1
Vraag
2
Reacties
OSP-JAB

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Vodafone in-network TCP Accelerator : uitschakelen / omzeilen, bugreport adres?

In het Vodafone 4G netwerk zit een TCP Accelerator "apparaat" (ook bekend als TCP Optimiser) dat TCP verkeer vanaf en naar internet intern buffert en loskoppelt van het verkeer naar het mobiele device. Dit kun je zien door tcpdump/wireshark te draaien aan beide kanten: de TCP Accelerator geeft al ACK's naar de server terwijl de betreffende data nog lang niet op het mobiele device is aangekomen, en de Accelerator kan intern zelfs ruim 10MB per TCP verbinding bufferen.

De TCP Accelerator is actief zowel op de office.vodafone.nl APN als de live.vodafone.com APN.

 

Vraag 1: Is er een manier om de TCP Accelerator NIET te gebruiken voor een bepaalde verbinding / server / abonnement? Bijv speciale APN?

 

Vraag 2: Waar kunnen wij een bugreport voor de TCP Accelerator indienen?

 

Dit heeft grote urgentie.

 

(De achtergrond is dat wij een reeks mobiele devices beheren die sinds vorige week praktisch geen TCP verbinding meer in stand kunnen houden door fout gedrag van de TCP Accelerator in een specifieke situatie.)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
OSP-JAB
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Via de zakelijke helpdesk inmiddels uitgevonden dat de web.vodafone.nl APN geen TCP Accelerator heeft, en daarmee werkt het voor ons prima. Door de helpdesk zijn onze simkaarten nu geforceerd op de web.vodafone.nl APN gezet, zodat wij verder geen actie hoeven te doen. Het is me niet helemaal duidelijk of deze APN door iedereen bruikbaar is of dat 'ie eerst aangezet moet worden, maar dat is dan via de helpdesk te regelen.

 

Ondertussen blijft de bug in de TCP Accelerator bestaan op de "bekendere" APN's, hopelijk wordt dat snel aangepakt, maar wij hebben daar in ieder geval geen last meer van.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @OSP-JAB,
Welkom op de community van Vodafone! Dat is een hele goede vraag. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, Ik heb niet heel veel verstand hiervan en dit zegt mij ook vrij weining.  Wat ik wel weet is dat aan ieder nummer een APN gekoppeld is. Over het algemeen is dit live.vodafone.com (gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone). Omdat de vraag zo specifiek is en het om meerdere nummers gaat, vermoed ik dat het om zakelijke nummers gaat. Bij zakelijke nummers kan er soms de open APN erop gezet worden. De contactpersoon van het bedrijf kan dit aanvragen door te bellen met ons en de situatie uit te leggen. Zij kunnen tevens het laten onderzoeken of het aan onze kant mis gaat. In het onderzoek kan het Bugrapport toegevoegd worden via My Vodafone of via een van mijn collega's. Ondanks dat ik niet heel veel hierover kan melden, hoop ik dat ik je toch in de goede richting heb gewezen. Ik ben dan ook heel benieuwd wat hier uitkomt. Kun je ons op de hoogte houden? 

 

OSP-JAB
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Inmiddels contact gehad met de zakelijke helpdesk. Ticket ingeschoten richting netwerkmanagement. We wachten af...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super @OSP-JAB! Laat je weten wat er uit komt? Ben heel benieuwd of dit mogelijk is!

OSP-JAB
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Via de zakelijke helpdesk inmiddels uitgevonden dat de web.vodafone.nl APN geen TCP Accelerator heeft, en daarmee werkt het voor ons prima. Door de helpdesk zijn onze simkaarten nu geforceerd op de web.vodafone.nl APN gezet, zodat wij verder geen actie hoeven te doen. Het is me niet helemaal duidelijk of deze APN door iedereen bruikbaar is of dat 'ie eerst aangezet moet worden, maar dat is dan via de helpdesk te regelen.

 

Ondertussen blijft de bug in de TCP Accelerator bestaan op de "bekendere" APN's, hopelijk wordt dat snel aangepakt, maar wij hebben daar in ieder geval geen last meer van.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de terugkoppeling. Fijn om te lezen dat dit werkt voor jullie. Deze APN is zeker niet voor iedereen bruikbaar. We hebben een particuliere APN live.vodafone.com. Zakelijke klanten kunnen hier ook gebruik van maken. Zo zijn er nog een aantal APN's maar deze kunnen alleen toegevoegd worden door de technische dienst als uitzondering. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic