Bravo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 5: mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

Alvast excuses als ik dit in het verkeerde forum heb geplaats. Sinds gisteren ben ik terug in Nederland, en helaas werkt mijn mobiele internet van Vodafone niet meer. Er staat wel een 3G/4G tekentje, maar wanneer ik iets wil gebruiken dat internet nodig heeft, geeft hij een melding:
"Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk, serviceoptie niet ondersteund".

Op internet kan ik geen oplossingen vinden, hoe los ik dit probleem op? Er is geen carrierupdate beschikbaar. Alvast bedankt!
1 Reactie 1
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Dat is vervelend. Wat je kunt proberen is het volgende:
-via http://handleidingen.vodafone.nl/web/ de instellingen voor het internet controleren.
Let er op dat als de telefoon zakelijk is dat er office.vodafone.nl moet staan ipv live.vodafone.com
-Vervolgens zou je eens het toestel terug kunnen zetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet daarbij niet een back up te maken van het toestel. In de bovenstaande link kun je dit ook opzoeken.
-Werkt het dan nog raad ik je aan om eens handmatig een ander netwerk te selecteren en dan terug te zetten naar het vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan.
- een kruistest uitvoeren. Hierbij gaat jouw simkaart in een ander merk en type toestel en een werkende simkaart in jouw toestel om te zien wat er dan gebeurt.
Is het de simkaart dan kun je langs de vodafone winkel gaan. Zij kunnen een nieuwe simkaart activeren.
-contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeldt op het netwerk en of er eventueel een blokkade opstaat etc.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic