guy.saulus

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 13 wordt niet herkend bij opstarten Carplay

Hallo,

 

Ik heb een iPhone 13 Mini. Zelfs als ik verbonden ben met mijn autoradio, dan nog kan ik geen CarPlay opstarten. Met andere telefoons lukt dat wel. De instellingen staan dus goed. Ik heb al alles verwijderd van mijn telefoon. Zelfs een keer helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Harde (geforceerde) restart enz. Je ziet ook dat de radio via Bluetooth probeert te connecten. Toch herkent die mijn telefoon verder niet, hoewel er duidelijk vermeld staat ‘verbonden’ en ‘gepaired’ . Ook bekabeld via USB lukt niet. Nogmaals, met een wildvreemde iPhone van een buurman, pakt alles meteen. Aan welke instelling zou het nog kunnen liggen? Die van mijn buurman en van mij zijn exact gelijk, zover wij kunnen nagaan. Heel vreemd! 

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @guy.saulus, goedemorgen en welkom hier!

Poeh, dit is een hele goede vraag! Het is vooral ook vreemd dat als je jouw iPhone 13 bekabeld aansluit het toestel niet wordt herkend. Ik neem aan dat jouw toestel al beschikt over de nieuwste software, Siri staat ingeschakeld, Bluetooth staat ingeschakeld en de optie 'Carplay' onder 'beperkingen' staat ingeschakeld. 

Via Apple vond ik 2 stappenplannen die je mogelijk op weg helpen, namelijk deze en deze. Wellicht is het ook nog goed om dit probleem bij de fabrikant, Apple, voor te leggen. Zij zullen hier vast en zeker meer tips en tricks voor hebben dan wij als mobiele provider. Misschien dat @Energieboy als Apple liefhebber ook nog goede suggesties hiervoor heeft? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Heb hier geen andere suggesties dan Cecilia al heeft gegeven. Als het niet lukt dan kan je het best contact opnemen met Apple en/of met de auto dealer. Wat je nog kan doen, om echt uit te sluiten of het aan Vodafone ligt, is je simkaart met je buurman wisselen en dan kijken of je toestel het wel doet (die van de buurman en van jou). Kan me overigens niet voorstellen dat het een Vodafone probleem is, daarom lijkt me deze vraag beter te stellen bij Apple. Daar zitten deskundigen en kunnen je wellicht verder helpen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic