Sander91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bufferen muziek werkt niet lekker

In februari ben ik overgestapt van KPN naar Vodafone. Sindsdien is sowieso mijn bereik en internetsnelheid een stuk minder, maar daar heb ik het niet over vandaag. Een van mijn grootste irritaties is dat het bufferen van langere muziekbestanden erg slecht werkt sindsdien. Op het KPN netwerk was dit nooit een probleem, maar sinds ik bij Vodafone zit, stopt de muziek iedere paar minuten. Dit is natuurlijk mega irritant. 

 

Beperkt Vodafone de mogelijkheden tot bufferen (om data te besparen oid) en zo ja, kan ik dit op een of andere manier uitzetten?

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @Sander91 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vodafone beperkt geen mogelijkheid tot bufferen. Als ze dat zouden doen dan liep de helft van de klanten weg, net zoals ik zelf. Luister elke dag naar Apple Music en heb nooit last van bufferen. Via welke app luister jij naar je muziek? Misschien dat je eens kan kijken op de website van die app of er daar informatie staat wat je zou kunnen doen om dit tegen te gaan.

Het kan misschien zijn dat je bereik in het gebied, waar je normaal met KPN zat, met Vodafone minder is. Het kan, ik zeg niet dat het ook zo is. Gebruik je 5G? Ik zelf zet het altijd op 4G want dat is toch wat sneller, bij mij in de buurt. Je zou het eens kunnen proberen. Wat je kan doen is een netwerk en dekking controle uitvoeren om te zien hoe de dekking is. Op dit pagina staat ook wat je moet doen als je toch slecht bereik blijft houden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic