Swedenborg

Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Binnen bellen gaat niet

Al ruim een jaar gaat binnenshuis bellen met het Red Unlimited abbo belabberd slecht. Storing, wegvallen. Wifi heb ik niet, mobiel internet met bellen. Alleen uit het raam hangend is het werkzaam. Beetje koud aan het worden nu. Na deze storing gemeld te hebben krijg ik een algemene reactie dat de ontvangst buiten in ieder geval goed is en geen 100% indoor dekking is te garanderen. Erg kort door de bocht wat mij betreft. Ik woon in centrum Amsterdam en in oudbouw.  Daar kan het signaal niet binnenkomen? Wat meer uitleg over hoe ontvangst door allerlei factoren van buitenaf beïnvloed kan worden zou prettig zijn net zoals evt. tips over toestelinstellingen die misschien niet goed staan. 


3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Swedenborg

Rond deze tijd van het jaar is het inderdaad wat aan de frisse kant om uit het raam te hangen om een telefoontje te plegen. Ook in huis wil je natuurlijk wel een belletje kunnen plegen of even je mobiele data gebruiken. Zoals je al aangeeft is er een tijdje geleden een case geweest naar onze netwerkcrew om het probleem te onderzoeken. Er wordt dan o.a. gekeken naar de signaalsterkte op je locatie en het functioneren van de masten in jouw omgeving. Zij hebben geconstateerd dat de outdoor dekking in orde is, maar dat er binnenshuis geen 100% dekking gegarandeerd kan worden. Via deze weg heb ik helaas niet dezelfde rechten en mogelijkheden als de netwerkcrew om het netwerk nogmaals voor je te kunnen controleren. Bij de instellingen op je simkaart zie ik in ieder geval niets geks. Wel zou je eventueel een klacht kunnen indienen. Iemand van de klachtenafdeling kan dan nogmaals een check voor je doen of meer informatie verstrekken. 

Misschien dat @Spara of @Energieboy nog wel tips hebben voor wat betreft de beste toestelinstellingen. Kun je ons laten weten welk toestel je gebruikt?

Swedenborg
topicstarter
Meedenker
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia, Samsung Galaxy A53. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Swedenborg 

Dat toestel ken ik zelf niet, maar wat je nog wel zou kunnen controleren (als dat nog niet gedaan is met de netwerkcrew) is of de APN juist is ingesteld. Ook een zogeheten kruistest (simkaart in een ander toestel en andere simkaart in je huidige toestel) wil nog wel eens uitsluitsel geven of er misschien iets aan de simkaart mankeert of dat het toestel de verbinding niet goed pakt. Nu acht ik persoonlijk zelf deze kans klein, omdat je aangeeft dat het echt specifiek in huis is maar het is nooit verkeerd om dit 100% zeker te weten. 

Verder zijn er vrijwel geen specifieke instellingen op een toestel als de klachten echt veroorzaakt worden door de dekking van het netwerk binnenshuis. Dat maakt het lastig in deze. Je zou dan altijd nog contact op kunnen nemen met de klachtenafdeling zoals eerder aangegeven 😞 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic