rmondie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

toestel afbetalen van abonnement dat nog moet ingaan!!! vodafone werkt hier niet aan mee

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten dat 24 november ingaat, maar tevens bezig met alles voor de hypotheek naar de bank te sturen. nu wil ik me toestel in 1 keer afbetalen maar vodafone weigert medewerking!! dit kan niet omdat me abonnement pas 24 november ingaat???? te gek voor woorden ik mag het niet betalen om mijn hypotheek rond te krijgen dit is toch echt te gek voor woorden door 640 euro die ik wil en kan betalen boort vodafone door star beleid nu de hypotheek door mijn neus ik hoop dat er mogelijkheden zijn want dit is bureaucratie ten top.

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @rmondie 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ben niet werkzaam voor Vodafone maar ik begrijp hun reactie wel, net zoals ik die van jou begrijp. Je nieuwe abonnement gaat pas in op 24 november en dan pas is ook dit contract geldig en ga je dan pas betalen voor je abonnement en toestel. Administratief gezien zou je dan pas kunnen aanvragen voor vervroegde afbetaling. 

Nu begrijp ik Vodafone, maar zoals ik al schreef, ik begrijp jou ook want je wil een hypotheek aanvragen. Het is dus een lastig verhaal.  Je kan eventueel nog een klachtenformulier invullen maar hierop krijg je binnen 5 tot 10 dagen reactie op en dan is het eigenlijk al 24 november. Het is denk ik niet dat ze niet willen maar dat het juridisch gezien niet anders kan. Maar goed, je kan het nog proberen via het formulier en hopen dat ze iets sneller zijn dan normaal. 

rmondie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik werk zelf ook bij een heel groot bedrijf ook daar zijn regels maar toch kan ik ook geregeld afwijken van de regels om iemand in nood te helpen. Het moet ook kunnen bij vodafone alleen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd meerdere mensen binnen vodafone hebben bevestigd dat dit wel mogelijk moet zijn maar ja nu nog de persoon die het voor me wil regelen. Ben blij dat ik (ook al werk ik bij een heel groot bedrijf met regels) anders met me klanten omga en altijd zoek naar een oplossing voor de klant

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Kijk, ik sprak natuurlijk vanuit hoe ik het zie. Of Vodafone daar ook zo naar kijkt, geen idee. Maar wat je zegt, het zou natuurlijk erg fijn zijn als ze iets voor je kunnen regelen. Morgen is er wel weer iemand van Vodafone hier online maar ik weet niet of die je kan helpen. Sorry, ik kan je niet helpen. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3019Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Hi @rmondie
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je graag jouw toestellening wilt afkopen, zodat je de hypotheek rond kunt krijgen. Je hebt gisteren contact gehad en hierbij is aangegeven dat je huidige abonnement, waar ook een toestellening bij zit, nog tot 24 november loopt. Het nieuwe abonnement (2 jaar) start per 24 november en is ook i.c.m. een toestellening.
 

We hebben dus te maken met 2 leningen: 1 huidige lening van het vorige toestel en de lening van het nieuwe toestel. Dat maakt de kwestie erg lastig. Mijn collega heeft een case aanmaakt om te kijken of het mogelijk is dat we de nieuwe lening om kunnen zetten in een eenmalige betaling. Dit betreft case 11486961.

Verder is nog het advies gegeven om contact op te nemen met de afdeling Status Order ( 0800-0560). Wellicht dat zij de huidige bestelling met toestellening kunnen wijzigen naar een bestelling zonder lening. Indien dit mogelijk is, dan zijn zij ook de enige afdeling die dit kunnen realiseren. Ook zie ik dat je inmiddels nog via een andere weg in contact bent met één van mijn collega's momenteel. Hopelijk dat het alsnog snel geregeld voor je kan worden. 

rmondie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tot nu toe zonder resultaat vodafone laat me als trouwe klant aan me lot over en laat me de lening niet afbetalen. De huidige lening zal niet veel zijn dit abbonement loopt af deze maand. Door het burocratisch gebeuren bij Vodafone wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd en is er nog steeds geen oplossing ik krijg ik de hypotheek niet meer rond door die 600 euro. Kan me nu eens iemand helpen binnen jullie organisatie ? dat is toch echt te gek voor woorden dit dat ik het geld heb en wil afbetalen en vodafone dit blokeert 

rmondie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

alweer allerlei mensen aan de telefoon gehad niemand wil helpen en niemand neemt verantwoording star star star beschamend om zo als klant behandeld te worden !!! en een huis kunt vergeten omdat vodafone niet wil helpen 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Ik begrijp je frustratie volledig maar je kan het niet alleen bij Vodafone neerleggen. Je weet nu eenmaal dat als je een toestel neemt die je op afbetaling koopt dat Vodafone, boven de 250,- euro, een melding maakt bij BKR. Dat doet elke provider, dat zijn ze verplicht. En als je een BKR melding hebt voor dit dan zijn "sommige" hypotheek verstrekkers erg van de regels zijn en melden dan dat je geen hypotheek krijgt. De hypotheek verstrekker kan natuurlijk ook meedenken en weten dat je over 15 dagen bij Vodafone je toestel kan afbetalen en dat je dan geen BKR melding meer hebt. Maar goed, ik heb zoiets nooit aan de hand gehad dus ik kan daar eigenlijk ook niet over mee praten 😞

Nu aub niet boos worden op mij want ik bekijk het vanuit de zijlijn en ben het nog altijd met je eens dat Vodafone hier iets coulanter in kan meewerken en dat er mensen vast wel iets kunnen regelen. Maar ja, je moet daar dan net de juiste persoon voor treffen en wie je daarvoor moet hebben, geen idee anders zou ik het je zo zeggen. Sorry!

rmondie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

frustratie? dat is nog zwak uitgedrukt, ik werk ook voor een heel groot bedrijf, ook daar zijn regels waar ik me aan moet houden maar bij een klant in nood probeer ik een tandje bij te zetten om alsnog geregeld te krijgen. Hier wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, iedereen schuilt zich achter van alles en de enige die het kunnen oplossen zodat ik mijn hypotheek wel krijg is toch echt vodafone. Ze kunnen of de order cancelen en inboeken zonder lening of betaalverzoek zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn maar wel als je binnen kaders blijft denken en de klant een nummer is!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic