xJBx

Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

eSim en Reparaties toestel

Ik heb in maart een A54 gekocht, en ben toen ook meteen overgestapt op een esim.

Alleen had ik van de week problemen met opladen van mijn telefoon, gelukkig bleek het een kabel defect te zijn dus niks aan de hand.
Alleen heeft me dit wel aan het denken gezet, over als nu mijn telefoon echt stuk was en ik hem op moest sturen voor reparatie. In het verleden haalde ik mijn simkaart er uit en stopte ik die in een oude telefoon en kon gewoon doorgaan, terwijl mijn telefoon werd gerepareerd. Maar dit is natuurlijk wat lastiger met een esim, heb zelf geen ander toestel die een esim ondersteund, dus kan hem niet overzetten naar een ander toestel.
Weet iemand hoe dit dan in zijn werk gaat?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @xJBx 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een leuke vraag, nooit over nagedacht. Ik denk aan het volgende: Maar als je dan niet je toestel wil opsturen dan moet je je eSIM deactiveren, of wel verwijderen van je toestel en dan kan je hem wel opsturen. Heb je je eSIM verwijderd op je toestel? Dan kun je via de My Vodafone app de eSIM opnieuw installeren als die weer terug is. 

Gebruik je een eSIM en krijg je een vervangend toestel? Via My Vodafone kun je de QR-code van je bestaande eSIM profiel ophalen en de eSIM overzetten met behulp van de toegevoegde instructies. Via de My Vodafone app gaat het overzetten nóg makkelijker. Ze begeleiden je er stap voor stap doorheen.

 

Heb je voor een lange tijd een ander toestel waar alleen een SIMkaart in past, dan kan je het beste langs een Vodafone winkel gaan en daar een nieuwe SIMkaart aanvragen (even vertellen waarom het is en dan helpen ze je graag). Of neem contact op met de klantenservice van Vodafone. Meer info over SIMkaart en eSIM, lees hier

Misschien dat @Cecilia nog andere dingen weet, dan lees ik het ook graag. Heb eigenlijk nooit stil gestaan bij deze vraag. Wat ik wel weet is dat ik mijn toestel, als ik hem zou moeten opsturen omdat die defect is, helemaal leeg zou halen. Je weet anders nooit wat men er mee doet. 

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @xJBx 

Wat fijn dat het achteraf de oplader bleek te zijn! Op zulke momenten schieten dan ineens vragen naar boven zoals ''wat als?'' Als je gebruik maakt van de 'Vervangend Toestel Service', dan krijg je van ons een leentoestel voor de periode waarin jouw toestel wordt gemaakt. De eSIM kun je dan overzetten. 

Verder zie ik dat @Energieboy je ook al veel correcte informatie heeft gegeven voor het geval je in deze periode een ander toestel gebruikt waarin geen eSIM mogelijkheid is. Je kunt dan een fysieke simkaart aanvragen in een winkel of via de klantenservice. Ook kunnen we je oude fysieke simkaart heractiveren als je deze nog in bezit hebt 🙂 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @xJBx 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een leuke vraag, nooit over nagedacht. Ik denk aan het volgende: Maar als je dan niet je toestel wil opsturen dan moet je je eSIM deactiveren, of wel verwijderen van je toestel en dan kan je hem wel opsturen. Heb je je eSIM verwijderd op je toestel? Dan kun je via de My Vodafone app de eSIM opnieuw installeren als die weer terug is. 

Gebruik je een eSIM en krijg je een vervangend toestel? Via My Vodafone kun je de QR-code van je bestaande eSIM profiel ophalen en de eSIM overzetten met behulp van de toegevoegde instructies. Via de My Vodafone app gaat het overzetten nóg makkelijker. Ze begeleiden je er stap voor stap doorheen.

 

Heb je voor een lange tijd een ander toestel waar alleen een SIMkaart in past, dan kan je het beste langs een Vodafone winkel gaan en daar een nieuwe SIMkaart aanvragen (even vertellen waarom het is en dan helpen ze je graag). Of neem contact op met de klantenservice van Vodafone. Meer info over SIMkaart en eSIM, lees hier

Misschien dat @Cecilia nog andere dingen weet, dan lees ik het ook graag. Heb eigenlijk nooit stil gestaan bij deze vraag. Wat ik wel weet is dat ik mijn toestel, als ik hem zou moeten opsturen omdat die defect is, helemaal leeg zou halen. Je weet anders nooit wat men er mee doet. 

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Als ik ooit weer mijn telefoon zou moeten opsturen voor reparatie, dan is het eerste wat ik weer zou doen is mijn telefoon leeg halen. Het opsturen van een telefoon vind ik geen probleem, heb dit vroeger een keer gedaan met mijn Samsung S3. Heb dit toen via Samsung zelf geregeld, en dat ging best snel, dag 1 werd hij opgehaald en dag 3 had ik hem al weer terug. Maar hoop natuurlijk niet dat deze stuk gaat, maar anders klim ik wel in de lijn voor een normale simkaart, of iets anders.

 

xJBx
topicstarter
Stamgast
  • 50Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

Ik lees net dat je ook een oude simkaart kan laten activeren?

Dat zou wel een mooie optie zijn, esim deactiveren en oude simkaart weer activeren. Op die manier kan je gewoon je oude toestel kunnen gebruiken waar alleen een normale simkaart in kan. Maar dan moet je natuurlijk wel een oude simkaart van Vodafone hebben natuurlijk.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @xJBx 

Wat fijn dat het achteraf de oplader bleek te zijn! Op zulke momenten schieten dan ineens vragen naar boven zoals ''wat als?'' Als je gebruik maakt van de 'Vervangend Toestel Service', dan krijg je van ons een leentoestel voor de periode waarin jouw toestel wordt gemaakt. De eSIM kun je dan overzetten. 

Verder zie ik dat @Energieboy je ook al veel correcte informatie heeft gegeven voor het geval je in deze periode een ander toestel gebruikt waarin geen eSIM mogelijkheid is. Je kunt dan een fysieke simkaart aanvragen in een winkel of via de klantenservice. Ook kunnen we je oude fysieke simkaart heractiveren als je deze nog in bezit hebt 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic