Goedemiddag @FLX , welkom op de Community!
Erg vervelend dat iemand in jouw Red Together-groep via jouw Vodafone-rekening aankopen doet via diensten van derden, deze kosten niet aan jou wil terugbetalen en ook niet bereid is de instellingen te controleren. Ik snap dat je dit natuurlijk liever niet hebt, en ik kijk graag wat ik voor je kan doen.
Wanneer er onbedoeld aankopen worden gedaan via een Apple-toestel en deze op de Vodafone-factuur terechtkomen, is het mogelijk om dit op meerdere manieren uit te schakelen.
Allereerst kun je op het toestel zelf controleren of er wordt betaald via Vodafone. Dit doe je door naar Instellingen te gaan, vervolgens op je naam (Apple ID) te tikken, en daarna naar Betaling en bezorging te gaan. Als daar “Mobiele telefoon” of “Vodafone” als betaalmethode staat, kun je deze verwijderen of vervangen door een andere betaaloptie.
Daarnaast is het mogelijk om het doen van aankopen via derden te blokkeren in My Vodafone. Hiervoor log je in op de My Vodafone-app of -website en ga je naar het tabblad Facturen. Scroll helemaal naar beneden en klik op “Meer over app- en entertainmentaankopen via je factuur”. Via deze pagina kun je instellen dat je geen aankopen via derden meer wilt doen, zoals via Apple of andere betaalde diensten.
Tot slot kun je op het Apple-toestel zelf ook in-app aankopen uitschakelen. Dit doe je via Instellingen > Schermtijd > Beperkingen > iTunes en App Store-aankopen. Zet hier de optie In-app aankopen op ‘Niet toestaan’ en stel een toegangscode in om wijzigingen te voorkomen.
Door deze stappen te volgen, voorkom je dat er onbedoeld kosten worden gemaakt via Vodafone of binnen apps op het toestel. Ik heb jouw account gecontroleerd en zie dat je dit zelf al hebt gevonden, want het staat op dit moment geblokkeerd. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en je er verder uitkomt met de betreffende persoon.