Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi allen,

 

We hebben terugkoppeling gekregen dat de fix inmiddels volledig is uitgerold. Ik lees gelukkig ook al enkele positieve berichten dat het weer werkt. We horen graag of jullie nog tegen problemen aanlopen!

Bekijk in context

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Marcus1 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Daar is begin dit jaar ook al een vraag over geweest. Je kan het beste deze topic even lezen. Daarin staat bij de oplossing dat je contact moet opnemen met ING, er staat ook een nummer bij. 

Deze info staat onderaan het bericht:
Dit mag aangekaart worden via +31)(0)20 22 888 88(Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00). Je komt dan uit bij de KIA afdeling van ING. 

Succes in ieder geval, denk dat ze weer een foutje hebben gemaakt bij ING. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ojee @Marcus1, dat klinkt niet goed. Gelukkig zie ik dat @Energieboy je correct doorverwijst naar de juiste afdeling van ING. Heb je contact gehad met hun en wat gaven zij aan? 

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Eind juli van dit jaar heb ik deze problemen ook gehad. Na installatie van een update die in de ING app verscheen (?!) was het probleem verholpen. Sinds enkele weken is het probleem weer terug. In overleg met ING de gegevens van de APN aangevuld. Dit heeft helaas niet geholpen.

Vandaag gebeld met klantenservice ING. De medewerkster heeft contact gehad met KIA om het te bespreken. Het blijkt dat ze nog steeds niet precies weten waardoor het probleem ontstaat en hebben het nog niet kunnen oplossen.

Ik heb gevraagd of ze deze melding als KLACHT kunnen noteren in de hoop dat het zo wat meer aandacht krijgt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bedankt voor de update @ChristaB 
Laten we hopen dat ING dit nu goed oppakt. Best een beetje slordig dat je na een nieuwe update van de ING app weer problemen hebt. Zouden ze toch bij de eerste keer verhelpen, in de nieuwe update ook verholpen moeten hebben. Hopen op een snelle update 😉

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Nog bedankt voor je reactie Energieboy. Ik had het topic natuurlijk al gelezen. Het probleem is dus nog niet opgelost door ING. Dit speelt al een heel lange tijd. Blijkbaar vindt ING dit probleem niet interessant of belangrijk genoeg. Ik heb nu een rekening bij een andere bank om buitenshuis geldzaken te regelen. Wel onhandig hoor.

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Het probleem wordt groter ipv kleiner…

Toen ik meldde dat mijn problemen met de ING app van juli weer terug waren had ik niet gemeld dat ik ook niet op de ZIGGO webmail kon inloggen. Dit was enige tijd het geval, maar net weer verholpen. Ik had kort daarvoor contact met Vodafone gehad over de problemen met ING en ZIGGO en dacht dat dit de reden was dat de webmail weer bereikbaar was.

Vandaag bekeken wat de stand van zaken was. Ik kan nog steeds niet inloggen op de ING app, Ik kan weer niet inloggen op de ZIGGO webmail. En ik kan ook niet inloggen op de website van Bonsport. Dit heb ik eerder gelezen bij de melding van Albert 1 ook over ditzelfde probleem. Ik kan helaas niet reageren op zijn melding, omdat mijn e-mailadres  niet geverifieerd is ?!

 

Inmiddels van ING KIA nog geen reactie gehad.

Gisteren nog met Vodafone gesproken, zij verwijzen naar Motorola. 

Motorola gesproken en zij adviseren om de ontwikkelaar van de ING app te mailen. En dat is natuurlijk  ING zelf. De cirkel is rond en ik word hier heel verdrietig van.

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dit heeft niet enkel met de ING App te maken.

 

Met de browser naar mijn.ing.nl lukt ook niet op mijn Motorola Moto G Pro.

Zelfs als ik mijn telefoon instel als wifi hotspot, dan kan ik met mijn laptop niet naar mijn.ing.nl

 

Gisteravond heb ik mijn werk telefoon (Samsung) als wifi hotspot ingesteld en mijn Motorola via wifi hiermee verbonden, op die manier werkte de ING Bankieren App wel.

 

In de APN instellingen heb ik de gebruikersnaam en wachtwoord 'vodafone' ingevuld. Andere websites zijn geen probleem.

FransSmelt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de afgelopen dagen 2 keer uitvoerig contact gehad met ING via 020 2288888. Na enig doorkiezen kreeg ik wel iemand snel aan de lijn die echter braaf voorlas wat ik in de instellingen moest doen, waarna inloggen met mijn Motorola via 4G moest werken. Dus niet. Ik ga er vandaag maar weer verder achterheen, o.a. bij de Mediamarkt, waar ik 4 weken terug op hun advies geen Samsung kocht maar een Motorola. Daar heb ik nu spijt van. Waarom wijzen Vodafone, ING en Motorola naar elkaar zonder tot een oplossing te komen?

FransSmelt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik voel helemaal met je mee! Men speelt elkaar de bal toe zonder het probleem op te lossen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

De voorlaatste keer dat het mis ging kwam door een update vanuit ING, Vodafone had verder niets gedaan. Dus na een update van de ING app ging het met Motorola gebruikers mis. Steven heeft contact gehad met de ING en die melden dat ze er naar gingen kijken en plots, na een nieuwe update (of niet, dat weet ik niet meer) konden mensen weer de app gebruiken. Er is inmiddels weer een update geweest vanuit ING voor de app en weer hebben Motorola gebruikers een probleem. Aan wie ligt het dan? Als je het mij vraagt dan zeg ik dat het aan de ING ligt en niet aan Vodafone. Zeker als je al je instellingen goed hebt staan en alles verder gewoon werkt. 

Bij navraag merk ik dat mensen met een ander toestel, geen probleem hebben met de ING app. Dan is er een fout bij de ING of bij Motorola, die moeten het samen uitzoeken en in orde maken. Tenminste, dan is mijn idee er over. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ojee, dat klinkt niet goed @Josoetgebrook en FransSmelt. Fijn om te lezen dat jullie al het een en ander uitgeprobeerd hebben. Omdat met andere websites en apps geen problemen zijn, ligt dit niet aan het netwerk van Vodafone. Anders zouden andere apps en websites ook niet werken. Voorheen was dit een groot issue vanuit ING waardoor de app/website van hun niet bereikbaar waren op een Motorola toestel. ING is hier achter de schermen mee bezig geweest. 

In dit geval omdat het issue toen der tijd is opgelost, raad ik aan om alsnog contact op te nemen met de KIA afdeling van ING. Dit mag aangekaart worden via +31)(0)20 22 888 88(Mon-Fri 08:00-21:00, Sat 09:00-17:00). Zij kunnen dit onderzoeken voor jullie. Vermeld daar ook bij dat je ook andere apps en websites getest hebben en daar geen problemen mee zijn. Hoe meer informatie er bekend is, hoe beter. Controleer ook of er een update voor de app beschikbaar is. 

 

 

FransSmelt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inmiddels contact gehad met ING, Vodafone, Motorola Nederland en de Mediamarkt. Je wordt in de rondte gestuurd. Maar, ik heb toch door te proberen een wat mij betreft tijdelijke oplossing gevonden: ga naar Instellingen, Netwerk en internet, zet je WiFi uit en ga vervolgens naar Mobiel netwerk. Tik op Voorkeursnetwerktype en kies dan voor 3G & 2G. Als je dan op je startscherm op je ING app tikt en je pincode hebt ingetikt dan opent, met een lichte vertraging, je bankrekening. Gek genoeg werkt het niet als je alleen 3G kiest, maar wel als je 2G kiest. Voorlopig gebruik ik dus maar deze oplossing. Misschien dat ING de app kan updaten en de keuze voor 4G dan kan inbouwen. Ik hoop dat het bij jullie zo ook lukt. Succes.

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb zojuist een simkaart van een andere aanbieder in mijn Motorola getest, hiermee lukt het wel om de ING App te gebruiken en tevens om naar mijn.ing.nl te gaan.

 

@FransSmelt dank voor je toevoeging, dit werkt bij mij inderdaad ook. Hieruit blijkt dat het probleem een combinatie lijkt te zijn van Motorola en Vodafone 3G/4G.

FransSmelt

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wonderlijk dat de “community moderator” Steven niet reageert op mijn noodoplossing om tijdelijk via instellingen 2G te kiezen zodat de ING app wel buiten WiFi geopend kan worden. Voelt Vodafone nattigheid?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@FransSmelt doordat ik een aantal dagen vrij ben geweest heb ik helaas nog niet kunnen reageren op je bericht. Super dat je jouw tip hier deelt en dat dit bij jouw werkt. Hebben andere dit ook al geprobeerd? Hebben jullie ook contact gehad met de KIA afdeling van ING. Wat geven zij aan? 

Zoals eerder is aangegeven, werken andere apps wel met ons netwerk. Dit betekent dat er bij ING iets niet klopt met de app. Sommige hebben dit kunnen oplossen door de app te verwijderen en opnieuw te installeren / registreren. Andere hebben hiervoor een onderzoek laten aanmaken bij ING. Uiteindelijk is daardoor een nieuwe update vanuit hun uitgebracht. Dit is dan ook de reden waarom ik jullie doorverwijs naar ING.

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Louis , zoals ik al in mijn reactie op @FransSmelt schreef, helpt de 2G oplossing bij mij ook.

Het probleem treedt niet alleen op met de ING Bankieren App, maar ook als ik naar mijn.ing.nl of mijnzakelijk.ing.nl ga.

Dit lijkt dus meer op een netwerk issue in de 3G/4G infra van Vodafone.

 

Zoals ik ook al aangaf, treed dit niet hele probleem niet op als ik een SIM-kaart van een andere aanbieder in mijn telefoon steek. Ook niet als ik een Wi-Fi verbinding gebruik.

 

 

Zodra ik mijn telefoon als Wifi-Hotspot gebruik en mijn laptop daarmee verbind, kan ik met mijn laptop ook niet naar mijn.ing.nl

Hieruit maak ik op dat het toch echt aan de verbinding ligt.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik snap je gedachtengang @Josoetgebrook. Maar dan zou buiten ING er meer niet moeten werken. Alles wat je nu opsomt is ING gerelateerd. Andere websites of apps werken gewoon. Hierdoor is het niet een issue wat bij ons speelt maar echt bij ING. 

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik snap ook jouw gedachtegang, maar dan zou het probleem ook optreden bij andere telefoonaanbieders, en zelf bij de 2G verbinding van Vodafone. Hierdoor is het dus een 3G/4G issue van Vodafone.

Ik ben wel met je eens dat de combinatie Vodafone 3G/4G - ING - Motorola een zeer specifieke combinatie is, maar ik denk dat Vodafone onderzoek moet gaan doen naar het verschil in 2G en 3G/4G.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik kan hiervoor een onderzoek aanmaken @Josoetgebrook maar ik geef al bij voorhand aan dat je hiervoor echt bij ING moet zijn. Dit is een specifiek issue wat speelt op een Motorola met ING. Het onderzoek zal waarschijnlijk dan ook gesloten worden vanuit ons omdat al het overige wel werkt. 

Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 

- Type, merk toestel

- IMEI nummer

Ik hoor graag van je! 
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic