RichieB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen mobiel internet ( 3g ) in Ypenburg / De Bras 2498

Sinds enkele weken is 3G internet in Ypenburg / De Bras postcode 2498 slecht mogelijk. Het vreemde is, dat als ik ergens anders (centrum Den Haag) 3G internet gebruik, en daarna naar huis ga de 3G wel blijft werken. Zet je daarna Wifi aan en weer uit, dan is 3G internet niet mogelijk. Ook switchen naar 2G en weer naar 3G heef hetzelfde effect: geen 3G internet. Voice en SMS doen het wel gewoon.
 
Op mijn iPhone 4S komt wel heel even een 3G symbool te staan, maar dat gaat binnen een seconde weer weg. Mijn vrouw heeft ook Vodafone op haar HTC One, en die heeft hetzelfde probleem: geen 3G internet. Switchen naar 2G werkt wel, maar dat is zo traag, dan kan je niet fatsoenlijk browser.
 
Klagen bij de klantenservice leverde uiteindelijk een link op naar dit forum, en de melding dat het een bekend probleem was. Maar ik zie hier helemaal niets over deze postcode.
8 Reacties 8
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey RichieB,

Ik zie op de betreffende postcode geen problemen. Maar in de omgeving zijn er op de mast wel werkzaamheden geweest ongeveer een week geleden. Het zou kunnen dat dit met elkaar te maken heeft gehad. Echter staan er in de omgeving genoeg masten om eventuele problemen op te vangen.

Via het forum kan ik je helaas niet specifieker helpen, daarvoor kun je beter weer contact opnemen met de klantenservice. Dit mag ook via Twitter of Facebook. Het handigst is dat om te doen op het moment dat je het probleem ervaart en op die locatie bent. Dan kunnen we in het systeem zien op welke mast je aangemeld bent.
abyss

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik woon in postcode 2497 de gsm mast staat vlak bij mijn huis. ik wil graag gebruikmaken van 7Mbps. mijn ander provider Telfort lukt dat niet terwijl ik zowat naats de KPN mast woon. hoe zit dit met Vodafone
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey abyss,

Op die postcode is het 3g/umts signaal zwak, echter heb je daar wel een optimale 2g/gsm verbinding.
Wie weet kunnen we als we 4g lanceren aangeven wat ons bereik dan is. We lanceren het deze zomer dus wie weet kun je nog even afwachten?:)
abyss

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thuis is het mobiel net werk niet zo belang rijk eerder in de omgeving. als ik op de dekkings kaart kijk is dit ond om mijn heen ruim schoot aanwezig. Of heb ik het dan mis pc 2289EX 2613AA 2678KX
abyss

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dekking lijk op deze kaart toch goed
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
abyss, die kaart is inderdaad een goede indicatie. De dekking lijkt redelijk. Er kunnen echter factoren zijn, die buiten onze invloed liggen, die we hierin niet hebben kunnen meenemen. Als je het zeker wilt weten, kun je het beste bij vrienden of bekenden die Vodafone hebben kijken op deze locaties, of een prepaid simkaart op ons netwerk gebruiken.
hvanmierloo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit weekend de 4G-BloX aangezet voor mijn iPhone 5. Zowel bij mij thuis op het dakterras (postcode 2497) als in het centrum van Ypenburg lukt het mij helaas niet om verbinding te maken met het 4G-netwerk van Vodafone, terwijl dit volgens de dekkingskaart mogelijk zou moeten zijn.
 
Mijn iPhone is helemaal up-to-date met IOS7 en de laatste carrier-update. Aangezien mijn 3G-bereik ook maar 1-3 streepjes is, vermoed ik dat de dekking in Ypenburg gewoon niet zo goed is.
 
Wat kan ik doen om in Ypenburg wél een 4G-verbinding op te zetten?
 
Dank!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey hvanmierloo,

Zou je ook de bijbehorende letters van de postcode 2497 willen geven? Dan kan ik een specifiek advies geven op jouw locatie. Zonder de letters is het een algemeen beeld waar ik zie dat er wel 4g zou moeten zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic