hansgroot57

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ondersteunt Iphone 6 de 800 Mhz band voor 4G?

Dag allen, net nieuw op dit forum ben ik gaan zoeken of mijn vraag al beantwoord was, maar ben dat nog niet tegengekomen. Heb nu een Iphone 5, met helaas in NL maar weinig 4G dekking, omdat op dit toestel alleende 1800 Mhz band wordt ondersteund en niet de 800Mhz. Over de 5c lees ik in dit verband weinig, of het moet de regel zijn in een van de antwoorden: : Hoi mesritz, heb je ook rekening gehouden met de twee frequenties die gebruikt worden voor 4G? De meest gebruikte frequentie voor 4G in NL is de 800Mhz frequentie. Deze kan de iPhone 5 echter niet ontvangen, die ontvangt alleen de minder gebruikte 1800Mhz frequentie.
Die rollen we ook uit, maar op minder locaties.
De 5s kan beide frequenties ontvangen maar met de 5 zul je waarschijnlijk op minder locaties 4G ontvangen dan met de 5s of andere toestellen.
Vraagje: ondersteunt de Iphone 6 wel de 800 Mhz en heb ik daar wel in een groot gebied in NL 4G bereik?
Ik ben erg benieuwd naar het antwoord. Groetjes, Hans.
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @hansgroot57,

Het bereik kan altijd per telefoon verschillend zijn, ondanks de ondersteunde frequenties. In reviews van de telefoons kun je vaak teruglezen welke telefoons goed en slecht scoren.

Vanaf de iPhone 5s/5c is er inderdaad volledige 4G ondersteuning, valt de iPhone 6 (Plus) ook onder.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic