1
Vraag
2
Reacties
plinden010

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht of geen netwerk centrum Rotterdam (3011)

Al enkele maanden heb ik in de omgeving van de Blaak (3011) moeite met telefoongesprekken vanwege een slecht bereik. Wandelend tussen de Wijnhaven en de Blaak vallen woorden weg tijdens een telefoongesprek en soms ook het netwerk.

iPhone geeft soms aan dat hij het netwerk aan het zoeken is. Nooit heb ik meer dan 2 streepjes vlak bij mijn huis (in huis meestal maar 1). Opvallend is dat er in deze straten veel hoge appartementen worden gebouwd welke ook de oorzaak waren voor de bijna 2 maanden storing van Ziggo in het voorjaar van 2020. Mijn nieuwe telefoon is nu 2 weken oud en heeft een e-sim. Er is en was geen storing volgens de site van Vodafone, maar gesprekken vallen buiten elke keer half weg en altijd in dezelfde straten (tijdens het wandelen met de hond). Gesprekken met de servicedesk leveren niets op omdat er geen storing is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @plinden010,
Welkom op de community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als gesprekken niet mogelijk zijn omdat de dekking niet voldoende is. De dekking is helaas van meerdere factoren afhankelijk. Denk hierbij aan waar staat de zendmast, welk signaal zendt de mast uit, hoe is de omgeving etc. Je geeft eigenlijk al zelf aan dat er veel hoge appartementen gebouwd worden/zijn. Dit heeft zeker invloed op ons netwerk en het bereik van het netwerk. Het enige wat je nog kunt doen is de stappen van onze Network check doorlopen. Aan het einde van de Network check kun je een onderzoek aanmaken. Hierdoor gaan mijn collega's van de Network crew ermee aan de slag en gaan controleren waardoor de dekking zo slecht is en of dit in de nabije toekomst verbeterd gaat worden. Had je dit ook al gedaan? 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @plinden010,
Welkom op de community van Vodafone! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is als gesprekken niet mogelijk zijn omdat de dekking niet voldoende is. De dekking is helaas van meerdere factoren afhankelijk. Denk hierbij aan waar staat de zendmast, welk signaal zendt de mast uit, hoe is de omgeving etc. Je geeft eigenlijk al zelf aan dat er veel hoge appartementen gebouwd worden/zijn. Dit heeft zeker invloed op ons netwerk en het bereik van het netwerk. Het enige wat je nog kunt doen is de stappen van onze Network check doorlopen. Aan het einde van de Network check kun je een onderzoek aanmaken. Hierdoor gaan mijn collega's van de Network crew ermee aan de slag en gaan controleren waardoor de dekking zo slecht is en of dit in de nabije toekomst verbeterd gaat worden. Had je dit ook al gedaan? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic