb het profiel gecontroleerd maar die staat goed. Wat nu ?

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

@Cecilia  en anderen: Uiteindelijk is het gelukt en het werkt. Uiteindelijk heb ik mijn iPhone totaal gewist en voorzien van IOS17.1 (er stond dus een beta 17.2 op, waarvan mensen beweren dat dat ook zou werken, niet dus). Met IOS17.1 werkt het gewoon in een keer. Sorry dat ik jullie heb lastig gevallen.

Fred1964!

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb een Utra 1 en Watch OS 10.2 (21S5331f) en IOS17.2. Dat zou toch ook gewoon moeten werken? Het vlak blijft bij mij "Greyed Out"

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

@Gambit74 Wil je eens kijken of de tip hier ook bij jou lukt?

Gambit74

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is gelukt ik moest het betreffende nummer inderdaad koppelen aan de hoofd gebruiker.

Daarna aanmelden en nummer weer terugzetten

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Helaas, @Fred1964! , met IOS17.2 gaat dat niet lukken. Ik heb net twee en halve dag zitten klooien en mensen lastig te vallen er mee. IOS 17.2 werkt niet. Toen ik mijn iPhone had gedowngrade naar IOS 17.1 ging het als een tierelier. Was wel effe een klusje, maar het werkt nu wel.

Fred1964!

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Moet ik dan ook mijn Apple Watch downgraden naar WatchOS 10.1?

 

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Nee, heb ik niet gedaan. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ik heb vandaag mijn Apple Watch Series 9 ontvangen, de update naar 10.1 gedaan en me meteen aangemeld voor OneNumbet. Dat ging zonder foutmeldingen. Ik heb de bevestiging ontvangen dat het abonnement actief is, ook in de Watch app op de iPhone wordt aangegeven dat het abonnement actief is, maar op de Watch werkt het niet. Mobiel netwerk en mobiele data staan aan, bij Carrier staat een groen vinkje, maar bij Status staat “geen verbinding”.  
Ik heb al geprobeerd de Watch en iPhone opnieuw op te starten, de iPhone helemaal uit te zetten, maar wat ik ook probeer, ik blijf “Geem verbinding” houden, en inderdaad heb ik dus geen verbinding met het mobiele netwerk. 

Net nadat ik dit gepost had, heb ik de oplossing gevonden. Op de Watch naar Instellingen >> Algemeen >> Info gaan. Dan worden ineens vanzelf carrier instellingen bijgewerkt, en vanaf dat moment werkt alles. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic