1
Vraag
2
Reacties
Khnieuwhof

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Betaal je alle kosten als beheerder of betalen extra leden hun abbonements deel?

Betaal je alle kosten als beheerder of betalen extra leden hun abonnements  deel?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3736Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1226Likes

Hi @Khnieuwhof
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Klopt het dat je deze vraag stelt met betrekking tot het Red Together abonnement? Zo ja, dan hebben jullie naast één grote databundel hebben ook één gezamenlijke rekening. Alle groepsleden staan op het contract van de beheerder. Op deze pagina vind je hierover meer informatie.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3736Posts
  • 1155Oplossingen
  • 1226Likes

Hi @Khnieuwhof
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Klopt het dat je deze vraag stelt met betrekking tot het Red Together abonnement? Zo ja, dan hebben jullie naast één grote databundel hebben ook één gezamenlijke rekening. Alle groepsleden staan op het contract van de beheerder. Op deze pagina vind je hierover meer informatie.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12615Posts
  • 3625Oplossingen
  • 3318Likes

Zoals Cecilia het al aangeeft, als het om een Red Together abonnement gaat, dan zal de hoofdgebruiker alles moeten betalen. Wil je met andere mensen delen, dan moeten die het geld aan jou overmaken om hun abonnement te betalen. Dat is dan ook geldig voor de extra's die aangekocht worden 🙂 - Dus goed opletten als je met veel mensen van buiten je huis dit abonnement aangaat. Goede afspraken maken. 

FLX

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals Cecilia het al aangeeft, als het om een Red Together abonnement gaat, dan zal de hoofdgebruiker alles moeten betalen. Wil je met andere mensen delen, dan moeten die het geld aan jou overmaken om hun abonnement te betalen. Dat is dan ook geldig voor de extra's die aangekocht worden 

 - Dus goed opletten als je met veel mensen van buiten je huis dit abonnement aangaat. Goede afspraken maken. 

 

Precies dit, ik heb iemand in mijn Red Together groep zitten, die door onwetendheid, betaalde apps en abbonementen aangaat, wat waarschijnlijk verkeerd in zijn iPhone staat ingesteld (betalen via vodafone).

Door onwetendheid zegt hij dus dat ie niks gekocht heeft en gaat mij ook niks extras betalen. En zijn betaalinstellingen op de iphone  wil ie niet naar kijken. Terwijl ik kan zien via welk nummer dat allemaal aangekocht is.

Nu is mijn vraag, kan ik via Myvodafone, aankopen van derden per nummer uitzetten? 

Jesse
Community Moderator
Community Moderator
  • 23Posts
  • 4Oplossingen
  • 5Likes

Goedemiddag @FLX , welkom op de Community!

Erg vervelend dat iemand in jouw Red Together-groep via jouw Vodafone-rekening aankopen doet via diensten van derden, deze kosten niet aan jou wil terugbetalen en ook niet bereid is de instellingen te controleren. Ik snap dat je dit natuurlijk liever niet hebt, en ik kijk graag wat ik voor je kan doen.

 

Wanneer er onbedoeld aankopen worden gedaan via een Apple-toestel en deze op de Vodafone-factuur terechtkomen, is het mogelijk om dit op meerdere manieren uit te schakelen.

 

Allereerst kun je op het toestel zelf controleren of er wordt betaald via Vodafone. Dit doe je door naar Instellingen te gaan, vervolgens op je naam (Apple ID) te tikken, en daarna naar Betaling en bezorging te gaan. Als daar “Mobiele telefoon” of “Vodafone” als betaalmethode staat, kun je deze verwijderen of vervangen door een andere betaaloptie.

 

Daarnaast is het mogelijk om het doen van aankopen via derden te blokkeren in My Vodafone. Hiervoor log je in op de My Vodafone-app of -website en ga je naar het tabblad Facturen. Scroll helemaal naar beneden en klik op “Meer over app- en entertainmentaankopen via je factuur”. Via deze pagina kun je instellen dat je geen aankopen via derden meer wilt doen, zoals via Apple of andere betaalde diensten.

 

Tot slot kun je op het Apple-toestel zelf ook in-app aankopen uitschakelen. Dit doe je via Instellingen > Schermtijd > Beperkingen > iTunes en App Store-aankopen. Zet hier de optie In-app aankopen op ‘Niet toestaan’ en stel een toegangscode in om wijzigingen te voorkomen.

 

Door deze stappen te volgen, voorkom je dat er onbedoeld kosten worden gemaakt via Vodafone of binnen apps op het toestel. Ik heb jouw account gecontroleerd en zie dat je dit zelf al hebt gevonden, want het staat op dit moment geblokkeerd. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je er verder uitkomt met de betreffende persoon.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic