1
Vraag
2
Reacties
Nikes007

Stamgast
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 163Likes

eSIM Apple watch ondersteuning 2021

 

Ik vermoed dat het niet eerder wordt dan sept/okt 2021, voordat de apple watch esim misschien ondersteund wordt in Nederland omdat dan ook de AW7 wordt geïntroduceerd. Vodafone ondersteund dit al in de omringende landen. Misschien dat een Nederlandse provider hier in mee gaat..? Ik hoop het…. En de apple watch met 4G mogelijkheid beschikt  over mooiere toegepaste materialen dan de AW zonder....

 

Uitgelicht
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 87Reacties
  • 9Oplossingen
  • 16Likes

Hi allemaal, 

Hierbij een update, met goed nieuws! Het is vanaf nu namelijk weer mogelijk om OneNumber te bestellen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3085Reacties
  • 907Oplossingen
  • 1040Likes

Hi allen, 

Even een nieuwe update vanuit ons waarin we de laatste informatie en tips en tricks delen wat betreft sommige foutmeldingen die we hier voorbij hebben zien komen bij het activeren van OneNumber.

Foutmelding: 06-nummer niet gevonden
Uit de voorbeelden die zijn onderzocht is gebleken dat het grotendeels ligt aan de My Vodafone (gebruiker/rechten) instellingen. In deze voorbeelden werd gebruik gemaakt van een My Vodafone account dat niet de rechten heeft om bij het specifieke nummer OneNumber te bestellen. Het is dus van belang dat het My Vodafone account de rechten heeft om dit specifieke 06-nummer te beheren. Je kunt dit zelf controleren via My Vodafone > Profiel > Ga naar gebruikers. Deze foutmelding kan met name voorkomen indien er meerdere gebruikers zijn toegevoegd bij een klantnummer.

Neem ook een kijkje in dit topic waarin een tip wordt gedeeld, net zoals in dit topic. 

Foutmelding: Configureer je mobiele netwerk is greyed-out
Foutmelding: "Je vf nl-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met vf nl."

Bij bovenstaande 2 foutmeldingen is het van belang dat je controleert of jouw toestel beschikt over iOs 17.1 en WatchOs 10.1. Herstart vervolgens zowel jouw toestel als Watch. Ook is het van belang dat je Apple Watch binnen de EU is gekocht. Is de Apple Watch buiten de Europese Unie gekocht? Deze werkt mogelijk niet omdat deze een andere frequentie gebruikt.

Uit diverse ontvangen voorbeelden is gebleken dat er gebruik wordt gemaakt van iOS 17.2 als software op de iPhone. Dit is een beta-versie welke niet wordt ondersteund. Ditzelfde geldt voor WatchOS 10.2. Je dient de software bijgewerkt te hebben naar iOs 17.1  en watchOS 10.1. 

 

Controleer in ieder geval bovenstaande. We zijn er van op de hoogte dat deze foutmelding ook in een aantal onterechte gevallen naar voren komt. Hier wordt in één van de komende dagen een fix voor live gezet. Zodra deze fix live is gezet, dan zal ik dat hier uiteraard delen. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond. Om die reden blijft het dus van belang om bovengenoemde zaken te controleren.

 

Update 09-11-2023
Bovengenoemde fix is inmiddels live gezet. Het resultaat hiervan is dat de foutmelding niet meer in onterechte gevallen mag worden getoond


Foutmelding: Required field ‘MSISDN’ is missing or empty
Ook bij deze foutmelding is het opnieuw van belang dat er gebruik wordt gemaakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1, de Apple Watch binnen de EU is gekocht en zowel het toestel als de Apple Watch zijn herstart. 

Speelt het probleem dan nog? Dan kun je deze foutmelding oplossen  door via My Vodafone een nieuwe e-SIM aan te maken (duurt enkele minuten) en vervolgens opnieuw de stappen te doorlopen om OneNumber te activeren/bestellen. In dit topic wordt handig uitgelegd hoe je dit kunt doen. Neem daar vooral een kijkje als je tegen deze foutmelding aanloopt! 

Kom je er niet uit of biedt bovenstaande bij jou niet de oplossing? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Er kan dan een case aangemaakt worden naar onze technische dienst.

 

Foutmelding: 'OneNumber is unfortunately not bookable'
De oorzaak van deze foutmelding is bekend en ook hier is op 09-11-2023 een fix voor live gezet. Deze foutmelding mag dan ook niet meer voorkomen. Herstart voor de zekerheid jouw toestel en Apple Watch voorafgaand aan het opnieuw aanvragen van OneNumber.

OneNumber geactiveerd – connectiviteit issues oplossen
Mocht je problemen ervaren met de connectiviteit van de Watch dan willen we je vragen om onderstaand stappenplan uit te voeren. 

Ook hierbij is het van belang dat; 
1. Beschikken je apparaten over de juiste software versie (iPhone iOS 17.1 en Watch OS 10.1)
2. Gebruik je de EU-variant van de Apple Watch?

 

Stappenplan:
- Schakel je iPhone helemaal uit, of schakel Bluetooth volledig uit via de hoofdinstellingen, niet via snelle instellingen bovenin je iPhone

- Schakel de WiFi uit op de Watch, komt er nu wel 4G/cellular verbinding tot stand vanuit de watch? Kun je gesprekken ontvangen en opzetten?
- Blijft het probleem alsnog spelen, deel dan in een privebericht de volgende gegevens: klantnummer, 06nummer, datum en tijd mislukt gesprek, iOS en watch OS versie. 

 

OneNumber toont ander nummer aan ontvanger
Wanneer je met jouw Smartwatch belt, die niet via Bluetooth gekoppeld is aan de iPhone, ziet de ontvanger het secundaire (verborgen) mobiele nummer in plaats van het primaire mobiele nummer. Hierdoor is het voor de ontvanger niet duidelijk wie er belt. De oorzaak van dit probleem is nog in onderzoek! Een oplostijd is om die reden nog niet bekend.

 Update 05-02: Bovenstaand probleem is opgelost middels een update in ons datacentrum. 

 

Verder ook nog wat algemene informatie en vragen die regelmatig terugkeren

DuoSim
DuoSim wordt niet ondersteund i.c.m OneNumber. Dit is ook opgenomen in onze voorwaarden. Deze vind je hier terug (Voorwaarden OneNumber).

Maak je op dit moment gebruik van DuoSim en wil je dit beëindigen om gebruik te kunnen maken van OneNumber? Dit kan middels het omruilen van je simkaart. De snelste optie hiervoor is om via My Vodafone een eSIM aan te vragen.
 

Komen de Apple Watch SE en Apple Watch 9 ook in andere kleuren beschikbaar?
We leveren in eerste instantie 3 smartwatches:

  • Apple Watch SE (40 mm en 44 mm)
  • Apple Watch Series 9 (41 mm en 45mm)
  • Apple Watch Ultra 2 (49 mm) met keuze uit 7 kleuren bandjes)

Op onze website is vanaf de start een overzicht beschikbaar van de smartwatches die we verkopen. Het aanbod zal in de toekomst regelmatig vernieuwd worden. 
 

Komt dit ook voor zakelijke klanten beschikbaar?
Klanten met een Vodafone abonnement kunnen OneNumber bestellen. Ook klanten met een zakelijk abonnement. Toch zijn er uitzonderingen als het gaat om het bestellen van OneNumber. OneNumber is namelijk niet te bestellen door o.a.:

  • Klanten van hollandsnieuwe;
  • Grootzakelijke klanten;
  • Prepaid klanten;

iOs 17.2 en WatchOS 10.2
Het is al een aantal keren benoemd, maar voor de volledigheid nogmaals. Deze software betreffen beide een beta-versie welke niet worden ondersteund. We kunnen de werking dan niet garanderen en service verlenen. Ervaar je problemen? Werk de software dan bij naar iOs 17.1 en WatchOS 10.1

905 Reacties 905
Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@pendojoshua Kom naar de the unlimited group..😁

brettsback

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

I still can't believe this isn't available. Truly a huge missed opportunity. Unfortunate that I signed up with Vodafone, bought a Galaxy watch 5 and find out they don't have functionality that other companies have had for years. Normally I'd say its my fault for being ignorant, but in this case I think it's Vodafone who are the ignorant ones. 

hangkous

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 44Likes

"Vodafone kijkt naar de wensen van klanten"

 

Daar hoor ik dan blijkbaar al vele vele jaren niet toe... wist ik niet. Ga het daarom maar formaliseren. Tijd voor de best geteste provider van het land.

 

Het ga jullie goed.

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Nou, ik heb vorige maand de knoop doorgehakt, samen met mijn collega. Eergisteren ging ik heel soepel over naar KPN kleinzakelijk onbeperkt. Meteen daarna via KPN een Watch Ultra besteld met leuke korting. Vandaag geleverd en geactiveerd.  Werkt perfect (nu nog wachten op roaming in buitenland). Ook visual voicemail is een mooie toevoeging, even als de 1gb esim voor mijn iPad, die per maand 50gb (in NL en EU) mag meesnoepen van mijn unlimited bundel. Heel blij met deze beslissing weg te gaan bij Vodafone. Had ik eerder moeten doen. Ik was al meer dan 2 jaar contractvrij.

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@Stre hele goede beslissing… ik wacht ook op de roaming in het buitenland…. Vodafone slaat de plank helenaal mis….  Dat is 1 ding wat zeker is….. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

He @Françoise, waarom moet je wachten op roaming in het buitenland? Wat is dat dan voor een vreemde

provider 😂🤣😁

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

@Energieboy : roaming op de Apple Watch zelf wordt (nog) niet ondersteund. Maar beter iets dan niets 😀

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Ah, dank je wel voor deze info @nielsvo 
Ik wist niet dat roaming voor Apple Watch in z'n algemeen nog geen ondersteuning heeft. 
Je hebt helemaal gelijk, beter iets dan niets 🙂

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha Stre, 

 

Wat een ongelofelijk goede deal, zeg! Kleinzakelijk onbeperkt klinkt als gemaakt voor mij. Ik heb een baan, maar werk af en toe als freelancer ernaast. Ik zit nog een jaar aan Vodafone vast, maar die KPN-deal klinkt wel aantrekkelijk. De grote ergernis van mij aan Vodafone vóór dit Apple Watch 4g drama was namelijk dat ze esim hadden voor de iPad 4g binnen het abonnement dat ik ooit had. Ik had dus voor thuis al twee extra sim-kaartjes erbij gekregen. Maar toen ik eenmaal een iPad Pro 4g kocht, bleek dat ze dat esim niet meer aanboden en dat ik die twee extra sim-kaarten voor niks in de bureaula had liggen. Had ik dus voor niks flink bijbetaald voor een iPad MET 4g. Zo ontzettend frustrerend. Ik wist niet dat KPN dat weer of zelfs gewoon nog steeds aanbiedt. Dat, plus het ondersteunen van de Apple Watch 4g door KPN, maakt dat ik nu zelfs al zit te rekenen hoeveel het me waard is om m’n Vodafone-abo open te breken en de boete te betalen. 

 

Hartelijke groet & bedankt voor het delen en toelichten van je beslissing!

Tim

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

O…dat wist ik niet…dat zet de zaak in een ander licht. Dank voor het melden. Alleen hebben klanten daar toch eigenlijk verder geen boodschap aan. Wel jammer voor Vodafone dat ze die uitleg zelf niet geven. Dan is Vodafone dus zelf ook deels ‘slachtoffer’, wat wat scheelt in de niet-gunfactor van ons als gedupeerde Vodafone-klanten. Of heb ik die gewoon gemist in de vele reacties hier op het forum?  

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Ha Arwin, 

Ik zit nu vanochtend pas weer op dit forum en reageer nog even op jouw voorstel in je bericht van afgelopen maandag om onze krachten te bundelen. Daar doe ik graag aan mee. Ik ben zelf niet actief op sociale media platforms, maar opperde zelf eerder al een keer dat idee van een consumentenprogramma benaderen. Dacht zelf aan Radar. Ons euvel is vast te klein om het hoofdonderwerp van de uitzending te worden, maar is wellicht een mooi item voor die rubriek van die sidekick van de presentatrice.

 

Ik weet alleen even niet zo snel hoe we elkaar buiten deze chat kunnen vinden zonder ons prive mailadres te noemen, wat ik net naïef hier boven deed. Energieboy wees me erop dat dat niet handig is en ik heb het nu dankzij zijn advies weggehaald.  

 

Groet,

Tim

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

Hahahahaha! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Het is duidelijk dat je niet zo vaak op een de community actief bent @Corrado1984 
Je geeft hier je e-mail prijs en iedereen kan deze lezen. Straks niet gek op staan te kijken als je allemaal spam mailtjes binnen krijgt omdat je e-mail online staat. Ik adviseer je dan ook om deze weg te halen door middel van bericht aanpassen. Dit kan je nog doen tot 1 uur na het plaatsen van je bericht. Klink rechts boven in beeld (van je bericht waar je e-mail in staat) en klik op recatie bewerken!

Scherm­afbeelding 2023-06-29 om 08.53.20.png

Corrado1984

Stamgast
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 49Likes

@Energieboy : erg bedankt!!!! Wat jammer dat het zo moet. Respect trouwens voor je genuanceerde houding in deze soap. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Dan wil ik je graag helpen met wat extra informatie @Corrado1984 
Je kan mensen je een Privé bericht laten sturen via de community. Dan heb je toch contact en blijft het privé. Hoe kan je mensen aanspreken via PM of laten aanspreken?

Ga rechts boven in het scherm en klik op het envelopje

Scherm­afbeelding 2023-06-29 om 09.04.05.png


Klik daarna link in het scherm op het rode vlakje

Scherm­afbeelding 2023-06-29 om 09.05.35.png


Je krijgt een pop-up en daar vul je de naam in van de persoon die je een privé bericht wilt sturen

Scherm­afbeelding 2023-06-29 om 09.06.35.png



En mensen kunnen die dan ook naar jou doen 🙂 - Let wel op dat je bij je privé instellingen wel priveberichten aan hebt staan. Hoe doe je dat?

Ga naar het avatar poppetje van jezelf, rechts boven in beeld en klik dan op MIJN INSTELLINGEN

Scherm­afbeelding 2023-06-29 om 09.08.00.png


Klik dan in het menu naar VOORKEUREN en kies dan PRIVÉBERICHTEN
Zorg hier dat je alles op AAN hebt staan en dan ontvang je privé berichten

Scherm­afbeelding 2023-06-29 om 09.10.06.png


Succes!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Het is dan wel een huisregeltje van VodafoneZiggo, maar het is ook een beetje voor je eigen veiligheid. Op internet moet je zo voorzichtig zijn met privé gegevens, zeker in een community waar iedereen alles kan lezen. Daarom is het niet slim om alles van jezelf online te zetten 🙂 - Ik heb je uitleg gegeven hoe je met elkaar in contact kan komen. Succes!

nielsvo

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 47Likes

@Energieboy : het is niet zo dat roaming in zijn algemeenheid niet wordt ondersteund op de Apple Watch, maar ook dit is weer provider afhankelijk.

Van de Apple site:

“Internationale roaming met de Apple Watch werkt alleen als uw aanbieder VoLTE en roaming ondersteunt. Niet alle aanbieders ondersteunen internationale roaming op de Apple Watch, en de dekking in andere landen is afhankelijk van uw aanbieder.”

Blijkbaar ondersteunen KPN en T-Mobile dit (nog) niet.

Vodafone kan dus  een boel (potentiële) overstappers terughalen door dit wel vanaf de start aan te bieden.

Françoise

Stamgast
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 108Likes

@nielsvo Roaming komt er aan…  voor apple watch…. Dat is zeker…👌

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Deel auto's en zonder dat je zelf hoeft te rijden komt er ook aan, dat is zeker 😂🤣
Maar ja, wanneer 🤐😜

Stre

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Dat is er al. Het heet 'taxi' 😉

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic