Margaretha1946

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ongeldige simkaart simkaart permanent geblokkeerd

Mijn telefoon geeft aan "ongeldige simkaart simkaart permanent geblokkeerd" ik zou aldus een nieuwe simkaart met mijn nummer moeten hebben. Gebeld met Vodafone om dit aan te vragen maar deze kunnen dit mij niet toesturen omdat ik enkele veiligheid vragen niet direct kan beantwoorden. (wanneer ik voor het laatst met de kaart gebeld heb weet ik niet meer)

door mijn kwetsbare gezondheid ben ik geheel zorgafhankelijk en woon dan ook in een verzorgingshuis met intensieve zorg.

Volgens de medewerkers  kan ik niet iemand machtigen om dit voor mij te doen maar moet en zal ik zelf naar de winkel komen. Ik heb een abonnement bij Vodafone en vraag me af of dit niet anders kan

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Margaretha1946,
Welkom op de Community van Vodafone. Ai, dat klinkt niet goed. Geeft het toestel niet aan dat je de pukcode moet invoeren? Wij mogen helaas niet meer zomaar een simkaart versturen of activeren als een simkaart geblokkeerd is. Dit is omdat we dan niet kunnen controleren met wie wij spreken. Dit doen we niet om klanten te plagen maar is echt voor de veiligheid van gegevens. Mijn collega van de klantenservice heeft je dan ook juist geinformeerd. Alleen via de winkel kan er een nieuwe simkaart geactiveerd worden. Neem hiervoor een geldig ID bewijs mee. Alleen de persoon zelf waarop het nummer staat, mag de simkaart ophalen. Hiervoor kun je niet iemand machtigen. Ook dit is in verband met de veiligheid van gegevens. We willen namelijk niet dat er iets gebeurd met je nummer. Denk hierbij aan kosten die gemaakt worden of dat iemand kan inloggen in een andere app met jouw nummer. 

Margaretha1946
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

 

bedankt voor je reactie.

Ik heb zojuist een medewerker gesproken van Vodafone klantenservice deze kon mij wel helpen.

mijn abonnement heb ik vroegtijdig verlengd met een nieuwe telefoon plus de nieuwe simkaart wordt opgestuurd naar mijn adres met behoud van  telefoonnummer.

Ik begrijp je bezorgdheid maar het gaat tenslotte om een simkaart en niet mijn bankrekening

Bedankt voor uw aandacht.

 

Met vriendelijke groet

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan is er waarschijnlijk een uitzondering gemaakt. Via hier mag ik dit helaas niet doen en moet ik je hiervoor doorverwijzen naar de winkel @Margaretha1946. Fijn om te horen dat het alsnog gelukt is. Heel veel plezier met je abonnement. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Erg grappig, maar beetje vreemde opmerking:

het gaat tenslotte om een simkaart en niet mijn bankrekening

Wat zou je er van vinden als iemand anders een nieuwe SIMkaart aanvraagt, deze uit je brievenbus weet te vissen, en dan vervolgens aan honderden euro's betaalnummers gaat bellen? Dan ga je waarschijnlijk ook zeggen dat Vodafone niet zorgvuldig is geweest met je SIMkaart aanvraag en dat het dan allemaal zomaar kan?! Het is zeker niet je bankrekening maar met je SIMkaart kan je ook allemaal dingen betalen en dat wil je toch ook niet.

Veiligheid staat voorop, lijkt me.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic