simlockvrij

Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

onacceptabel langzaam internet

ik ben een week of 6 geleden overgestapt van een standaard abbo bel-sms-web abbo naar een iphone smart abbo.
 
mijn probleem is dat de snelheid van het vodafone netwerk zeer slecht is, mijn netwerk is nu evensnel als met mijn oude abbo.
oude abbo beloofde een snelheid van max. 3.6 mbps, het ismart heeft een max snelheid van 14.4 mbps.
3G is nagenoeg altijd aanwezig, telefoon verbinding is ook altijd goed, geen last van wegvallend internet of gsm netwerk.
hieronder de feiten:
 
ik zit in de postcode regio 2231
volgens de dekkingskaart van vodafone in een gebied waar de dekking het beste is.
dit zijn mijn gemeten snelheden met de speedstest.net app:
0.11
0.50
 5.14
1.93
 0.42
 3.01
 2.52
 0.24
 0.43
 0.27
(ook getest met andere apps, zelfde resultaat).
 dit betekend dus een gemiddelde snelheid van 1.45 mbps, gemeten met de speedtest.net app, ook met diverse hosts.
ik heb dit getest in diverse postcode gebieden, op diverse dagen, , diverse weeromstandigheden, op diverse tijdstippen, hier zat geen verschil in.
 
wat heb ik geprobeerd:
iphone 4 op ios 4.3.3 (met en zonder nieuwe microsim)
andere iphone 4 op ios 5.0
iphone 4s op ios 5.0
iphone 4s op ios 5.0.1 ( met nieuwe microsim)
nieuwe microsim
 
ik heb binnen getest
ik heb buiten getest
's ochtends getest
's avonds getest
's nachtsgetest
 
ik heb getest in andere postcode gebieden, zelfde resultaat (Rijnsburg, Leiden, Katwijk, Aalsmeer, Oegstgeest, Noordwijk)
 
ik heb op mn dakterras gestaan (hoekhuis in wijk met laagbouw) waarbij ik op de mast van vodafone uitkijk, afstand ongeveer 500mtr
 
ik heb contact gehad met de klantenservice, kreeg een vervelende betweter aan de lijn die beweerde dat het aan mn instellingen ligt, hij wist dat ik net de nieuwe iphone 4S had, en vertelde me dat mn instellingen verkeerd stonden. ik vertelde deze meneer dat ik dat uiteraard zelf al had gecheckt via de vodafone site waarop ik als dom antwoord kreeg dat er wel meer fout kon staan. hij gaf me als suggestie te controleren of mijn 3G wel aanstond, jammer dat deze meneer zo onkundig was, want dan had hij wel geweten dat je sinds Apple de nieuwe A5 processor gebruiktin de 4S je 3G niet meer uit kunt schakelen. dit gesprek hielp dus niet echt, en uiteindelijk was hij me zat en verwees me door naar de vodafone winkel, dat men het daar voor me op konden lossen.
 
vervolgens naar de vodashop in Leiden geweest, daar ook weer als een simpele behandeld. de medewerkster gaf me al lurkend aan een blikje cola als reden dat ik op ios 5.0 draaide ipv de nieuwste ios 5.0.1. wel nam ze de moeite me een nieuwe microsim te verstrekken. vervolgens met nog steeds een waardeloze internet verbinding richting huis gegaan om mn iphone 4S te updaten, en u raad het al, na de update nog steeds beroerd internet.
 
nu begrijp ik wel dat die max. snelheid van 14.4 een utopie is, en je daar alleen in de buurt komt wanneer je in de mast zelf klimt, maar het lijkt mij wel gezien de omstandigheden dat ik veel snellere snelheden dien te halen dan dit.
deze snelheden kan simyo mij ook bieden, daar heb ik geen duur abbonnment voor afgesloten.
 
ook heb ik nog een poging gedaan de smartphone crew te benaderen via twitter, deze gaven mij als reden voor de lage snelheid het dubbel glas in huis ( en dat terwijl de snelheid op mn balkon net zo traag is), en eventueel het weer.
hier ben ik dus ook niet veel wijzer van geworden.
 
ik denk dat ik dus wel kan stellen dat ik 2 dingen heb uitgesloten die voor een traag internet kunnen zorgen, en dat zijn:
1. het toestel
2. mijn locatie
 
ik vraag me nu dus concreet af hoe gaat Vodafone dit voor mij oplossen, want deze situatie vind ik onacceptabel.
 
 
test op 26.12.2011     02:04
ping:               68ms
download:      1.98 MBPS
upload:           0.35 MBPS
 
 
 
12 Reacties 12
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heb je ook al andere speedtests geprobeerd, en bijv. een langer durende download? En merk je ook dat de download vanaf bijvoorbeeld de market traag is? Gaat gewoon internetten wel snel, als in dat pagina's gewoon lekker snel laden?
 
De maximumsnelheid die je behaalt is afhankelijk van de snelheid van je mast en is afhankelijk van het aantal gebruikers van de mast. Ook is het zo dat als je wat langer downloadt, je zult zien dat de snelheid oploopt omdat hij de verbinding in het begin moet opbouwen (speedtest telt die periode mee waardoor het gemiddelde per test lager uitvalt).
 
Waarvoor heb je die hoge snelheid eigenlijk nodig en ben je nu ontevreden, behalve als je puur naar de getallen kijkt?
simlockvrij
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ja, ik heb meerdere speedtests geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat.
welke speedtest maakt een langere test?
 
gewoon internetten gaat redelijk, ik merk geen verschil met mijn oude abbo.
de mast van vodafone staat bijna in mn achtertuin, ik heb er net naast gestaan en dat ging iets sneller. maar het kan toch niet zo zijn dat je naast de mast moet wonen om snel internet te verkrijgen.
 
bij de app van speedtest.net kun je zien/ volgen wat de snelheid van de test is, het is niet zo dat hij langzaam start en vervolgens oploopt, hij schiet direct door en blijft daar hangen.
 
en waar het mij ook omgaat is als ik mijn abonnementen vergelijk van toen en nu voel ik me bekocht.
eerst had ik tig belminuten en smsjes, 200mb internet met een snelheid van max. 3.6 voor rond de 40,- geloof ik. nu betaal ik datzelfde bedrag, voor dezelfde internetsnelheid en veel minder minuten. wel kan ik onbeperkt smsen, maar dat is onzin, want wie smst er vandaag de dag nog?ik kan nu ook 5 x zoveel internet verbruiken, maar ook dat is onnodig, ik heb vaak wifi tot mn beschikking, ik ben in een jaar tijd nog nooit over die 200 mb gegaan, dus dat heeft geen meerwaarde voor me.
 
verder adverteert Vodafone met speciale iphone abonnementen met supersnel internet, dit blijkt dus een wassen neus.
 
voordat ik heb verlengd heb ik een berekening gemaakt wat voor mij het voordeligst was, de keuze bleef over tussen simyo en vodafone, uiteindelijk gekozen voor Voda voor het snelle internet. uiteindelijk dus onzin geweest.
simlockvrij
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ik heb nu diverse tests gedaan via www.mobilespeedtest.com
hier kan je kiezen tussen verschillende testen, ik heb test gedaan van 500 kb, 1 mb en 5 mb, snelheid kwam niet hoger dan 2.8 mbps.
is al iets hoger, maar ook niet echt schokkend, het abonnement van mijn vrouw welke de max 3.6 heeft haalt bijna hetzelfde, scoorde bij de 500 zelfs een keer hoger.
 
 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Volgend de Dekkingskaart heb je tot 21,6 Mbps. Maar ik vraag me af hou betrouwbaar de test is die je doet. Als ik dezelfde test op mijn PC doe via Wi-Fi kom ik ook niet hoger dan zo'n 3,5 Mbps. Met Speedtest.net krijg ik 16,3 down en 0,88 up, ongeveer zoals het zijn moet op mijn adres..Kan je je PC niet aan je telefoon hangen via USB en het eens proberen met Speedtest.net? Ben wel benieuwd want ik overweeg een overstap naar een Smart abo.
 
simlockvrij schreef:
ik heb nu diverse tests gedaan via www.mobilespeedtest.com
hier kan je kiezen tussen verschillende testen, ik heb test gedaan van 500 kb, 1 mb en 5 mb, snelheid kwam niet hoger dan 2.8 mbps.
is al iets hoger, maar ook niet echt schokkend, het abonnement van mijn vrouw welke de max 3.6 heeft haalt bijna hetzelfde, scoorde bij de 500 zelfs een keer hoger.
 
 


Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Simlockvrij,

Ik heb je Topic gevolgd en wil je vragen wat informatie mijn kant op te sturen.

Ik had graag ( een overzichtje zou helemaal super zijn):


  • je mobiel nummer
  • de postcode waar je dit ervaart (hoe meer hoe beter)
  • Het tijdstip ( yet again, hoe meer hoe beter
  • Je dataverbruik ( indien je dit kunt zien/opvragen)
Zou je me dit willen sturen, het liefste in een Private Message ivm je Privacy
Weet je niet hoe een PM te sturen, geen nood, klik hoe stuur ik een Private Message
simlockvrij
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
ik heb direct aan de oproep gehoor gegeven en mijn gegevens doorgestuurt, helaas geen enkele reactie mogen vernemen. 11 dagen lijkt me toch een redelijk termijn voor een fatsoenlijke reactie.
 
Maar blijkbaar word ik nog steeds niet serieus genomen door Vodafone, jammer dat vodafone zoveel poen in die domme commercials steekt, en z'n klanten in de kou laat staan, want op deze manier voel ik me een roepende in de woestijn. wederom een "smart"crew faal.
 
en ondertussen nog steeds geen oplossing.
 
 
 
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hi simlockvrij,

Ik heb je gegevens doogestuurd, je probleem word nog onderzocht.
Bij deze mijn exuses dat je hier geen reactie op hebt mogen krijgen!

Zo snel ik meer info heb van de collega's van de 2e lijn zal ik je hierover informeren, afgesproken?


simlockvrij
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Even een update:
 
op 19-1 een mailtje gehad van Chris Vrinzen,
strekking van de mail:
men geeft toe dat de dekking goed zou moeten zijn, maar e capaciteit te wensen overlaat. men erkent dus dat het internbet veel te langzaam is.
Als tegemoetkoming hebben ze me een korting op mijn abonnement aangeboden. niet hetgene wat ik wilde, maar toch een tegemoetkoming.
 
Ook stond er in de mail dat ik een nieuwe simkaart zou ontvangen, als ik deze zou ontvangen zou ik Chris moeten mailen, Op 23-1 heb ik de sim ontvangen en direct Chris gemaild. Ik heb hem gevraagd wat met de sim te doen aangezien hij niet werkt. Ook stond er in de mail geschreven dat er een bijlage bij zou zitten, helaas ontbrak deze ook. Ook dit heb ik gemeld.
 
Nu bijna 5 dagen verder, heb ik niks meer gehoord. wat ik nu met de simkaart moet doen, geen idee.
 
Ik weet nu niet of ik blij moet zijn dat ik een tegemoetkoming heb gekregen, of wederom teleurgesteld moet zijn dat Vodafone me weer in de kou laat staan?
ziza

Gedreven Meedenker
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Fijn dat je in elk geval een tegemoetkoming en een nieuwe simkaart gekregen hebt. Ik denk dat de nieuwe simkaart niet actief is. meestal sturen ze die ongeactiveerd omdat er anders misbruik van gemaakt kan worden. Waarschijnlijk wil Chris deze simkaart voor je activeren maar is hij daaraan nog niet toegekomen. Hij kan het toch druk hebben? Ik denk dat je gewoon even de klanteservice moet bellen, die kunnen, lijkt me meteen die simkaart activeren. Zo hoef je niet op Chris te wachten en kun je meteen weer gebruik maken van je abonnement.
 
Chris heeft je vast niet gewoon vergeten.:D
 
succes Ziza
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi simlockvrij,

Dat je geen bijlage hebt gekregen klopt, dat ben ik inderdaad in mijn haast vergeten.
Als je me je simnummer even wilt doorgeven, of hier, of PM dan zal ik deze activeren.

Ik mag dit niet vantevoren al doen.

Thanks!
Le0nard

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het probleem met het slechte bereik en de slechte dekking opgelost?
Zoja dan kom ik hier ook voor in aanmerking, tenzij het geen verbetering heeft.
 
Gr.
Le0nard
 
*PS
Ik kom uit de zelfde regio/plaats.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Geen verdere reacties.

Slotje.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic