BennoSt

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

eSIM Apple Watch werkt niet en ook geen communicatie vanuit Vodafone. Klant blijft 'bungelen'

Al 1 maand bezig. Geen reactie/feedback wanneer dit issue is opgelost.  Overstappen naar een andere provider misschien?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3104Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Bedankt voor het doorgeven van de foutmelding @BennoSt. Dit heeft ermee te maken dat de rechten van je abonnement niet goed gekoppeld zijn aan de gebruiker(s) in My Vodafone. Ik heb zojuist dit aangepast en alles staat nu correct. Wil je jouw Apple Watch en toestel opnieuw opstarten en vervolgens de aanvraag van OneNumber opnieuw proberen? Dit zou nu zonder problemen moeten lukken.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11878Posts
  • 3489Oplossingen
  • 3105Likes

Hoi @BennoSt 
Er is momenteel een probleem met OneNumber. Zie deze topic voor meer informatie. Je hoeft niet te blijven bungelen, als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan zal iemand van Vodafone dit op die topic melden. 

Info die er staat, voor dit moment:
Even een kleine update vanaf deze kant. Op dit moment is het niet mogelijk voor klanten om OneNumber te bestellen. Klanten ervaren een "verbinding mislukt" melding óf kunnen de knop "Configureer mobiel netwerk" niet selecteren. Zodra we een indicatie hebben wanneer dit weer mogelijk is, zal ik dit hier delen. De huidige klanten met OneNumber kunnen de dienst blijven gebruiken, maar kunnen op dit moment OneNumber niet overzetten naar een andere Watch."

BennoSt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik bungel wel! En ik ben hier al 1 maand mee bezig! Laat Vodafone mij aub niet vertellen dat ik niet ' bungel'

Daarnaast is de communicatie zeer matig. Het zou fijn zijn als Vodafone haar verantwoordelijkheid neemt!

En niet begint met: " Het topic is opgelost"

Eerst wachten terwijl andere aanbieders het wel hebben, inclusief Vodafone Duitsland. En dan nu niet leveren, en dus ook niet communiceren. Het zou fijn zijn als Vodafone vertelt waar het op staat, zodat gebruikers van Vodafone kunnen overwegen over te stappen naar een andere provider.

 

De arrogantie: "Zodra we een indicatie hebben wanneer dit weer mogelijk is, zal ik dit hier delen"

 

Graag gewoon informeren !! We zijn Vodafone klanten en geen jokers!

 

 

BennoSt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Graag een reactie

Tjeerd85

Raadgever
  • 91Posts
  • 20Oplossingen
  • 21Likes

@BennoSt  Geduld… een moderator komt hier meestal in een aantal werkdagen voorbij. Dit is een klant helpt klant forum. Maar een antwoord krijg je. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3104Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @BennoSt, welkom hier. 

Vervelend dat je al enige tijd problemen hebt met je Apple Watch en het activeren van OneNumber. Je wilt hier graag een reactie, maar eigenlijk kan ik weinig toevoegen aan hetgeen al is gezegd. Sinds afgelopen vrijdag, 1 december, is het niet mogelijk om OneNumber te activeren. @Energieboy heeft de link al gedeeld van het centrale topic. Zodra er meer nieuws is en het weer mogelijk is om OneNumber te activeren, dan laat ik het daar weten. Houd vooral dat topic dus in de gaten. 

Het kan zijn dat er bij jou wat anders aan de hand is, aangezien het probleem al langer speelt. Mocht je het probleem alsnog ervaren nadat OneNumber weer geactiveerd kan worden, laat het dan vooral weten. Dan kunnen we samen aan de slag. Op dit moment zijn de mogelijkheden beperkt om het nu op te lossen, aangezien OneNumber niet besteld/geactiveerd kan worden. 

BennoSt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Na aanleiding van Vodafone community mail; met de vraag of het probleem is opgelost. Nee, nog niet

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3104Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @BennoSt 
Sinds gisteren is het bestellen van OneNumber weer mogelijk. Ik begrijp dat het bij jou helaas nog niet wil lukken. 

Als ik je gegevens erbij pak, dan zie ik dat het hier gaat om een zakelijke aansluiting. Nu moet ik wel aangeven dat de Community in eerste instantie een forum is voor particuliere aansluitingen. Ik heb dus niet alle rechten, mogelijkheden en inzage voor wat betreft zakelijke aansluitingen. Het kan dus zijn dat ik je misschien wel moet doorverwijzen naar Vodafone Business, maar laten we eens kijken hoever we samen komen. Ik begrijp uit je topic dat het niet lukt en ook al enige tijd niet. Waar gaat het precies mis als je OneNumber wilt bestellen en in het geval van een foutmelding, welke foutmelding krijg je te zien?

BennoSt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij aanmelden geeft de Vodafone app aan: geen 06 nummer

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3104Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Bedankt voor het doorgeven van de foutmelding @BennoSt. Dit heeft ermee te maken dat de rechten van je abonnement niet goed gekoppeld zijn aan de gebruiker(s) in My Vodafone. Ik heb zojuist dit aangepast en alles staat nu correct. Wil je jouw Apple Watch en toestel opnieuw opstarten en vervolgens de aanvraag van OneNumber opnieuw proberen? Dit zou nu zonder problemen moeten lukken.

BennoSt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank U!  Het aanmelden is gelukt. Nu even wachten op activering. Nogmaals dank

carusojob

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vorige week een abonnement en een Apple Watch Ultra 2 aangeschaft, maar nu ondervind ik ongeveer hetzelfde als hierboven omschreven. Het lukt niet om onenumber te activeren. 
de volgende tekst krijg ik als antwoord:
Oeps, er is iets misgegaan. OneNumber is unfortunately nog bookable. The reason for this is that you cannot combine OneNumber with an other service already booked. Contact our customer care team to find a solution.

 

Helaas is dat al een paar dagen hetzelfde, er is wel een case aangemaakt, maar weinig vooruitgang...

Zie wel hierboven dat aanmelden bij iemand wel is gelukt een week geleden, maar helaas bij mij nog niet ....

De gratis gebruikersperiode van 3 maanden is gelukkig nog niet ingegaan, maar wel spijtig dat ik nog geen gebruik kan maken van onenumber om de Apple Watch Ultra te kunnen gebruiken...

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3104Posts
  • 913Oplossingen
  • 1050Likes

Hi @carusojob, goedemorgen en welkom hier. 

Vervelend dat het niet lukt om OneNumber aan te vragen. Jij krijgt in dit geval een hele andere melding dan de originele topicstarter te zien, waardoor zowel de oorzaak en oplossing heel anders zijn. De foutmelding die je krijgt te zien is een foutmelding die in de meeste gevallen opgelost door de software van zowel de Apple Watch als het toestel bij te werken en beide vervolgens te herstarten. Lost dat het niet op, dan dient er een case aangemaakt te worden naar onze technische dienst. Een collega heeft deze case 13069137 aangemaakt. Naar aanleiding hiervan ontvang je zo spoedig mogelijk bericht.

carusojob

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cecilia,

dat is zeker vervelend. De software van de Apple Watch en de iPhone zijn bijgewerkte naar de laatste software updates 10.2 en 17.2 en opnieuw opgestart. Alleen de melding zoals aangegeven blijft hetzelfde.  Hopelijk kan de de TD hier wel tijd voor vinden om een oplossing te vinden, want dit is niet de bedoeling geweest van mijn overstap naar Vodafone, omdat mijn oude provider geen e-sim had voor gebruik in de Apple Watch. Sinds vorige week zaterdag al bezig hiermee en er lijkt nog weinig schot in te zitten ...

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic