j.haijma

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeer trage verbinding bij gaan naar ander land

Vandaag gevogen van Spanje naar Polen. Probeerde bij landing in Polen te bellen (voor een taxi), maar geen enkele verbinding mogelijk. Pas na een half uur verbinding. Ook omgekeerd vanuit Polen naar Spanje heb ik on Spanje pas na een half uur verbinding. Ook geen sms dat ik mij bevind in een ander land. Vind dit zeer lastig. Was een tijd terug wel goed.

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12468Posts
  • 3600Oplossingen
  • 3271Likes

Hoi @j.haijma 
Wat vervelend dat je deze ervaring hebt en wat goed dat het dan de vorige keer niet zo was. Het probleem is dan alleen dat je daar aan terug denkt en een netwerk kan elke dag wel weer verschillen. Het kan daar op dat moment druk zijn geweest, het weer kan tegen zitten of er zijn masten in onderhoud, dat kan allemaal. Nederland kan daar niet zoveel aan doen omdat je daar te gast bent. Wat je zelf alleen kan doen is je Toestel even uit te zetten en daarna weer aan, net zoals in vliegtuigmodes zetten en dan weer terug. Hij zal dan opnieuw contact maken met het netwerk en soms helpt dat. Of je test even met een SIM swap met een ander toestel of het misschien toch niet aan het toestel ligt? 

Het is altijd vervelend om dit soort dingen, zeker in het buitenland, uit te zoeken. Zorg in ieder geval dat je instellingen goed staan en test het nog even uit bij het uitzetten en weer aan. Maar ik denk zelf dat het te maken heeft met weer, hoeveel mensen op een mast bij jou in de buurt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic