Ruhnej

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

waarom kostent buitenland voor internetgebruik en alles in 1 wereld terwijl data roaming uitstaat.

Ik had mijn dataroaming uitstaan en heb alleen via wifi gebruik gemaakt van internet.

Toch krijg ik een enormbedrag aan internetgebruik en alles in 1 wereld bundelkosten.

Hoe kan dit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Ruhnej, welkom hier!

Ik kan mij heel goed voorstellen dat deze hoge factuur rauw op je dak is gevallen. Helemaal omdat je zelf aangeeft dat je roaming hebt uitgezet. Ik zie dat de kosten bestaan uit dataverkeer buiten de EU + meermaals kosten voor de Alles-in-1 Wereld bundel. Inmiddels heb je gisteren al met een collega van mij gesproken. Mijn collega heeft aangegeven dat de kosten in principe terecht zijn doorberekend en er ook SMS berichten zijn verstuurd over je bundel. Om die reden zijn de kosten niet volledig vergoed, maar is er uit coulance wel een creditnota ter hoogte van € 50,- opgemaakt. 

       

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ruhnej 
Welkom op de klanten helpen klanten community van Vodafone.

Ik zal je alvast een klein beetje helpen met wat informatie en aanvullende informatie zal komen vanuit Vodafone. Alles in 1 Wereld bundel staat bij iedereen standaard aan, mocht je buiten de EU komen dan is dit natuurlijk handig, als je hiervan gebruik wilt maken. Uitzetten kan je doen middels de MyVodafone app of via de website van Vodafone. Iemand van Vodafone zal voor je moeten kijken waar dat enorme bedrag vandaan komt. Het kan zijn dat je toch internet hebt, zonder dat je het zelf weet en dat je daarom moet betalen via de kosten, die er zijn voor Alles in 1 Wereld. Hopende dat ik je hiermee alvast een beetje heb kunnen helpen. Meer informatie, omtrent de kosten, zal moeten komen vanuit Vodafone, daar kan ik je niet mee helpen. Nog 1 tip, zet de BloX Beperkt Internet aan, dan maak je geen onnodige hoge kosten.

Vul bij je persoonlijke informatie alle gegevens in, dan is het voor een Vodafone medewerker makkelijker om gelijk bij je informatie te kijken wat er aan de hand is. Bedankt!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Ruhnej, welkom hier!

Ik kan mij heel goed voorstellen dat deze hoge factuur rauw op je dak is gevallen. Helemaal omdat je zelf aangeeft dat je roaming hebt uitgezet. Ik zie dat de kosten bestaan uit dataverkeer buiten de EU + meermaals kosten voor de Alles-in-1 Wereld bundel. Inmiddels heb je gisteren al met een collega van mij gesproken. Mijn collega heeft aangegeven dat de kosten in principe terecht zijn doorberekend en er ook SMS berichten zijn verstuurd over je bundel. Om die reden zijn de kosten niet volledig vergoed, maar is er uit coulance wel een creditnota ter hoogte van € 50,- opgemaakt. 

       

Ruhnej
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een belachelijke samenvatting van het gesprek met je collega. De kosten zijn absoluut niet terecht berekend en voor die woorden heeft je collega haar excuus aangeboden. De feiten van Vodafone kloppen aantoonbaar niet. Alleen wordt het een gevecht dat meer kost om dat aan te vechten. Alleen om die reden zijn de kosten geaccepteerd met een tegemoetkoming van 50 euro voor oktober en een tegemoetkoming later over November. Met daarbij de aantekening dat het alsnog tot een rechtzaak kan leiden wanneer er nog kosten worden doorgerekend. De hele kwestie is leugenachtig, maar Vodafone benoemd zichzelf tot rechter/beoordelaar terwijl ze partij zijn. Diverse waarschuwingsberichten zijn aantoonbaar niet ontvangen. Juist omdat data roaming uit stond. Hierbij het verzoek de conclusie terecht berekende kosten terug te nemen. Anders ga ik alsnog niet akkoord met de afgesproken oplossing.Het was namelijk onderdeel van de afspraak.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Wat ik teruglees in de notities is dat de kosten wel terecht zijn. Vandaar ook dat de kostenniet volledig vergoed zijn, maar een deel uit coulance. Let wel; wij geven nu enkel door wat we in de notities hierover teruglezen. 

Ruhnej
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan wordt het tijd om eerst overleg te plegen met de betrokken medewerker voor klanten onterecht worden ingelicht over de uitkomst van deze kwestie. Indien de kosten als terecht berekend worden bestempeld is de gemaakte afspraak nietig. Dan wil ik graag een officiele klacht opstarten De berekende kosten zijn voor een belangrijk deel aantoonbaar onterecht. Dus ik accepteer nimmer de woorden "terecht berekend"en dat is ook zo besproken.  U mag een transciptie van het gevoerde gesprek aan deze conversatie toevoegen. Dan kan iedere klant zien dat Vodafone een onjuiste voorstelling geeft van de gemaakte afspraak en wat besproken is over " wel of niet terecht berekende kosten".

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic