1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Reacties
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Uh ja, daar heb jij weer gelijk in @Stre 
Heel slim! 😂

Youckle

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Ik dacht dat ik er voorlopig wel weer klaar mee was, maar de berichten dat er nieuwe reacties zijn maken me nieuwsgierig.

 

Op https://www.apple.com/watch/cellular/#table-apple-watch staat een lijst van mobile providers die eSIM voor Apple Watch ondersteunen. Zoek eens voor de gein in die lijst naar Vodafone.. 

 

In verschillende andere EU landen `kunnen` en `doen` ze het dus al wel. Waarom nog steeds niet in NL/BE?

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

In Nederland is het merk Vodafone in handen van Liberty Global, ook de eigenaar van Ziggo. In andere landen is dat niet het geval. Andere eigenaar, andere keuzes.

Liberty Global staat wat mij betreft niet bekend als een bedrijf dat goed naar zijn klanten luistert. Ziggo met z'n "upload is niet belangrijk, dus bieden we het niemand" onzin bijvoorbeeld (en daarbij de waarheid verdoezelen met "wij hebben ook glasvezel").

Dat is vast ook de reden dat je met je Vodafone abonnement niet wereldwijd kunt roamen met je smartphone op het Vodafone netwerk van het land waar je bent. Maar da's een hele andere discussie.

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Een tijd geleden vertrokken bij Vodafone door het niet ondersteunen van de enim op mijn Apple Watch. Ik ben nu weer aan het kijken en nog steeds wordt dit niet ondersteund door Vodafone in Nederland. Dan maar in november overstappen van T-Mobile naar KPN.  Ik snap ze echt niet. Luisteren ze dan helemaal niet naar hun (ex) klanten? Komt er nog bij dat Vodafone vanaf het begin wel ondersteund in Duitsland. Kom op Vodafone Nederland, ga aan het werk!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Mag ik je een advies geven @haroldso 
Je mag altijd 120 dagen voor het einde van je contract al kenbaar maken dat je wil overstappen en bij een andere provider een nieuw abonnement afsluiten, die dan vlekkeloos overgaat.. Mijn advies, doe dat niet en wacht echt tot het eind van je huidige contract. Want wie weet is er tegen die tijd wel iets bekent bij Vodafone en zou je eventueel toch weer terug kunnen gaan?!

Maar goed, dat is mijn advies 🙂 - je kan in November altijd nog besluiten om dan naar KPN te gaan. 
Gekke vraag, waarom wil je van TM naar KPN? TM heeft toch ook de mogelijkheid om je apple watch aan te sluiten.

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Ik ga ook nog even wachten met overstappen. Wie weet ondersteund Vodafone het wel tegen het einde van het jaar. Je weet het maar nooit.

De reden dat ik ga overstappen is niet omdat TM slecht is, maar als je elk jaar gaat overstappen met thuis en mobiele producten kan je gebruik maken van goede kortingen. Je zou toch een dief zijn van je eigen portemonnee als je daar geen gebruik van zou maken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Ik begrijp je overstap volkomen, je hebt groot gelijk 🙂

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@haroldso Ik lees ook nog steeds met ongeloof  mee, ben ook overgestapt., zit nu ook bij TM…. Perfecte ondersteuning van de Apple Watch, 

Mensen…. Lets join thé Unlimited….👌👌👌

 

dhoeben

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe lang gaat dit nog duren? Het voelt alsof er een worst wordt voorgehouden zodat niemand weg gaat.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Als het dan maar een lekkere worst is @dhoeben 🤪
Die van de Hema, erg lekker en sappig. Gekheid, je hebt wel gelijk hoor. Maar als Vodafone echt komt met deze ondersteuning, dan zal het vast pas ergens eind september zijn (tijdens de verkoop van de nieuwe iPhone/iPad en Watch). Tenminste, dat denk ik, was bij de andere providers ook zo. 

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Onzin VodafoneZiggo is in Nederland ais een 50/50 joint venture tussen Liberty Global en Vodafone. Het mobiele netwerk is van Vodafone

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Op welk bericht reageer je @roelfsema ?

Kan ik terug lezen, wel zo handig. Ben wel benieuwd naar de reactie waarop jij een reactie geeft. Dan begrijp ik je antwoord beter. 

Rvandego

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

ik neem aan op het bericht van Stre van drie weken geleden. Ik snap alleen niet wat je vraag toevoegt aan de discussie.

“In Nederland is het merk Vodafone in handen van Liberty Global, ook de eigenaar van Ziggo. In andere landen is dat niet het geval. Andere eigenaar, andere keuzes.

Liberty Global staat wat mij betreft niet bekend als een bedrijf dat goed naar zijn klanten luistert. Ziggo met z'n "upload is niet belangrijk, dus bieden we het niemand" onzin bijvoorbeeld (en daarbij de waarheid verdoezelen met "wij hebben ook glasvezel").

Dat is vast ook de reden dat je met je Vodafone abonnement niet wereldwijd kunt roamen met je smartphone op het Vodafone netwerk van het land waar je bent. Maar da's een hele andere discussie”

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Dank je wel @Rvandego voor de update 🙂

Dat is vast ook de reden dat je met je Vodafone abonnement niet wereldwijd kunt roamen met je smartphone op het Vodafone netwerk van het land waar je bent.  
Kan je met andere providers dan wel wereldwijd roamen? Is is het zo dat elke provider zo z'n eigen landen kiest? Volgens mij heeft Vodafone toch best veel landen in de wereld waar je bellen kan. 


Liberty Global staat wat mij betreft niet bekend als een bedrijf dat goed naar zijn klanten luistert.  Daar kan ik het gedeeltelijk mee eens zijn want dit bedrijf koopt de aandelen om de aandelenkoers van Vodafone Group omhoog te krikken. Al zijn er geen overnamen plannen maar ze hebben wel een vinger in de pap en voor mij niet echt toekomst gericht, ook al zeggen ze van wel. (Liberty Global benadrukt dat het geen plannen heeft om Vodafone Group over te nemen. Het primaire belang van het kopen van de aandelen is om de aandelenkoers van Vodafone Group omhoog te krikken.)


In Nederland is het merk Vodafone in handen van Liberty Global.  Als ik het vorige stukje lees dan hebben ze samen een belang van 50%, dan is Vodafone zeker niet in handen van, maar zijn ze samen eigenaar. Maar ik kan het mis hebben en/of dat deel niet begrijpen. Aangezien ik nooit zo slim ben geweest met wiskunde en/of rekenen 🙄 (dan heeft roelfsema gelijk in deze)


Maar goed, het is een topic over de Apple Watch en iets zegt mij dat Vodafone wel wat moet gaan doen. Nu zijn er waarschijnlijk niet zoveel klanten die dit graag willen zien werken maar het is wel een belangrijke stap. VodafoneZiggo investeert in internet van de toekomst, dan verwacht ik ook wel dat ze willen investeren in de Apple Watch ondersteuning. Bovenstaande is mijn mening en kan natuurlijk verschillen met die van iemand anders, dat mag en kan 😉

Jammer genoeg komt Vodafone niet met Visual Voicemail maar gaat ook geen Live Voicemail ondersteunen 🤔

roelfsema

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Op het bericht van Stee. 

Marius83

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

December ‘22; we luisteren naar de wensen van onze klanten en volgen de ontwikkelingen, de Apple Watch is belangrijk… 

Juli ‘23; Vodafone is nog geen stap verder 😣😖

Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Zoals al eerder gezegd zal ik na vele jaren Libertel/Vodafone ook gaan verlaten. Dit loopt nu al vele jaren en er wordt totaal niet naar de klanten door Vodafone geluisterd. Ja misschien wel geluisterd, maar er vooral niks mee doen. Te triest voor woorden…😤

SeKo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gesproken met een voormalig medewerker van Vodafone. Diens reactie: Reken er maar niet op. De verwachting is dat de kosten hoger zullen zijn dan de baten, dus er wordt niets mee gedaan. Als dit zo is, ben ik over twee maanden ook weg.

Pphilvg01

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Als dit echt waar blijkt te zijn ga ik ook overstappen per November. 
Ze zouden er bij Vodafone goed aan doen gewoon een keer duidelijk te communiceren. 

Jrnholt

Gedreven Liefhebber
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 116Likes

Ik vind ook dat het te lang duurt voordat Vodafone weer met een update komt. In december is het statement aangepast en gaf men ons hoop op snelle ondersteuning voor de Apple Watch 4G, maar inmiddels zijn we acht maanden verder zonder enig verder nieuws. Het is nu hartje zomer, veel mensen zijn op vakantie en aangezien in september de Apple Watch Series 9 wordt aangekondigd, zullen er op dit moment weinig mensen een nieuwe Apple Watch kopen. Het meest logische moment voor Vodafone om aan te kondigen dat de Apple Watch ondersteuning komt, lijkt me dan ook in september te zijn, rondom de onthulling van de nieuwe generatie Apple Watches, zodat klanten dan een 4G-versie kunnen kopen. Ik hoop hier zelf ook echt op. Ik wil mijn Series 6 wel upgraden, maar zonder nieuws van Vodafone weet ik niet of ik wel of niet de duurdere 4G-variant moet aanschaffen. 

 

Ik spreek de hoop uit dat Vodafone uiterlijk in september duidelijkheid geeft (en hopelijk met het positieve nieuws komt dat ons lange wachten en (on)geduld wordt beloond….).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic