Marjon10

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

iPhone 12 omruilen wegens stralingsgevaar

Ik heb 3 weken geleden een iPhone 12 voor mijn zoons verjaardag gekocht. In de tussentijd is dit toestel zeer negatief in het nieuws geweest door het te hoge stralingsgevaar.  Nu wil mijn zoon het toestel niet meer en wil hij hem ruilen voor een iPhone 13 of 14. Het toestel is ongebruikt en niet uit de doos geweest. Alleen de aankoop is langer dan 2 weken geleden.  Toch lukt het me via de klantenservice niet om dit voor elkaar te krijgen. Wat moet ik doen? Het lijkt me geen issue om aan dit verzoek tegemoet te komen. Zelfs bij Apple is de iPhone 12 momenteel niet meer te bestellen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Marjon10 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zo ie zo heb je altijd 14 dagen bedenktijd en als deze zijn verstreken dan kan je deze niet meer omruilen bij Vodafone. Marktplaats, of vrienden/familie verkoop is dan alleen nog mogelijk. Of koop je nieuwe toestel los bij Apple en lever je huidige iPhone 12 in met korting. Daarnaast is er geen grote zorgen om dit toestel, Apple heeft namelijk al een update uitgebracht voor Franse gebruikers en na onderzoek zal deze update ook uitkomen in andere landen. 

Iphoned artikel schrijft:

Over ‘niks aan de hand’ gesproken. De ophef rondom het stralingsniveau van de iPhone 12 is volgens iPhoned sowieso een storm in een glas water. Nu klinkt ‘straling’ op het eerste gezicht natuurlijk gevaarlijk, maar in dit geval gaat het om de elektromagnetische variant ervan. En die zorgt er – volgens de huidige wetenschappelijk stand van zaken – er alleen voor dat voorwerpen in de omgeving van de stralingsbron warmer worden. Met de Europese grenswaarde van 4 W/kg kan een iPhone je broekzak tot aan 0,1 graad opwarmen. De gemeten waardes van de iPhone 12 zorgen dus voor 0,1435 graad opwarming. Niet echt een groot gevaar voor je gezondheid, vinden wij.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Marjon10 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Zo ie zo heb je altijd 14 dagen bedenktijd en als deze zijn verstreken dan kan je deze niet meer omruilen bij Vodafone. Marktplaats, of vrienden/familie verkoop is dan alleen nog mogelijk. Of koop je nieuwe toestel los bij Apple en lever je huidige iPhone 12 in met korting. Daarnaast is er geen grote zorgen om dit toestel, Apple heeft namelijk al een update uitgebracht voor Franse gebruikers en na onderzoek zal deze update ook uitkomen in andere landen. 

Iphoned artikel schrijft:

Over ‘niks aan de hand’ gesproken. De ophef rondom het stralingsniveau van de iPhone 12 is volgens iPhoned sowieso een storm in een glas water. Nu klinkt ‘straling’ op het eerste gezicht natuurlijk gevaarlijk, maar in dit geval gaat het om de elektromagnetische variant ervan. En die zorgt er – volgens de huidige wetenschappelijk stand van zaken – er alleen voor dat voorwerpen in de omgeving van de stralingsbron warmer worden. Met de Europese grenswaarde van 4 W/kg kan een iPhone je broekzak tot aan 0,1 graad opwarmen. De gemeten waardes van de iPhone 12 zorgen dus voor 0,1435 graad opwarming. Niet echt een groot gevaar voor je gezondheid, vinden wij.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic