1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

182 Reacties 182
HR2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

volgens mij is dit probleem nog steeds niet opgelost, ik kan ook nog steeds geen mail versturen 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik ook niet, baal verschrikkelijk omdat ik bijna al mijn reply mails vanaf mijn telefoon verstuur. En weer wat nieuws:

3  klanten hebben vanochtend mijn voicemail ingesproken en ik krijg hiervan geen melding meer van het Vodafone netwerk.

Ook hier heb ik niets in gewijzigd in instellingen. 😞 Ik bel nu ieder half uur 1233

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het issue met de mail speelt nog steeds op dit moment. 
@MV24, welke melding krijg je normaal als er een voicemail is ingesproken (mail, sms of gebeld worden door de voicemail)? Kun je deze eens wijzigen via My Vodafone. Dit staat los van het e-mail issue. 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dag Steven . Bedankt voor je snelle reactie. Voicemail belt mij altijd.  Ik ga in my Vodafone kijken. Natuurlijk staat dit los hiervan.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, zet de voicemail eens op sms of start het toestel eens opnieuw op zodat er een nieuwe aanmelding komt op het netwerk @MV24

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Bedankt Steven, denkt dat er een storing is . Dat gedeelte werkt momenteel niet in my Vodafone

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij eens een screenshot aanleveren @MV24 van de foutmelding? Dan maak ik een onderzoek voor je aan. 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

goedemorgen Steven, via my Vodafone is de voicemail niet meer in te stellen . Krijg op al mijn divices na inloggen dit scherm:

2BC1B83D-A6EF-4EDA-B6EF-CB45801E31FC.jpeg

 erg omslachtig allemaal. Voicemail ieder half uur afluisteren en mail via omweg moeten beantwoorden. Ik hoor graag van je! Fijne dag!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb het onderzoek gelijk aangemaakt. Dit staat bekend onder 10344161 @MV24 Daarnaast heb ik de optie aangezet dat je een e-mail gaat ontvangen als de voicemail aanspringt. Kun je mij laten weten of je deze e-mails binnen krijgt? Kun je de voicemail eens uitzetten door 12330 te bellen en daarna weer inschakelen via 12331? 
 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

bedankt Steven, gedaan. Ik krijg nu zowel een telefonische melding ( nu weer wel dus)en een e mail bericht!

Bedankt voor je zeer snelle actie!

 

Martini1968

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdag, inkomende e-mail werkt prima uitgaande niet meer. 

Martini1968

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook hetzelfde probleem sinds afgelopen vrijdag, dacht eerst dat het aan laatste apple update van Iphone 7 lag maar het schijnt dus ook op Samsung telefoons hetzelfde probleem te geven. Kan wel e-mails ontvangen maar niet versturen. Hoor graag wat de oplossing is. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top @MV24, wil je dat ik de optie email weer uitzet? 
@Martini1968 super dat je dit ook meldt! Helaas zijn er op dit moment problemen met de uitgaande e-mailinstellingen. Zodra ik meer weet hierover, laat ik dit weten!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Update 12-05 09:48 uur. 
Ik krijg zojuist te horen dat er een tijdelijke oplossing is om de uitgaande e-mailstellingen te gebruiken van de mailprovider. Kunnen jullie dit eens uitproberen? Pas ook eens de instellingen aan naar IMAP ipv POP of omgedraaid. Voorbeeld: Heb je een Ziggo e-mailadres, dan mag je de uitgaande serverinstellingen van Ziggo hiervoor gebruiken. Ik hoor graag of dit werkt! 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ja graag Steven, de voicemail melding via email mag weer uit. Bedankt voor het meedenken!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, heb ik de functie weer uitgezet @MV24

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het werkt Steven, hiermee dan ik weer mail uitsturen. Bedankt!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top @MV24! Zodra ik te horen krijg dan onze gegevens weer nodig zijn, laat ik dit weten. Maar fijn om te lezen dat deze tijdelijke oplossing werkt! 

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

bij mij werkt het nog steeds niet... kan het account niet verifieren, fout in beveiligingsverbinding

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je de uitgaande instellingen gebruikt van ons of van de e-mailprovider @Will1

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic