Traveller01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

multi sim of nieuwe sim?

Hallo,

Ik lees op dit forum het volgende:

"Bij multi-sim krijg je 2 unieke simkaarten met verschillende simnummers. Eén simkaart is bedoeld voor je telefoon en daar kun je mee bellen, internetten, etc. De tweede sim is een data-only sim (daar kun je dus niet mee bellen of gebeld worden) en is bedoeld voor je tablet, laptop, etc."

 

Ik heb de klantenservice gebeld, en zo'n multi-sim besteld. Nu heb ik een SIM ontvangen, maar.... hoe weet ik nu dat dat écht een multi-sim is en niet iets anders? In de begeleidende brief staat dat het 'een nieuwe sim' is, en dat ik die 'nieuwe sim' moet activeren. Een 'nieuwe sim' is niet per sé hetzelfde als een multi-sim. Hoe kan ik controleren dat ik het juiste product heb ontvangen?

Groeten, Traveller

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Een multi simkaart bestaat niet meer. Begrijpelijk dat je gewoon een nieuwe simkaart hebt ontvangen van Vodafone. Ze hebben je gewoon een vervangende simkaart toegezonden voor je huidige simkaart. Uiteraard niet slim van de medewerker van Vodafone om dan deze op te sturen. Of je moet een Red Together abonnement hebben, dan kan dit zelfs nu een Red Together Extra abonnement zijn?! Om maar nog meer verwarring te zaaien. 

Nee hoor, de multi simkaart is er niet meer. Je hebt nog wel een duo simkaart maar die is er alleen voor wanneer je twee toestellen hebt en je wilt dan op de ene telefoon bereikbaar zijn en dan weer eens op het andere toestel (maar dan moet je wel elke keer het toestel dat je dan niet gebruikt uitzetten). Het kan dus zijn dat je een duo kaart hebt ontvangen maar dat werkt heel anders dan de oudere multi simkaart.

Ik zou je kaartje niet activeren en gewoon zo laten zoals het nu is. Na. Het weekend is er weer een Vodafone medewerker aanwezig en die kijkt even met je mee wat er nu is gebeurd. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3035Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Traveller01, goedemorgen en welkom hier!

Logisch dat je graag wilt weten wat je nu precies toegestuurd hebt gekregen. MultiSim bieden we niet aan. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat ze een nieuwe simkaart ter vervanging van je huidige simkaart hebben toegestuurd. Voor meer informatie wil ik je vragen om contact op te nemen met Vodafone Business aangezien het een zakelijke aansluiting betreft en wij via de Community beperkte inzage/rechten hebben voor zakelijke aansluitingen 🙂

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Een multi simkaart bestaat niet meer. Begrijpelijk dat je gewoon een nieuwe simkaart hebt ontvangen van Vodafone. Ze hebben je gewoon een vervangende simkaart toegezonden voor je huidige simkaart. Uiteraard niet slim van de medewerker van Vodafone om dan deze op te sturen. Of je moet een Red Together abonnement hebben, dan kan dit zelfs nu een Red Together Extra abonnement zijn?! Om maar nog meer verwarring te zaaien. 

Nee hoor, de multi simkaart is er niet meer. Je hebt nog wel een duo simkaart maar die is er alleen voor wanneer je twee toestellen hebt en je wilt dan op de ene telefoon bereikbaar zijn en dan weer eens op het andere toestel (maar dan moet je wel elke keer het toestel dat je dan niet gebruikt uitzetten). Het kan dus zijn dat je een duo kaart hebt ontvangen maar dat werkt heel anders dan de oudere multi simkaart.

Ik zou je kaartje niet activeren en gewoon zo laten zoals het nu is. Na. Het weekend is er weer een Vodafone medewerker aanwezig en die kijkt even met je mee wat er nu is gebeurd. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3035Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Traveller01, goedemorgen en welkom hier!

Logisch dat je graag wilt weten wat je nu precies toegestuurd hebt gekregen. MultiSim bieden we niet aan. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat ze een nieuwe simkaart ter vervanging van je huidige simkaart hebben toegestuurd. Voor meer informatie wil ik je vragen om contact op te nemen met Vodafone Business aangezien het een zakelijke aansluiting betreft en wij via de Community beperkte inzage/rechten hebben voor zakelijke aansluitingen 🙂

Traveller01
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ah! Dankjewel. Ik ga contact opnemen.

 

Groet, Traveller01

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic