Tim1981

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

iPhone - België verbinding slecht met Proximus

Hallo iedereen,

 

Ik ben regelmatig in België en wat mij opvalt is dat ik vaak geen internetverbinding heb met Proximus. Het bereik is prima, 3-4 streepjes en er staat ook gewoon "4G", wat aangeeft dat er een dataverbinding zou zijn. Ik heb de APN instellingen nagelopen, maar die zijn correct ingesteld. Na handmatig Orange instellen werkt de verbinding verder wel prima, maar Proximus staat als voorkeursnetwerk, dus met automatisch zoeken schakelt ie daarop terug, best irritant.

 

Het is niet zo dat het via Proximus nooit werkt, maar zeg 7 van 10 keer stroperig tot helemaal niet.

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Tim1981 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een hele goede vraag om hier te plaatsen en te zien of er meer mensen last van hebben. Of Proximus nooit werkt, zeg maar 7 van de 10 keer niet, kan ik niet zeggen. Kom wel eens in België maar dan heb ik geen last en eerlijk te zijn, kijk nooit naar welke provider ik dan ben aangesloten. Maar als je problemen hebt dan ga je dat natuurlijk wel bekijken en dan kom je daar achter. Als je toestel verder helemaal goed is ingesteld en je via Orange geen problemen hebt, dan moet het wel aan Proximus liggen. 

Wat je ook even kan doen, dat lijkt mij wel het beste om te doen, is een melding maken via het klantenformulier. Dan komt je vraag ook bij de juiste afdeling en die kunnen daar naar kijken. Misschien ontdekken die wel iets waar ze zelf nooit naar hebben gekeken of hebben ze verder geen slechte ervaringen en kunnen ze je dit ook melden. Ben wel benieuwd wat daar nu uit komt en of er hier nog mensen zijn met problemen. 

Tim1981
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het kan wellicht ook aan het gebied liggen misschien; Ik ben regelmatig in de stad Geel, waar het me vooral is opgevallen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat je zegt, het kan zijn dat ze daar niet voldoende masten hebben en dan ook minder bereik. Daarnaast ben je als Nederlander te gast op het netwerk, dat is net even iets anders dan iemand van Proximus zelf. Net zoals hier in Nederland. Het kan dus zeker aan de bereikbaarheid liggen. 

Tim1981
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels heb ik een ander toestel en zie de volgende eigenaardigheden:

 

Het nieuwe toestel ondersteund 5G. Op de plaatsen waar ik vaak problemen had heb ik met het nieuwe toestel een 5G-verbinding met Proximus. Ter test heb ik de kaart nog terug gedaan in het oude toestel die geen 5G ondersteund. De problemen zijn weer aanwezig. Op plaatsen waar geen 5G beschikbaar is bij Proximus zijn er met zowel het nieuwe als oude toestel geen problemen. Het lijkt er vooral op dat Proximus het toestel naar 5G probeert te duwen, ook al kan het toestel dat helemaal niet. Het bereik aangaande de streepjes is het probleem niet, gezien ik vol bereik heb.

 

Kan Vodafone hier iets mee?

Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tim1981
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

En toch heb ik 5G met mijn nieuwe toestel op het netwerk van Proximus. Op de andere twee netwerken niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic