1
Vraag
2
Reacties
PeeDee87

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Automatisch buiten bundel

Vorige maand ben ik van T-Mobile overgestapt naar Vodafone. Gisteren was mijn databundel op (vervelend, zo een rode vlag tijdens de kwalificatie). Geen probleem, eigen schuld, maar tot mijn verbazing is mijn abonnement automatisch en zonder bericht door gaan lopen buiten mijn bundel.

 

Nou kan ik zelf die 10 euro prima missen, maar wat is hier in vredesnaam de gedachte achter? Waarom is mijn abonnement niet overgegaan op trager internet?

 

Schijnbaar moest ik deze "blox" dus handmatig aanzetten. Is het niet veel logischer dat jullie deze bij het activeren van een abonnement altijd standaard aanzetten?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @PeeDee87 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vreemd dat je geen sms bericht hebt ontvangen dat je buiten je bundel zit. Normaal gezien zou je bij 80% een sms bericht hebben moeten ontvangen waarin staat dat je bijna bij je bereik bent en dat je dan buiten je bundel gaat. Daarnaast ben ik het met je eens dat Vodafone de BloX beperkt Internet beter aan kan zetten als je een abonnement afsluit. Al hoewel dit voor Vodafone natuurlijk niet voordelig is, want nu moet je ervoor betalen en als die BloX aan had gestaan niet. Dus waarschijnlijk is dat de reden waarom je hem zelf aan moet zetten. Het is maar een gedachten van mij hoor, ik zeg niet dat het zo is 😎. Maar je zou wel een sms moeten hebben ontvangen, als dat niet zo is dan is het aan Vodafone om dit uit te zoeken!

Goed dat je nu BloX beperkt internet hebt gevonden en aangezet. Gelukkig heeft Vodafone wel BloX Alles in 1 Wereld aangezet voor je, mocht je buiten de EU komen. Maar let daar dan wel weer op dat als je buiten de EU komt, en je wilt geen BloX Alles in 1 Wereld, zet hem dan uit, want je maakt daar weer extra kosten mee (per dag 5,- euro als je deze BloX gebruikt)! 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @PeeDee87 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vreemd dat je geen sms bericht hebt ontvangen dat je buiten je bundel zit. Normaal gezien zou je bij 80% een sms bericht hebben moeten ontvangen waarin staat dat je bijna bij je bereik bent en dat je dan buiten je bundel gaat. Daarnaast ben ik het met je eens dat Vodafone de BloX beperkt Internet beter aan kan zetten als je een abonnement afsluit. Al hoewel dit voor Vodafone natuurlijk niet voordelig is, want nu moet je ervoor betalen en als die BloX aan had gestaan niet. Dus waarschijnlijk is dat de reden waarom je hem zelf aan moet zetten. Het is maar een gedachten van mij hoor, ik zeg niet dat het zo is 😎. Maar je zou wel een sms moeten hebben ontvangen, als dat niet zo is dan is het aan Vodafone om dit uit te zoeken!

Goed dat je nu BloX beperkt internet hebt gevonden en aangezet. Gelukkig heeft Vodafone wel BloX Alles in 1 Wereld aangezet voor je, mocht je buiten de EU komen. Maar let daar dan wel weer op dat als je buiten de EU komt, en je wilt geen BloX Alles in 1 Wereld, zet hem dan uit, want je maakt daar weer extra kosten mee (per dag 5,- euro als je deze BloX gebruikt)! 

PeeDee87
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Die SMS van 80% heb ik wel ontvangen. Die is alleen nogal nutteloos als je daarna geen SMS meer krijgt bij 100% en wel vrolijk door mag akkeren over je bundel.

 

Het zal wel een winstdingetje zijn. Je zou echter maar eens kinderen hebben die een middagje YouTube kijken over je bundel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Haha, makkelijk hoor... het op je kinderen afschuiven, of gebruiken als voorbeeld  😉😂🤣
80% sms is een gedachten, wanneer je die krijgt dan moet je zelf al gaan opletten. Sterker nog, vaak zit je dan eigenlijk al tegen die 100% aan en ben misschien al te laat. Daarom is het waarschuwen bij 100% niet zo'n slim idee en is 80% een mooi uitgangspunt om zelf te gaan stoppen. Wel fijn dat je die 80% sms hebt ontvangen, dan heeft Vodafone het wel goed gedaan. Het is alleen de BloX die Vodafone nog aan zou kunnen zetten, daar ben ik het wel met je over eens! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic