Marcel1967

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

niet kunnen bellen of gebeld worden in sommige buitenlanden

Hallo,

Vanaf half april doet zich de situatie voor dat ik met mijn iPhone 8 niet meer kan bellen of gebeld worden in een aantal landen. Het begon in Italie, Frankrijk was weer okay, Nederland okay, Duitsland niet, Denemarken okay, Noorwegen niet. 4G is overal prima.

Gebeld met de klantenservice, die weten het ook niet, Dit onderwerp is eerder aan bod geweest, oud Vodafone moderator Steven heeft het toen opgelost. Hier een copy paste van zijn bericht:

 

 
Lees meer

 

Steven
Oud Vodafone Moderator
  • 11416Posts
  • 1737Oplossingen
  • 2154Likes
Opties
Dankjewel voor de gegevens. Ik ben gelijk het systeem ingedoken en heb gecontroleerd of bij ons de optie om te bellen en gebeld te worden (buitenland) op mogelijk staat.

Dit is het geval. Er staat verder geen blokkade op je nummer. 
Ik heb voor de zekerheid je nummer van het netwerk afgehaald en opnieuw aangemeld op het netwerk. Hierdoor weet de Simkaart wat er verbruikt mag worden. Start even je toestel dadelijk opnieuw op.

Het netwerk in buitenland is helaas niet zo stabiel als hier in Nederland. Het kan zijn dat er netwerken zijn waarop je alleen mag internetten.
Ik raad aan om de volgende keer als je in het buitenland bent, handmatig een ander netwerk te selecteren. Krijg je een foutmelding, dan dien je dit ongeveer een 10x achter elkaar te doen zodat het voorkeursnetwerk verwijderd wordt. Je kunt dan het netwerk selecteren waarmee je bereik hebt @Sjaakie69 
Mocht het de volgende keer weer voorkomen in het buitenland, neem op dat moment contact met ons op (via hier of via de chat) zodat we direct met je mee kunnen kijken naar de aanmelding op het netwerk etc. 

 
 
 
3 Reacties 3
Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes

@Marcel1967 goed dat je het hier even aankaart. Want dat is inderdaad wel merkwaardig en irritant.

 

Ik heb eerst nog wel enkele vragen alvorens ik een wat duidelijkere kant op kan qua oplossing. Daarom ben ik nog even benieuwd of je:

- Een bepaalde melding hoort/ziet? En als de persoon in kwestie jou belt, wat hoort hij/zij dan?

- Heb je een verbinding kunnen maken met een andere lokale netwerkprovider? Stel je netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.

 

Hoe gaat het dan?

Marcel1967
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Mariska,

Er is geen melding, mensen worden wel doorgeschakeld naar mijn voicemail. Bij uitbellen gebeurt er niets, geen overgaan van de telefoon. Half april kwam ik Italie in en kreeg ook geen welkomst sms. 2 weken later ging ik de grens over naar Frankrijk en gelijk een welkomst sms.

In Italie heb ik geprobeerd handmatig met een andere provider te verbinden. Dat lukte, en volgens mij heb ik zelfs 1 of 2 x kunnen bellen. Maar dat was het dan ook. verschillende providers geprobeerd. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 16Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

@Marcel1967 het is inderdaad wel merkwaardig zo. Ik ben eens gaan zoeken naar soortgelijke meldingen en vond dit.
Daar vind je nog wat extra tips en advies. Voor ons is het extra lastig als het soms wel, soms niet werkt. Lokale dekking zal ook zeker een rol spelen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic