Mark50

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telefoon schakelt automatisch naar Voicemail buiten het bereik van wifi

Ik heb een abonnement. Als ik buiten bereik van wifi ben gaat mijn telefoon niet over. Ik zie "Oproep gemist" en de beller krijgt voicemail. Ik kan zelf wel bellen en ook internetten. Ook met de telefoon in de hand en open met geluid op maximum, zie ik enkel "Oproep gemist" verschijnen. Ik krijg wel een SMS over de ingesproken voicemail. Betreft een Google Pixel 6. Enige suggestie wat er aan de hand kan zijn?  Overigens zie op op mijn home screen tegenwoordig ook niet meer dat Vodafone mijn provider is, maar wellicht is dat normaal.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Eventueel zou je nog kunnen proberen om 4G over Wifi uit te zetten om te zien of daar het probleem in zit. Dat je gesprekken binnen in huis even niet via Wifi verloopt en dat je dan kan zien, als je buiten komt, of het probleem er nog is. Eerst maar even bij jezelf onderzoeken voor Vodafone een case aan gaat maken. Wat je ook nog kan doen is je SIMkaartje wisselen met een ander toestel en van dat andere toestel in je die van jezelf te stoppen. Als die dan ook het probleem heeft dan ligt het echt aan het toestel, als jij het dan niet hebt op het andere toestel. Succes!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Ik denk dat je telefoon is ingesteld dat als er een beller is, dat die dan gelijk doorgaat naar je voicemail. Moet je even in je instellingen kijken en/of opzoeken via google waar je dat kan vinden. Je zou eventueel nog kunnen testen of het aan Vodafone ligt om je voicemail uit te zetten (12331). Als die dan wel over blijft gaan dan ligt er iets verkeerd bij Vodafone. 

Meer informatie over voicemail, lees hier.

Mark50
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie. Als ik thuis met wifi zit dan gaat de telefoon normaal over. Op de telefoon staat dan wel dat gesprekken van Vodafone via wifi lopen. De voicemail instelling zou niet alleen voor buiten gelden lijkt me. Maar ik zal morgen buiten kijken wat er geberut als voicemail uit staat. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Eventueel zou je nog kunnen proberen om 4G over Wifi uit te zetten om te zien of daar het probleem in zit. Dat je gesprekken binnen in huis even niet via Wifi verloopt en dat je dan kan zien, als je buiten komt, of het probleem er nog is. Eerst maar even bij jezelf onderzoeken voor Vodafone een case aan gaat maken. Wat je ook nog kan doen is je SIMkaartje wisselen met een ander toestel en van dat andere toestel in je die van jezelf te stoppen. Als die dan ook het probleem heeft dan ligt het echt aan het toestel, als jij het dan niet hebt op het andere toestel. Succes!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic