1
Vraag
2
Reacties
Bakos

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voicemail ontvangen, maar geen gemiste oproep.

Hallo,

Vanmorgen een voicemail ontvangen. Later bleek dat ik helemaal geen gemiste oproep had 

Ondertussen wel de voicemail gebeld, had dus 1 nieuw bericht, niets ingesproken, vervolgens werd ik doorverbonden naar die betreffende telefoonnummer, bij mij onbekend. Na drie keer overgegaan, sprak de voicemail stem dat telefoon niet wordt opgenomen en keerde terug naar voicemail menu.

Wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Kan dit kwaad?

Bedankt voor een reactie.

Vrgr 

Koos Baas

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Bakos 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Is het een nummer dat je misschien hebt geblokkeerd in je toestel? Nooit terug bellen, mits je er zeker van bent dat je het nummer kent, of weet van waar het vandaan komt. Je bent waarschijnlijk gebeld door dit nummer met een vaag engels sprekende mevrouw met de melding dat je BSN nummer op vreemde wijzen op internet is gekomen en dat je een nieuwe moet aanvragen. Maar dit nummer is natuurlijk gewoon van iemand die jou niet kent en ook helemaal niet heeft gebeld, ze gebruiken gewoon dat nummer. Als je iemand niet kent, het nummer niet herkent, gewoon niet terug bellen, ook niet als deze in je voicemail terecht is gekomen. 

Oorzaak dat jij geen oproep gemocht hebt gezien? Geen idee, dit kan wel eens gebeuren.
Kan het kwaad? Nee, meestal niet en ook dat je nu hebt terug gebeld niet. Het kan echter wel zijn dat je vandaag nog eens zo'n telefoontje krijgt, of de persoon zelf belt je terug om te vragen wie jij nu weer bent :-). Bekijk de komende twee dagen even je My Vodafone app voor kosten en gebruik, dan zal je zien dat er niets aan de hand is. Mocht het wel fout gaan, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone.

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Nee, je toestel blokkeert een nummer, niet Vodafone. Dus de beller komt niet bij jou binnen, je telefoon zal stil blijven. Maar hij gaat wel over, alleen hoor jij het dan niet (zo moet je het eigenlijk zien). Op het netwerk van Vodafone gaat die dan wel door naar je voicemail, als je die aan hebt staan. Zo heb ik dat altijd begrepen, daarom heb ik zelf mijn voicemail ook maar uitgezet 🙂

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Bakos 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Is het een nummer dat je misschien hebt geblokkeerd in je toestel? Nooit terug bellen, mits je er zeker van bent dat je het nummer kent, of weet van waar het vandaan komt. Je bent waarschijnlijk gebeld door dit nummer met een vaag engels sprekende mevrouw met de melding dat je BSN nummer op vreemde wijzen op internet is gekomen en dat je een nieuwe moet aanvragen. Maar dit nummer is natuurlijk gewoon van iemand die jou niet kent en ook helemaal niet heeft gebeld, ze gebruiken gewoon dat nummer. Als je iemand niet kent, het nummer niet herkent, gewoon niet terug bellen, ook niet als deze in je voicemail terecht is gekomen. 

Oorzaak dat jij geen oproep gemocht hebt gezien? Geen idee, dit kan wel eens gebeuren.
Kan het kwaad? Nee, meestal niet en ook dat je nu hebt terug gebeld niet. Het kan echter wel zijn dat je vandaag nog eens zo'n telefoontje krijgt, of de persoon zelf belt je terug om te vragen wie jij nu weer bent :-). Bekijk de komende twee dagen even je My Vodafone app voor kosten en gebruik, dan zal je zien dat er niets aan de hand is. Mocht het wel fout gaan, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone.

Bakos
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke, bedankt. Ik heb inderdaad een aantal nummers geblokkeerd.

Word ik dus gebeld door een van die nummers, dan volgt er dus geen sms gemiste oproep begrijp ik hieruit.

Wel apart dat dan wel de voicemailbix opent voor een reactie.

Dat zou dan ook niet meer mogen gebeuren. Die zou dan ook geblokkeerd moeten worden voor dit nummer is een maar kennelijk is de die koppeling er (nog) niet 

Vrgr.

Koos Baas

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Nee, je toestel blokkeert een nummer, niet Vodafone. Dus de beller komt niet bij jou binnen, je telefoon zal stil blijven. Maar hij gaat wel over, alleen hoor jij het dan niet (zo moet je het eigenlijk zien). Op het netwerk van Vodafone gaat die dan wel door naar je voicemail, als je die aan hebt staan. Zo heb ik dat altijd begrepen, daarom heb ik zelf mijn voicemail ook maar uitgezet 🙂

BetterCallSteve

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een zelfde situatie bij een niet geblokkeerd nummer. Het over kwam mij bij een bestaande contact zelfs. Ik heb mij laten vertellen dat het ook kan gebeuren wanneer iemand belt en de verbinding zelf al verbreekt vlak voor of nagenoeg op het zelfde moment dat de telefoon overgaat naar vm. Maar ik heb dit niet getest of zo.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic