1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Reacties
  • 909Oplossingen
  • 1041Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Jovano12

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dag, ik heb ook problemen met het activeren. Ik krijg zelfs niet eens de mogelijkheid om op de ‘configureer mobiel netwerk’ knop te drukken, ondanks de 5 reboots van mijn Apple Watch Series 8 en iPhone 14 Pro Max. 

Abonnement: Vodafone Red Unlimited

Telefoon: iPhone 14 Pro Max 

iOS 17.1

Watch: Apple Watch Series 8 Roest Vrij Staal

WatchOS 10.1

Boaske

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het was even wachten, blij dat het (eindelijk) zover is. Aanmelden is gelukt en het is actief.

 

La Hees

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Celia
zelfde probleem met zakelijk abonnement. iPhone 15 pro en Apple Watch 9. Mijn account zou niet in aanmerking komen voor voorzieningen op mijn Apple Watch. Neem contact op enz

DJPhil

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beste @Cecilia 

Ik probeer al sinds 10 uur ieder uur om OneNumber te kunnen activeren.
iPhone en Apple watch al enkele keren uit en aan gedaan.

Ik loop nog steeds aan tegen het niet kunnen kiezen van "Configureer......." en de boodschap dat vf.hl dit niet ondersteunt.
Ik heb een Red Together abonnement
iPhone 13 Pro Max IOS 17.2 Public Beta
Appel Watch Ultra, Watch OS 10.2 Public Beta

 

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

@DJPhil Het werkt niet met beta versies. alleen met iOS17.1 en WatchOS 10.1

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 909Oplossingen
  • 1041Likes

De voorbeelden m.b.t. de foutmelding dat er een serverfout is opgetreden zijn doorgezet. Dit is in onderzoek. 

Mochten er meer mensen zijn die net zoals @Jovano12 de optie 'Configureer mobiel netwerk' greyed-out zien, terwijl zij beschikken over een Vodafone abonnement, WatchOS 10.1 en iOS 17.1 dan ontvang ik hier ook graag voorbeelden van. Zouden jullie daarvoor onderstaande informatie willen aanleveren + in jullie Community profiel het mobiele nummer willen vermelden.
 

Abonnement: 

Telefoon: 

iOS:

Watch: 

WatchOS: 


@Jovano12 Jouw melding heb ik al doorgezet! 

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Cecilia 

Abonnement: Red  Together

Telefoon: Iphone 12

iOS: 17.1

Watch: Ultra

WatchOS: 10.1

La Hees

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Heb precies hetzelfde plaatje. 

Chezsuus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Cecilia ik kreeg eerder de server foutmelding echter nu krijg ik de volgende foutmelding.

10.1 17.1 iphone 14 apple watch cell 8 family abo particulier

 

1Ronald

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

@Cecilia ik krijg ook dezelfde server problemen melding. (Zakelijk abonnement)

Chezsuus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

nu wisselen beide meldingen zich af 😅

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Zakelijk is (nog) niet mogelijk

randyjoshua

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 33Likes

@Cecilia ik lees nu net op Tweakers dat een gebruiker meld dat het niet mogelijk is icm DuoSim.

Kan jij dit bevestigen? Want ik heb nml een DuoSim (die ik overigens niet meer gebruik).

 

https://tweakers.net/nieuws/215122/vodafone-kondigt-e-simondersteuning-voor-apple-watch-aan-voor-5-e...

 

Lees meer
Ik heb even goed de voorwaarden gelezen en het blijkt niet te combineren met duosim. Dat is jammer, want ik wil graag mijn duosim houden als reservesimkaart EN ook de Apple Watch kunnen gebruiken. Waarom is er eigenlijk nog geen mogelijkheid voor duosim met esim? Dan kan die simkaart eruit en het scheelt weer een pincode bij het aanzetten van je toestel...
Quirrel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Cecilia 

Abonnement: red together esim / kpn simkaart

Telefoon: iPhone 13

iOS: 17.1

Watch: SE 4G

WatchOS: 10.1

 

melding server niet bereikbaar

IMG_8350.png

IMG_8351.png

IMG_8352.png

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Posts
  • 909Oplossingen
  • 1041Likes

De voorbeelden m.b.t. de foutmelding dat er een serverfout is opgetreden zijn doorgezet. Dit is in onderzoek. 
Vooralsnog heb ik hier geen nieuwe voorbeelden meer van nodig. Heel erg bedankt voor de doorgegeven voorbeelden! 🙂



Ik ben nog wel opzoek naar voorbeelden waarbij de optie 'Configureer mobiel netwerk' greyed-out is, terwijl er een Vodafone abonnement is, WatchOS 10.1 en iOS 17.1. Zouden jullie daarvoor onderstaande informatie willen aanleveren + in jullie Community profiel het mobiele nummer willen vermelden.
 

Abonnement: 

Telefoon: 

iOS:

Watch: 

WatchOS: 

raybogman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Cecilia kun je we DM, lijkt met nu privacy gerelateerd om dat hier allemaal te delen

 

ik heb deze laatste versie van beide

tevens heb ik een duo sims (1 eSim prive - hier wil ik graag de watch aankoppelen) en 1 werk Sim

corvankruchten

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

Red unlimited

Telefoon: iPhone 14 Pro

IOS 17.2 (public beta)

WatchOS 10.2 (public beta)

Applewatch 9

Marjolv

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 56Likes

IMG_4344.png

greyed out

VF Red

Apple Watch Series 4 model A2008 rvs met cellular

 watch OS 10.1

iPhone 13 Pro Max 

iOS 17.1

 

 

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

De e-sim en werk sim zijn ze beide voorzien van hetzelfde nummer??

Marco63

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Cecilia 

Ook ik ben vanaf vanmorgen bezig en nog steeds is bij mijn de optie Configureer mobile netwerk Grey-out en kom geen stap verder

Iphone 15 Pro

IOS 17,1

Apple watch Ultra

Watch OS 10.1

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic