Johnny260672
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail uitgaande server foutmelding.

Goedenavond,

ik ben nu al 4 uur bezig om weer een mail te kunnen versturen via mijn iPhone 12 Pro maar het lukt niet.

hé blijft steeds zeggen dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet goed is, maar ik weeg Zelhem dat dit wel goed is.

iemand een idee wat dit kan zijn , in word er niet goed van . 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10926Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1980Likes

Hoi @Johnny260672,
Welkom op de community van Vodafone! Het is inderdaad een vervelend issue! Ook wij hopen dat dit heel snel opgelost is. Mocht de tip van @Energieboy niet helpen, ik maak graag hiervoor een onderzoek aan.

Het issue is helaas nog steeds in onderzoek. Er zijn meer voorbeelden nodig waarbij dit voorkomt. Jullie mogen mij een privebericht sturen met de volgende gegevens:
Verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger - met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt.
- Screenshot foutmelding.
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.
- Welke instellingen er gebruikt worden bij de uitgaande SMTP server.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9019Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1940Likes

Hoi @Johnny260672 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uitgaande mail werkt momenteel niet bij Vodafone, als je de SMTP gegevens van Vodafone gebruikt. Als je je eigen mailserver instellingen gebruikt, dan moet dit gewoon werken. 

Meer info over uitgaande mail storing, lees hier:
https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Problemen-met-uitgaande-mail/td-p/204610 

Apple uitleg invoeren mailserver gegevens, lees hier:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201320 

Johnny260672
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt nu Jannie alleen thuis de mail versturen als ik op WiFi zit en niet onderweg 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9019Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1940Likes

Je kan ook even contact opnemen met je provider waarvan je mail is. Mocht je ZIGGO hebben, stel dan je telefoon in met de volgende informatie: https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen 

Heb je geen Ziggo, vraag dan aan de provider die je wel hebt. 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10926Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1980Likes

Hoi @Johnny260672,
Welkom op de community van Vodafone! Het is inderdaad een vervelend issue! Ook wij hopen dat dit heel snel opgelost is. Mocht de tip van @Energieboy niet helpen, ik maak graag hiervoor een onderzoek aan.

Het issue is helaas nog steeds in onderzoek. Er zijn meer voorbeelden nodig waarbij dit voorkomt. Jullie mogen mij een privebericht sturen met de volgende gegevens:
Verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger - met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt.
- Screenshot foutmelding.
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.
- Welke instellingen er gebruikt worden bij de uitgaande SMTP server.

Bekijk in context

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10926Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1980Likes

Dankjewel voor de gegevens @Johnny260672! Ik heb gelijk een onderzoek aangemaakt voor de technische dienst. Dit staat bekend onder incident 10534596. Zij zullen dit onderzoeken en terugkoppelen naar je. Daarnaast kun je het beste het topic in de gaten houden wat @Energieboy gedeeld heeft. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10926Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1980Likes

Helaas heb ik nog geen nieuwe update voor je @Johnny260672. Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra ik meer hierover weet, laat ik dit weten. 

kliesker
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Ik kan ook al maanden geen email meer versturen ondanks alle tips opgevolgd te hebben.

Moderator Steven: gegevens verwijderd ivm privacy

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9019Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1940Likes

Hoi @kliesker 
Privé gegevens moet je hier niet openbaar plaatsen. Iedereen op internet kan nu je bericht lezen en dat is niet handig. Ik zal proberen of iemand deze gegevens zo snel mogelijk te laten verwijderen. 

Steven kan je een privé bericht sturen via hier! Je kunt op die pagina, links bovenaan klikken, op een nieuw bericht (dat is het rode vlakje met het potloot erin). Vervolgens voeg je hem toe als ontvanger en kan je je bericht, incl. berichtonderwerp, schrijven. Hij is dus werkzaam bij Vodafone. Deze gegevens zijn privé en worden dan ook privé aan Steven toegezonden, verder ziet niemand deze gegevens. Maar dan wel privé aan hem toezenden via deze link! Zodra hij dit heeft aangepast zal hij je berichten. Let op, in het weekend is hij niet aanwezig, vanaf maandag zal hij je helpen! Een fijn weekend alvast gewenst. 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10926Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1980Likes

Ik heb je gegevens in het bericht verwijderd @kliesker. Ik zag gelukkig ook dat je een privebericht gestuurd had en heb gelijk een onderzoek aangemaakt voor je. Het onderzoek staat bekend onder incident 10600217. Mijn collega's van de technische dienst zullen hiermee aan de slag gaan. 

Het beste kun je dit topic in de gaten houden over de storing met e-mail: Uitgaande e-mailserver

Bertusje
Stamgast
  • 54Reacties
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Als ik de link Uitgaande e-mailserver aanklik, krijg ik dit te zien:

Bertusje_0-1632121318598.png

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10926Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1980Likes

Thanks @Bertusje. Ik krijg inderdaad ook een foutmelding. 😞 Waarschijnlijk iets niet goed gegaan met het toevoegen van een link op deze mooie maandag morgen. De juiste link is natuurlijk: https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Problemen-met-server-uitgaande-e-mail-instellingen/m-p/204... Ik heb de link even voor de zekerheid verwijderd en opnieuw toegevoegd. Gelukkig krijg ik nu geen foutmelding meer 🙂. Nogmaals dank!  

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone