maduropa

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht bereik in 6093

Ik heb sinds een aantal weken opgemerkt dat ik een heel slecht bereik met mijn gsm op mijn thuis-locatie heb.
Op andere locaties geen probleem, daar is altijd signaal.
Vanwege de leeftijd van de gsm (Nokia 6303i Classic, ouder dan drie jaar) dacht ik aan slijtage op de antenne oid.
Hierop een nieuwe telefoon geregeld, (Nokia C2-01). Thuis is de verbinding slechts marginaal beter, op andere locaties is er geen probleem.
Mijn eerste conclusie is dan dat er een signaal-probleem van Vodafone zelf is.
Andere mobiele telefoons op mijn thuislocatie met signalen van KPN en T-Mobile hebben geen enkel probleem.
 
De telefoon zowel op UMTS, alleen GSM en automatisch gezet, maar in alle gevallen blijft de verbinding slecht.
Bellen in de tuin biedt niet veel verbetering.
 
In het begin van het jaar zijn mij deze problemen niet opgevallen, toen waren er geen problemen met verbinding.
 
 
 
 
 
 
9 Reacties 9
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Maduropa,

Zou je ons de exacte postcode kunnen doorgeven? Dus inclusief de letters? Dan kunnen wij de dekking voor je nakijken.
maduropa
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar natuurlijk
 
mijn exacte postcode is 6093 ES
 
Alvast bedankt
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi maduropa, dankjewel. Ik zie dat op die locatie met name het 3G-bereik redelijk is, maar het is wel de rand van het 3G-gebied. Je kunt daar dus wisselend bereik ervaren. Ik zie dat er gedacht wordt aan de realisatie van een nieuwe antenne in die omgeving. Het regelen van een locatie, verwerven van vergunningen en het daadwerkelijk bouwen neemt wel enige tijd in beslag. Ik kan je daarom geen datum aangeven waarop die antenne actief gaat worden.
maduropa
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
IK heb laatste dagen even zitten spelen met de telefoon qua netwerkmodus.
 
Zo heb ik deze van automatisch afgehaald en eerst vast ingestel op UMTS/3G, eigenlijk geen verbinding.
Omdat dat netwerk volgens jullie slecht is maar wordt uitgebreid, heb ik toen de telefoon vastgezet op GSM als netwerkmodus. Hier gaf het wel eens aan dat er verbinding was, maar ook dit was zeer zwak.
Sterker nog, toen ik vervolgens met de telefoon ergens naar toe ging, kreeg ik op een gegeven moment een sms-je van mijn voicemail.
Thuis de telefoon weer ingesteld op automatische netwerkmodus, maar ik kon met geen mogelijkheid de voicemail afluisteren binnen. dit heb ik buiten op straat moeten doen met een zeer slechte verbinding.
 
Tot een aantal maanden terug was het geen probleem verbinding te krijgen met mijn vodafone gsm. Met twee andere telefoons in ons gezin is geen enkel probleem, dit zijn netwerken van KPN en van T-Mobile.
 
Omdat het mij niet om UMTS gaat maar puur spraak, is het mijn mening dat er voor mij geen nieuwe infrastructuur moet worden uitgebreid, maar dat er iets mis is met de 'oude' infrastructuur.

Hoor graag of er nog iets aan gedaan kan worden.
 
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey maduropa,

Een gsm mast rijkt niet oneindig ver qua signaal. Aangezien je in de rand van dat bereik zit, is een uitbreiding van het netwerk wel noodzakelijk zodat de dekking beter wordt en het signaal dus stabieler.

Wellicht is een Signaal Plus een oplossing? Lees daar hier meer over.
maduropa
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
dank je wel voor de originele tussenoplossing, maar of mijn werkgever dat voor mij gaat aanschaffen om thuis beter bereikbaar te zijn, denk het niet.
 
Waar helaas steeds niet op gereageerd wordt is het feit dat ik in het verleden wel een goed signaal thuis had. Dat het niet aan de telefoon ligt heb ik al bewezen door de aanschaf van een nieuwe telefoon.
 
Is er dan iets met jullie gsm-masten aan de hand ? Slijten deze door de jaren heen? is er eentje defect geraakt of omgevallen ? Ben namelijk wel benieuwd waarom het signaal zelf dus slechter is geworden.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat is dan helaas geen oplossing voor jou 😞

Ik weet helaas niet waardoor het bereik verminderd is. Soms kan dit al zijn door de bouw van nieuwe gebouwen, of doordat de richting van de mast iets anders ingesteld wordt. Helaas kan ik dit niet inzien dus dit zijn slechts ideeën.
maduropa
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet wat er allemaal op de achtergrond is uitgevoerd gisteren, maar gisteren toen ik thuis kwam had ik warempel 3 tot 4 streepjes bereik op mijn telefoon.
Mijn telefoon staat weer op dual-mode maar toonde geen 3G icoontje.
 
Heeft iemand remote de centrale even bekeken en misschien gereset ? Maakt niet veel uit, wat ze ook hebben gedaan, het functioneerd, ik heb weer goed bereik.
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik zie geen meldingen van werkzaamheden, maar het kan een routine iets geweest zijn dat niet vermeld is. Fijn dat het weer werkt zeg! Scheelt weer een hoop ergernis 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic