1
Vraag
2
Reageer en help mee
Erwinbeen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectie issue buitenland. Oneplus 6.

Goedendag allemaal,

 

Gister aangekomen in Griekenland (Kreta) en sindsdien zeer weinig, nul, 4G connectie met een netwerk. Ik kan, na het opnieuw kiezen of opstarten van de telefoon heel even connectie leggen met een netwerk waarna die na een tiental seconden weer volledig weg valt. Binnen de NLse landsgrenzen geen connectie issues.

 

Ben vorige week een dag in Duitsland geweest en had daar exact hetzelfde probleem.

 

Zit nu op de hotspot van vrouwlief, die wel een uitstekende verbinding heeft.

 

Wat heb ik al gedaan?

  • APN instellingen gechecked
  • Reset gedaan van de instellingen
  • Roaming staat aan

Toestel: Oneplus 6

SimOnly abonnement

 

Nog iets geks, bij Vodafone zie ik (Verboden) staan. Laat je niet gek maken dat het eruit ziet alsof ik verbinding heb, dat komt door de hotspot.

Screenshot_20210916-125736.jpg

 

 

 

 

 

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Erwinbeen,
Dat is niet fijn om zo je vakantie te beginnen. Zeker als het in meerdere landen niet lukt om een verbinding te maken met een netwer. Er zijn verschillende redenen waarom een verbinding niet wilt lukken. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit de melding gezien die jij hier deelt. Kun je eens eens alle stappen doorlopen in dit topic: https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Instellingen-mobiele-data-in-het-buitenland-roami...
Als ik jouw screenshot zie, vermoed ik dat er een voorkeursnetwerk is ingesteld en dat er een aantal instellingen missen. Als je een aantal keer een andere provider kiest, wordt het voorkeursnetwerk verwijderd. Ook raad ik aan om toch nog eens de APN te controleren. In het topic wat ik hierboven met je deel, staan de juiste gegevens die je hiervoor nodig hebt. Ik hoor graag of het gelukt is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic