haaki

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

abbonnement overzetten gaat mis, persoonsgegevens van andere klant zichtbaar

Mijn Vodafone abonnement stond op naam van mijn vrouw. Ik heb dit laten overschrijven op mijn naam in een Vodafone-winkel. Sindsdien zijn er verschillende problemen opgetreden, en ik merk dat mijn Vodafone-profiel persoonsgegevens bevat van iemand die ik niet ken.

 

Mijn vrouw had een Red Together-abonnement afgesloten, later heb ik, samen met mijn broertje, ons aangemeld voor een 'Red Together EXTRA'-abonnement. Omdat de abonnementen op haar naam stonden, heb ik dit in de winkel op mijn naam laten zetten. Na deze wijziging kregen we plotseling twee verschillende klantnummers: mijn vrouw (Red Together) onder het ene klantnummer en mijn broertje en ik (Red Together EXTRA) onder het andere klantnummer. Omdat mijn broertje en ik een 'Extra' abonnement hadden, verviel onze Red Together-bundel en hadden we geen internet meer.

De medewerker van de Vodafone-helpdesk heeft me vriendelijk geholpen en een tijdelijke oplossing geboden door ons blox-tegoed te geven, zodat we in de tussentijd toegang hadden tot internet. Als ik nu naar de instellingen in mijn Vodafone-profiel kijk, zie ik bij het telefoonnummer van mijn broertje persoonsgegevens van iemand die ik niet ken, inclusief huisadres, naam en e-mailadres. Dit lijkt me niet de bedoeling. Ik heb gisteren opnieuw contact opgenomen met de helpdesk en dit probleem aangekaart, maar ik vrees dat dit niet voldoende zal zijn.

 

Een tweede punt waarover ik een klacht wil indienen, is dat ik enkele jaren geleden een Red Together EXTRA-abonnement heb afgesloten voor mijn broertje, zodat hij gebruik kon maken van ons beltegoed en mobiele data. Hij klaagde altijd over traag internet zonder wifi en dacht dat dit aan zijn telefoon lag. Later heeft hij zijn telefoon vervangen, maar het probleem bleef bestaan. Onlangs ontdekte ik dat ik handmatig 'Delen databundel' had moeten inschakelen in de Vodafone-portal, maar dit is mij destijds in de Vodafone-winkel niet verteld. We hebben dus al die tijd betaald voor zijn Red Together EXTRA-abonnement zonder dat hij gebruik kon maken van het mobiele datategoed. Dit vind ik erg slordig, dus ik hoop dat Vodafone een passende oplossing kan bieden.

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11856Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @haaki 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Oei, dit klinkt niet best en dit is ook zeker niet de bedoeling. Gelukkig zijn er mensen van Vodafone hier op de community aanwezig om je verder te helpen. Vandaag is @Cecilia aanwezig, die kan met je mee kijken. Zorg aub wel dat je al wat gegevens van jezelf hebt ingevuld bij je profielinstellingen. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

haaki
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Energieboy gegevens zijn bijgewerkt, ben benieuwd of @Cecilia met een oplossing kan komen.

haaki
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Energieboy @Cecilia Hoelang gaat het ongeveer duren? Ik heb namelijk een nieuwe telefoontoestel nodig en ik kan mijn nummer verlengen. anders sluit ik ergens anders een abonnement af. Dit duurt mij al 2 weken. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11856Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @haaki 
Cecilia zal even de tijd nodig hebben om dit uit te zoeken. Het is namelijk z'n lang verhaal en er gaat van alles mis. Het gaat al mis bij het eerste stukje van je verhaal. Je hebt je vrouw haar abonnement op je eigen naam laten zetten maar in het tweede stukje schrijf je dat je vrouw nog altijd haar abonnement had met haar klantnummer, en op haar naam, en dat je toen zelf nog een Red Together Extra hebt afgesloten (2x) met eigen klantnummer. Als dit gedaan is met behulp van een Vodafone medewerker dan is dit slecht voorgelicht. Dit kan ik niet inzien, ik ben geen Vodafone medewerker. 

Het tweede punt is dat je zegt dat je enkele jaren geleden voor je broertje al een Red Together Extra hebt afgesloten en dacht dat deze mee kon draaien in jullie Red Together tegoed. Even voor de duidelijkheid voor Cecilia, heb je dan twee broertjes? Als ik het zo lees dan heb je nu 4 personen die aangesloten zijn? 

Laatste opmerking over handmatig zelf een Extra toevoegen aan je bundel, snap ik niet helemaal. Ik heb dit verhaal niet eerder gehoord. Als je gelijk hebt dan is het zeker vreemd dat iemand van Vodafone je dit nooit heeft laten weten. Maar gelukkig is Cecilia er om hierover duidelijkheid te geven. Ik kan daar niets over zeggen. Je hebt Cecilia haar naam al genoemd dus ik hoop dat ze vandaag online komt om verder te helpen. Weet wel, je hebt 14 dagen bedenktijd, als je daar overheen bent dan kan je niet meer wisselen van provider. Help @Cecilia 🤔

haaki
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

het gaat om dezelfde broertje dus met mij en mijn partner meegerekend bestaat de groep uit 3 personen. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

Goedemorgen @haaki, welkom op de Community!

Het spijt me dat de wijzigingen niet goed zijn verlopen en er meer ellende achterweg is gekomen. Het is natuurlijk alles behalve de bedoeling dat je persoonsgegevens ziet van iemand die je niet kent. In dit geval is het verstandig om het beveiligingslek te melden bij onze Privacy Officer. Dat is mogelijk via deze link onder het tabblad 'beveiligingslek'. Deze afdeling doet melding en duikt er verder in.

Daarnaast zie ik dat je via een ander kanaal contact hebt gehad met de klantenservice. Hopelijk is alles naar wens en tevredenheid afgewikkeld met betrekking tot de activatie van de Red Together groepen. Zo niet, dan vernemen we dat graag. 

haaki
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik hoorde maar niks vanuit vodafone dus heb het uiteindelijk zelf opgelost door vanaf de klantnummer waar de red together nummer op zat de red together extra nummers van de andere klantnummer de contracten over te nemen. Nu zitten alle drie de nummers onder 1 klantnummer.

Voor wat betreft het inzien van de klantgegevens van iemand anders heb ik contact opgenomen met de desbetreffende persoon en een printscreen gestuurd van haar eigen gegevens, om een melding te maken bij autoriteit persoonsgegevens heb ik aan haar overgelaten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic