StijnBok

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 5G op mijn iPhone SE 2022

Goedemorgen, ik heb een iPhone SE 2022 met daarop een eSim geinstalleerd. Deze zou 5G moeten ondersteunen, maar het toestel lijkt alleen te verbinden met 4G.

In het "Opties mobiele data"-scherm in Instellingen staat bij Gesprekken en data wel "5G automatisch".

Wat moet ik doen om te verbinden met 5G?

 

Alvast bedankt!

Stijn

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi Stijn,
Wat vervelend dat je geen 5G in beeld ziet. Mijn eerste vraag is of je je toestel al eens uit hebt gezet en weer aan, simpele handeling maar soms heel erg effectief. Zorg dat je iOS versie up-to-date is. Mocht dit niet helpen, kijk dan even bij netwerk informatie op de website van Vodafone of je wel 5G in de buurt hebt. 

Lukt dit niet dan kan je proberen om je netwerkinstellingen te resetten. Let op, hiermee reset je ook je Wifi instellingen (wachtwoorden) van je toestel. Bij een iPhone kan dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

StijnBok
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Energieboy ,

 

- iOS versie is up to date

- Ik woon in Amsterdam Zuid en werk in Zuid-Oost, in beide gebieden zou 5G dekking moeten zijn

- Netwerkinstellingen heb ik ook gereset.

 

Is het nog iets dat op SIM-niveau ingesteld kan worden aan de kant van Vodafone?

 

Groet,

Stijn

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Je zou Vodafone nog kunnen vragen om je nummer een reset te laten geven op het netwerk maar ik verwacht daar niet zoveel van. Je zegt dat je onder MOBIEL NETWERK bij GESPREKKEN EN DATA, 5G automatisch aan te hebben staan. Heb je ook al 5G aan geprobeerd? Ik zie ook nog dat er een mogelijkheid is bij DATAMODUS onder MOBIEL NETWERK. Staat deze op Standaard? Zo ja, probeer anders eens Sta meer data toe op 5G optie.

Denk even hardop mee maar meer mogelijkheden heb ik niet echt. Probeer anders ook nog eens ergens anders heen te gaan om te zien of je daar wel 5G hebt. En wat je nog kan doen is een anders netwerk kaartje in je toestel stoppen om te zien of die wel 5G heeft (en een ander simkaartje van Vodafone kan natuurlijk ook). Heb je deze niet om te testen, ga dan even langs een Vodafone winkel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic