Ik heb op 22 augustus bij medewerker *****, twee nieuwe Red together met toestellen afgesloten, dit kostte me exact 1 uur en 48 minuten aan de telefoon. Daar ik al een abonnement heb lopen leek me dat de beste keuze om dit bij Vodafone te doen. De bestelling leek goed te gaan en omdat ik het door de week druk heb, liet ik Dynalogic tussen 08:00 en 13:00 bij mij langs komen zodat ik een heel weekend heb om zaken over te zetten. Omstreeks 11:40 staat de koerier zonder een vorm van communicatie vooraf voor de deur, mij vrouw doet open want ik lig nog op bed. De koerier spreekt amper Nederlands en mijn vrouw zegt dat ik er zo aankom. De koerier stelt dat hij weg moet en geeft mijn vrouw een briefje met uw was niet thuis in haar handen. Mij dochter zegt nog tegen de chauffeur dat ik er zo aankom, maar hij moest weg. Ook het feit dat ze zegt dat er twee toestellen in de doos zitten voor me, boeit hem niet en schiet agressief met de doos en loopt vloekend weg. Wegrijdend zijn middelvinger opstekend, loop ik naar buiten maar dat was dus te laat. Nog geen 70 seconde na de deurbel blijven we verbijsterend achter.
Ik besluit Dynalogic te bellen, leg uit wat er gebeurd is en ze zegt dat het enige wat ze kan doen is een nieuwe afspraak te maken, ik was immers niet thuis. Dat was ik dus wel en begrijp dus niet waarom het niet kan, een auto in zijn achteruit zetten is namelijk niet erg moeilijk. Dan blijlt dat de chauffeur heel snel digitaal heeft doorgegeven dat ik er niet ben en daarom zijn de toestellen "afgemeld". Of ik maandag dan wil, ik heb gesteld alleen als er met zekerheid gesteld kan worden dat de koerier er exact om 17:00 is met maximaal een uitloop naar 17:15 en als dat niet gegarandeerd kan worden dan maar niet en de klacht nu ook bij Vodafone zal neerleggen. Dat was goed werd mij verteld en terwijl ik met Vodafone aan de lijn zit, zie ik op mijn mail dat er plots een afspraak staat tussen 17:00 en 22:00. Gaat lekker, zou ik zo zeggen. Aan de telefoon met een dame waar ik de naam nu even niet meer van weet zei me zonder mijn gegevens te vragen dat ze contact met Dynalogic op zou nemen en dat zij mij binnen 30 minuten terug zouden bellen. Na 45 bel ik zelf nog eens met Vodafoon en krijg ik ******* van de cancellationdesk aan de telefoon. Ik leg mijn klacht voor en stel dat er vanalles fout gaat wat ver boven mijn pet gaat. In een verhit gesprek, waarin deze dame stelt dat mijn eerste contract niet goed is en dat er fouten in zitten, zegt ze me dat ze contact met Dynalogic heedt opgenomen en dat ze mijn contracten gecancelled heeft. Er klopt schijnbaar niets van mijn contract door mediamarkt afgesloten en daarmee ook niet de contracten voor de twee nieuwe telefoons . Ik moet een maar een mail schrijven naar credit assessment want dit klopt allemaal niet en het ligt niet aan vodafone. Na wederom bijna 2 uur aan de telefoon komt er een einde aan deze discussie. Ik moest maar terig bellen naar de cancellationdesk op nummer 0800000001 Zodra credit assessment het geregeld heeft.
Dan na ongeveer 2 minuten een mailtje van CA, er is helemaal geen probleem. Alles is correct !
Oondertussen weer aa de foon, weer langer dan een uur en nu moet ik tot dinsdag wachten om klant te mogen worden (of blijven) bij een bedrijf dat alleen maar mensen in dienst heeft die jammer genoeg taalkundig niet capabel zijn om kwaliteit en service gericht te kunnen werken. Ik ben meer dan een halve dag kwijt aan telefoneren en niemand schijnt iets te kunnen doen.
Is dit normaal binnen uw bestel? Is dit de nieuwe manier van communiceren, kwaliteit en service leveren. En als er fouten gemaakt worden, zou het dan niet normaal zijn dat de partij met excuses komt en alles in het werk stelt om de fouten recht te zetten zonder nog meer overlast te bezorgen? Want doelstelling zou toch moeten zijn, een nieuwe order binnen halen en klanten vasthouden denk ik.
Graar advies over hoe verder en wat ik nog verder kan doen om dit normaal te laten verlopen of dat ik beter mijn biezen kan pakken omdat het niet interessant meer is voor Vodafone om klanten te hebben en tevreden te maken!
Mvr gr,
S.M.Q. Wilhelm *****
Moderator edit: namen en klantnummers verwijderd.