1
Vraag
2
Reageer en help mee
GroeneSter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Down- en uploadsnelheid verbeteren met een Teltonika router.

Ik heb twee richt antennes gericht op de dichtsbijzijnde antenne ( Hurdegaryp) met een Teltonica router eraan. Normaal gesproken zou het ontvangst beter moeten zijn als mijn Iphone 7SE. Maar het komt niet eens in de buurt van het internet van de KPN met koperen ISSN lijn. Daarvoor ben ik niet overgestapt. Iemand een idee om mijn down- en uploadsnelheid kan boosten?

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @GroeneSter,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je geen goed ontvangst hebt op je telefoon. Gelukkig lees ik dat je dit probeert op te lossen met de hurdegaryp met een Teltonika router eraan. Via hier  lees ik dat je de APN van Vodafone moet instellen. Had je dit ook al gedaan? 
De juiste gegevens voor de APN zijn:
Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
- Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
- Proxy: Niet ingesteld
- Poort: Niet ingesteld
- Gebruikersnaam: Niet ingesteld
- Wachtwoord: Niet ingesteld
- Server: Niet ingesteld
- MMSC: Niet ingesteld
- MMS-poort: Niet ingesteld
- MCC: 204
- MNC: 04
- Verificatietype: PAP
- APN-Type: *
- APN-Protocol: IPv4
- Roamingprotocol voor APN: IPv4


@Energieboy weet jij hoe je met een router de down- en uploadsnelheid kunt aanpassen? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uh nee, eigenlijk niet. Volgens mij kan je dit niet aanpassen, of het moet bij mobiel gebruik wel kunnen, maar dat weet ik niet. Bij mijn vorige provider heb ik wel eens 4G voor thuis getest, maar ook daar kon ik dit niet zelf regelen en moet ik opletten dat ik er niet overheen ging. Of de provider stopte, drukte de verbinding. (Overigens wel jaren geleden hoor, dus kan ook wel weer anders zijn)

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ook niet betreft instellingen in een router @Energieboy? Bij een mobiele provider kun je dit sowieso niet aanpassen. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee, een normale router ook niet. 

GroeneSter
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven ik zal eens zien.

De router die ik heb is een Teltonika RUTX09.

Ik ga eens onderzoeken of/waar ik deze instellingen moet veranderen indien nodig.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, laat maar weten of het gelukt is met de APN @GroeneSter. Waarschijnlijk zul je in de handleiding meer instellingen tegenkomen die je kunt aanpassen zodat je het beste netwerk hebt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic