edje1970

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

geen landelijke 4g dekking

In tegenstelling tot wat Vodafone belooft ervaar ik absoluut geen landelijke 4g dekking.
Het valt me op dat de gebieden op de dekkingskaart die lichtblauw gekleurd zijn dat daar geen of zeer slechte 4g dekking is.
Trouwens in het algemeen komt de dekkingskaart niet overeen met de werkelijkheid. Ik vind dit dan ook een vorm van misleiding.
Graag zou ik dan ook willen weten wanneer we een echte landelijkedekking kunnen ervaren en een meer betrouwbare dekkingskaart.
Want de 95 % dekking halen jullie echt niet.
Groet.
4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @edje1970 ,

Zie onderaan de pagina de volgende vermelding:

De dekkingsinformatie over het dekkingsgebied van Vodafone is indicatief. Afhankelijk van het gebruikte mobiele toestel, type gebouw en de plaats waar u zich bevindt kan de dekkingskwaliteit verschillen. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Vodafone Libertel B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor mogelijke fouten in deze weergave. Zelf is mijn 4G bereik van uitstekende heb dus niets te klagen maar sommige hebben dus op een of andere manier toch echter geen 4G op plekken waar 4G wel beschikbaar is.Kijk het boerenland/platteland is wel moeilijker qua vinden van het netwerk omdat masten dan vaak ver weg staan.
edje1970
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi @SamsungExpert
Met alle respect maar de dekkingskaart komt echt niet overeen met de werkelijkheid en het wordt eens tijd dat Vodafone haar verantwoordelijkheid neemt en eerlijk aangeeft waar wel en waar er minder dekking is.
Nu zijn er mensen die een abbonnement afsluiten op basis van deze dekkingskaart en dan niet de dekking krijgen die Vodafone belooft.
Dit vind ik toch echt een vorm van misleiding.
Als ik op het forum lees dan zijn er toch verscheidene klanten die geen 4G dekking hebben waar het volgens Vodafone wel zou moeten zijn.
Jij gaat me toch niet vertellen dat die klanten hierover liegen ??!! ( Vodafone zou deze klachten
eens serieus moeten nemen )
En op plaatsen waar ik of andere geen dekking ervaren heb jij ook echt geen dekking hoor!
Anders zou ik wel eens willen weten war voor "super" toestel jij dan gebruikt.
En verschuilen achter achter het feit dat de dekking indicatief is vind ik een beetje flauw en misleidend.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de werkelijke dekking zo goed mogelijk weer te geven.
Vodafone had van de een op de andere dag een geheel blauwe kaart en dus "landelijke dekking "
Nou op de plekken die lichtblauw zijn op de kaart is echt geen 4G dekking hoor ook voor jou niet.
Misschien moet je eens kijken op websites als 4G dekking.nl of lte masten.nl dan kun je zien wat de werkelijke dekking is van Vodafone en waar de verschillende masten staan.
Dan kun je ook zien dat KPN ruim twee keer zoveel LTE masten heeft als Vodafone en dus een echt landelijke dekking!
Groet.


Midam

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben het helemaal eens met edje1970, Vodafone heeft een niet kloppende dekkingskaart op hun website staan, en misleid hiermee bestaande als nieuwe klanten.
Op de meeste "lichtblauwe plekken" heb je inderdaad geen of zeer slecht 4G bereik, alwaar Vodafone niets mee doet, en klanten als leugenaar neerzetten als ze op die lokaties geen 4G bereik hebben.
Ook het antwoord van de medewerker hierboven is heel standaard, en heb je ook helemaal niets aan.
Ik zou dan zeggen, reageer dan niet! Of kom met een degelijk antwoord waar je wat aan hebt.

Ik zelf ben inmiddels geen Vodafone klant meer, en zit nu op het KPN netwerk.
En ik kan nu bevestigen dat KPN het wel goed voor elkaar heeft met het 4G netwerk, op vrijwel elke lokatie heb ik een goed 4G bereik, en is de downloadsnelheid stabiel zonder grote verschillen zoals bij Vodafone.
Je kunt merken dat KPN de klant wel serieus neemt, en zorg draagt aan een goed en stabiel landelijk 4G netwerk, wat trouwens ook geldt voor 3G (door gebruik te maken van de 900 Mhz).
Hier zou Vodafone een voorbeeld aan moeten nemen, maar ook door te luisteren wat de klant zegt en daar ook wat mee te doen.
Want anders stappen er straks nog meer Vodafone klanten over naar KPN (Telfort, Hi of Simyo)
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Midam
Ik wil graag even een kleinenuance aanbrengen in je bericht:
@SamsungExpert isgeevodafone medwerker. Dit geeft hij ook in zijn signature weer. je geeft aan dat we er niets mee zouden doen. Ik kan je verzekeren dat wij constant bezig zijn met sleutelen aan hjet netwerk. Plekken waar een verminderde dekking zit, worden aangepast. Ik kan alleen geen concrete tijdspanne daaraan koppelen. Vaak lijken technische issues voor buitenstaanders makkelijk op te lossen. We blijven er in ieder geval constant aan werken.

Groeten, Per
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic