1
Vraag
2
Reacties
Goelioes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb een nieuw abonnement, maar internet werkt niet

Hallo, ik heb sinds een dag een nieuw abonnement bij jullie. Echter heb ik op mijn 4g geen internet terwijl er wel het 4g logo staat. Met het andere abonnement dat ik had, had ik dit zelfde probleem ook. Kan iemand mij helpen? Heb alle settings in mobiele data al gereset en roaming staat aan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Goelioes 

Balen dat je geen 4G hebt! Gelukkig zijn er een aantal dingen die je zelf kan uitvoeren en controleren om 4G weer te gebruiken.


Blokkade

Controleer eerst of je geen blokkade hebt via My Vodafone.

Werkzaamheden of een storing
Geen blokkade? Check dan of er werkzaamheden zijn, óf een storing is, in het gebied waar jij je bevindt. Dit doe je door je postcode hier in te vullen.

Is dit niet het geval? Dan gaan we aan de slag met de instellingen van je toestel.

Telefoon opnieuw opstarten
Herstart je telefoon. Zo krijgt je mobiele nummer een nieuwe aanmelding op het netwerk.

Mobiele data 
Had een herstart geen succes? Dan controleren we of Mobiele data aan staat. Ga hiervoor naar de Instellingen van je telefoon -> Mobiel netwerk -> Opties Mobiele data -> Gesprekken en data. Staat hier 4G?

Schakel hier meteen VoLTE in, als dit nog niet actief is. Dit doe je door op Gesprekken en data te klikken en VoLTE aan te zetten.


Tot slot kan je nog de volledige netwerkinstellingen resetten. Dit doe je door bij de optie Mobiel netwerk helemaal naar beneden te scrollen en te klikken op “Stel gegevens opnieuw in”.

Kruistest
Als het dan nog niet werkt, komen we bij de laatste optie: een kruistest. Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt.
Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kan je ook altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Hier kan je dan ook meteen een nieuwe simkaart krijgen, mocht het daaraan liggen.

Network check
Lukt de kruistest niet, heb je geen duidelijk resultaat, of wil je niet naar een winkel? Vul dan al je gegevens in bij onze Network check. Hier creëer je stap voor stap een case voor onze technische afdeling door aan te geven wat precies het probleem is. Zij gaan dan voor jou uitzoeken wat er mis gaat. Je krijgt bericht zodra er nieuws is.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Ruud7

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heeft waarschijnlijk met de instellingen van je telefoon te maken. Dit kan vanalles zijn. Wellicht goed om telefonisch contact met Vodafone op te nemen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Goelioes 

Balen dat je geen 4G hebt! Gelukkig zijn er een aantal dingen die je zelf kan uitvoeren en controleren om 4G weer te gebruiken.


Blokkade

Controleer eerst of je geen blokkade hebt via My Vodafone.

Werkzaamheden of een storing
Geen blokkade? Check dan of er werkzaamheden zijn, óf een storing is, in het gebied waar jij je bevindt. Dit doe je door je postcode hier in te vullen.

Is dit niet het geval? Dan gaan we aan de slag met de instellingen van je toestel.

Telefoon opnieuw opstarten
Herstart je telefoon. Zo krijgt je mobiele nummer een nieuwe aanmelding op het netwerk.

Mobiele data 
Had een herstart geen succes? Dan controleren we of Mobiele data aan staat. Ga hiervoor naar de Instellingen van je telefoon -> Mobiel netwerk -> Opties Mobiele data -> Gesprekken en data. Staat hier 4G?

Schakel hier meteen VoLTE in, als dit nog niet actief is. Dit doe je door op Gesprekken en data te klikken en VoLTE aan te zetten.


Tot slot kan je nog de volledige netwerkinstellingen resetten. Dit doe je door bij de optie Mobiel netwerk helemaal naar beneden te scrollen en te klikken op “Stel gegevens opnieuw in”.

Kruistest
Als het dan nog niet werkt, komen we bij de laatste optie: een kruistest. Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt.
Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kan je ook altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Hier kan je dan ook meteen een nieuwe simkaart krijgen, mocht het daaraan liggen.

Network check
Lukt de kruistest niet, heb je geen duidelijk resultaat, of wil je niet naar een winkel? Vul dan al je gegevens in bij onze Network check. Hier creëer je stap voor stap een case voor onze technische afdeling door aan te geven wat precies het probleem is. Zij gaan dan voor jou uitzoeken wat er mis gaat. Je krijgt bericht zodra er nieuws is.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het gelukt met bovenstaande instellingen @Goelioes? Mocht het nog niet werken, stuur mij dan een privébericht met de volgende gegevens: naam, adres, postcode, geboortedatum,  mobiel nummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer. Ik controleer graag voor je hoe je nummer is aangemeld op het netwerk en of bij ons de instellingen correct zijn. We horen graag van je! 
 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je het hiermee kunnen oplossen @Goelioes?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic