KennisMatch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

onduidelijke voorwaarden

Helaas blijkt ook vodafone met onduidelijke voorwaarden de klant te misleiden:
 
in de Blox voorwaarden artikel 5 staat dat de minimum duur een volledige kalendermaand is:
De minimumduur voor het aangaan van Vodafone BloX is een volledige kalendermaand. Indien je een Vodafone BloX gedurende een kalendermaand aanvraagt, kun je het resterende gedeelte van die kalendermaand plus de opvolgende maand gebruikmaken van de Vodafone BloX en wordt deze ook bij je in rekening gebracht.
 
Het is echter nooit mogelijk om precies voor een maand een Blox aan te zetten.
Als je aan het begin van de maand een BloX aanzet dan blijkt nu dat je deze moet betalen tot het eind van de die en de volgende maand, echter in artikel 9 staat echter heel iets anders:
Vodafone BloX eindigt na afloop van de kalendermaand waarin jij de Vodafone BloX hebt opgezegd. Je ontvangt hiervan geen bevestiging. dit is dus gewoon niet waar en daarom pure misleiding van klanten!!!!!!
 
Om deze onduidelijkheid helder te krijgen moet je ook nog eens telkens voor 0,45 euro met de klantenservice bellen, welk bedrag ook niet van je beltegoed wordt afgehaald maar altijd extra wordt berekend, ook als je beltegoed overhebt.
 
Om vervolgens te horen dat het toch echt mijn fout is, had ik maar beter moeten lezen in de voorwaarden en bij gratie god willen ze wel de kosten per vandaag stopzetten terwijl ik de blox per eind mei had willen beeindigen.
daarnaast blijkt een kalendermaand bij Vodafone niet een kalendermaand te zijn maar 30 of 31 opeenvolgende dagen.
 
Ik dacht dat Vodafone een goed alternatief was voor KPN maar helaas!
 
Vraag aan Vodafone: als ik op 15 juni voor de minumumduur van 1 kalendermaand een blox wil aanzetten hoe moet ik dan handelen?
 
 
 
 
 
3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey KennisMatch,

Het hangt ervan af of je prepaid klant bent of een abonnement hebt.

Bij prepaid kun je tussentijds de dienst stopzetten, dan vervalt hij automatisch na 30 dagen.

Bij abonnement zit je er minimaal een maand aan vast, dus als jij op 15 juni de dienst afsluit, dan loopt hij tot minimaal 15 juli, maar aangezien de blox per kalendermaand loopt, zal hij pas eindigen op 31 juli.
KennisMatch
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een ABO, kan je dan aangeven hoe ik exact voor een maand een blox aanzet?
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi KennisMatch, exact 1 maand kan niet. Wat daar het dichtste bij in de buurt komt is activeren op de laatste dag van een kalendermaand en dan weer deactiveren. Zet je de BloX bijvoorbeeld op 30 juni aan, en stuur je vervolgens voor 31 juli het deactiveerverzoek, dan zullen de BloX op 31 juli eindigen: 1 maand en 1 dag heb je de BloX dan.

Ter informatie: de voorwaarde in artikel 9 sluit die in artikel 5 niet uit. Een kalendermaand is een maand zoals je die op de kalender aantreft, dus bijvoorbeeld de maand maart, of de maand oktober. Een kalendermaand is dus bijvoorbeeld niet 15 augustus tot en met 15 september.

Je geeft aan dat je de voorwaarden onduidelijk vindt. Heb je voor ons suggesties hoe we deze kunnen verbeteren? Wat is er precies zo onduidelijk aan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic