Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Windows Phone 8X/8S by HTC

HI allemaal,

Na wat vragen op het forum over de Windows Phone 8X en 8S by HTC hierbij een topic speciaal gewijd aan dit nieuwe Windows 8 toestel. Val me gerust aan als je meer foto's, specs, of andere informatie hebt! Ik ben zelf enorm benieuwd naar Windows Phone 8.

Windows Phone 8X by HTC:

De HTC Windows Phone 8X is de eerste smartphone van HTC met het Windows Phone 8-besturingssysteem. Windows Phone 8 maakt gebruik van Live Tiles (waarmee je direct updates van je sociale netwerken op je homescreen ziet) en biedt daardoor een zeer persoonlijke gebruikservaring. Niet alleen is de HTC 8X HTC's eerste Windows Phone 8-smartphone, ook is het de
eerste HTC-smartphone met een 2,1-megapixel frontcamera waarmee je gemakkelijk vier mensen of meer in één beeld kunt
vastleggen. Ook kan je met deze frontcamera 1080p Full HDvideo's opnemen.
Aan de achterzijde beschikt de HTC 8X over een 8-megapixel camera (met LED flitser en eveneens met een Full HD-videorecorder) met een 28mm-lens, die ook goede prestaties bij weinig licht biedt.

De Windows Phone 8X van HTC heeft een Super LCD2 scherm met 4,3 inch HD-resolutie dat is vervaardigd van het lichte en krasbestendige Gorilla Glass 2.

De 8X heeft 16GB geheugen, daarnaast krijg je gratis 7GB opslagruimte op SkyDrive, Microsofts cloudservice.

Het toestel maakt gebruik van microSIM en heeft een dual-core processor.
De Windows Phone 8X by HTC wordt december verwacht.





Windows Phone 8S by HTC:

De HTC Windows Phone 8S is het eenvoudigere en goedkopere broertje van de tegelijkertijd geïntroduceerde HTC 8X. De belangrijkste verschillen tussen de 8S en 8X betreffen:

  • het schermformaat (4-inch in plaats van 4,3-inch),
  • de camera (5-megapixel in plaats van 8-megapixel)
  • en de videorecorder (720p HD in plaats van 1080p Full HD).
Dankzij Windows Phone 8 krijg je meteen de beschikking over de mobiele Office-apps (Word, Excel, PowerPoint en OneNote) en een perfecte integratie met de sociale netwerken Facebook, LinkedIn, Twitter en Windows Live (MSN). Updates van deze netwerken kan je gelijk op de 'Live Tiles' op je homescreen zien.

De HTC 8S beschikt over een krasbestendige Gorilla Glass en ondersteunt de Beats Audio-technologie voor de beste geluidskwaliteit. Naast het 4GB ingebouwde opslaggheugen (uitbreidbaar via microSD) krijg je gratis 7GB online-opslagruimte op Microsofts SkyDrive-cloudservice.

Het toestel heeft een dual-core processor en maakt gebruik van microSIM. De Windows Phone 8S by HTC wordt januari verwacht.



Wat vinden jullie ervan? Zit jouw toestel hierbij?
Ben ik verder nog iets vergeten? Of zijn er nog andere features die zeker niet mogen missen hier?
Schroom dan niet om de informatie aan te vullen met jouw ervaringen, ideeën en/of vragen over de toestellen en Windows 8 Phones.



*Update*

Zoals jullie denkelijk ook al hebben ontdekt staat de HTC 8X online in de Vodafone Shop.
Dit is tijdens mijn vakantie gebeurd, vandaar dat ik jullie helaas niet eerder een update heb kunnen verschaffen, maar bij deze, de HTX 8X is online te bestellen en in de winkels beschikbaar.

De 8S is momenteel nog niet beschikbaar maar zal naar hoe het er nu uitziet deze maand ook nog beschikbaar komen.

Veel plezier met de toestellen en laat weten wat jullie ervan vinden. Hoe werkt het? Wat bevalt extreem goed etc?
Ik ben benieuwd naar de reviews!
42 Reacties 42
MoodyMikey

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe telefoon, al snel interesseerde Windows phone 8 mij omdat ik dat ook op mijn laptop draai.
Ik was dus eerst opzoek naar de Lumia 920, maar deze komt pas over een ruime maand in Nederland, nu leek mij de HTC 8X een zeer goed alternatief, alleen ze zeggen dat deze 1 November in de Nederlandse winkels zal liggen maar ook bij vodafone? Mijn abonnement verloopt namelijk 10 November dus is wel belangrijk dat ik dit optijd weet om onnodige extra kosten te voorkomen.
 
mvg Mikey
 
Bron: http://www.wp7.nl/22628/htc-8x-op-1-november-in-de-nederlandse-winkels/
mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Slechts nieuwsgierig, wat gaat Windows phone 8 jouw bieden wat IOS of Android niet kan?
MoodyMikey

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Android, zeer fijn gebruik ik momenteel ook, maar wil gewoon iets nieuws proberen. Plus zoals ik eerder al zei, Windows phone 8 en de windows 8 op mijn computer kunnen sync-en. Dit is echt zeer handig, agenda, bestanden en andere data draadloos en heel simpel over zetten. Dat is voor een "zakelijke" gebruiker zeer fijn. En iOS vind ik persoonlijk gewoon "slecht", maar dat ligt o.a. aan de hardware van de iOS dragende telefoons, ze zijn goed, alleen de prijs/kwaliteits verhouding is gewoon absurt. Heb overigens wel lang na gedacht over de HTC one X+, beest van een telefoon. Maar de conclusie: W8 bevat zeer veel voordelen voor mij als gebruiker en ik denk/verwacht dat het nog heel groot gaat worden (kijk bijvoorbeeld naar de zuid-europese markt). De Lumia 900 is ook leuk, maar is een slechte aankoop ivm de release van de 920, plus de 900 heeft geen W8 en krijgt daar ook geen update voor.
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik zelf heb de hts one x en win7 maar kan ook alles sync agenda enz en als het goed is kan dat ook gewoon bij win8 moet het nog proberen heb win8 al een half jaar dik maar niet echt in verdiept omdat ik win7 veel prettiger vind werken
MoodyMikey

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
W7 kan dat niet zoals W8, gebruik zelf al  bijna een half jaar W8 en werkt prima als je het gewend bent. Zelfs de installatie was perfect, enige was dat voor de release datum er geen/weinig apps te verkrijgen waren. Plus Windows Phone 8 is gewoon veel meer dan Windows Phone 7.5 😉 Alleen wacht nog steeds op vodafone, want Phone 8 is nu officieel uit alleen dus nog niet te krijgen.
Dothan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je het met een vodafone abbo wil, ga even online kijken. Zat aanbieders die het met een vodafone abbo aanbieden.Zo heb ik het wel gedaan. Ik kan heel slecht tegen wachten. 😉
MoodyMikey

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is een optie, enige is dat je dan niet direct klant bent bij vodafone, wat communiceren lastig kan maken, en aan de leverdatum veranderd waarschijnlijk niks. Of vodafone moet deze telefoons pa over ruim een maand gaan verkopen.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

De HTC One 8X zal eind november beschikbaar zijn bij Vodafone!
Ik zal in het windows phone topic een apart topic wijden aan dit toestel met techspecs, foto's etc.
Dan kunnen we daar verder praten over dit toestel en de mogelijkheden van windows 8!


tve

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Stevie,
 
ik zie nog geen topic gewijd aan de htc 8x.
afgelopen week contact gehad met vodafone voor nieuw abbonement met de htc 8x maar kon niets afsluiten omdat niet bekent is wanneer de 8x leverbaar is.
kan jij me meer vertellen over de exacte leverdatum?
 
Gr. Tom
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
tve schreef:
Dag Stevie,

ik zie nog geen topic gewijd aan de htc 8x.
afgelopen week contact gehad met vodafone voor nieuw abbonement met de htc 8x maar kon niets afsluiten omdat niet bekent is wanneer de 8x leverbaar is.
kan jij me meer vertellen over de exacte leverdatum?

Gr. Tom
Hi Tom,

Nee dat klopt, nog geen tijd gehad het topic aan te maken, maar ik heb wat meer informatie ontvangen en zal proberen om dit vandaag nog op te zetten.
Ook zal ik kijken of ik dan een exactere leverdatum kan vermelden!

PS: heb al een Windows 8 Phone getest, en ze zijn echt top! Super snel ook!

*Update*
Ik heb de introductie van de HTC 8X en 8S aangemaakt en alle berichten over de Windows Phone 8 hier samengevoegd.
Holkers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zou graag dit toestel willen aanschaffen bij mijn contractverlening. Kunt u mij aangeven wanneer de HTC 8X beschikbaar is (in de online shop of in de 'offline'-winkels)
MirandaS

Gedreven Liefhebber
  • 37Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Holkers,

ik zal Stevie een mailtje sturen of ze meer informatie kan achterhalen over de leverdatum van de HTC 8X.

Wordt dus nog vervolgd.... 😉

NM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
in welke kleuren wordt de htc 8x beschikbaar?
 
groetjes
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi NM,

Er komen een aantal leuke kleuren op de markt. Ik weet echter niet welke wij precies gaan aanbieden.
Check hiervoor onze website. Daar zal op korte termijn meer informatie te vinden zijn.
Holkers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Komt er wel een 'gewone' zwarte versie beschikbaar voor iets minder hippe mensen? Rood en blauw is wel leuk, maar heb liever geen zuurstok aan m'n oor.
 
Ik wacht het antwoord van Stevie af
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Holkers schreef:
Komt er wel een 'gewone' zwarte versie beschikbaar voor iets minder hippe mensen? Rood en blauw is wel leuk, maar heb liever geen zuurstok aan m'n oor.

Ik wacht het antwoord van Stevie af
Hi Holkers,

We hebben normaalgesproken altijd de standaard kleuren in ons assortiment, zo ook de zwarte.
Tot nu toe heb ik ook enkel de gegevens langs zien komen van het zwarte exemplaar.
Welke andere kleuren nog beschikbaar zullen komen kan ik op dit moment nog niet zeggen, maar zwart is vrijwel zeker.

Hopelijk heb je daar wat aan.
En als je deze neemt ben ik heel erg benieuwd naar je ervaringen.

Heb je nu ook een Windows Phone?

Holkers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, ik heb nu een HTC Desire HD (android), maar stap wel bewust over naar een WP en dan is de 8X voor mij een betere keuze dan een Ativ S of Lumina 920. Ik heb nog tot 30 december 2012 voor mijn verlening, dus ik verwacht wel dat het toestel voor die tijd beschikbaar is. Eerste berichten waren 'eind november', maar dat is het eigenlijk al.
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Holkers schreef:
Nee, ik heb nu een HTC Desire HD (android), maar stap wel bewust over naar een WP en dan is de 8X voor mij een betere keuze dan een Ativ S of Lumina 920. Ik heb nog tot 30 december 2012 voor mijn verlening, dus ik verwacht wel dat het toestel voor die tijd beschikbaar is. Eerste berichten waren 'eind november', maar dat is het eigenlijk al.
Hoezo tot 30 december? Een verlenging kan altijd later nog, deze hoeft niet perse voor einde contractdatum bij Vodafone, je huidige contract loopt van maand tot maand door.
Voor zover de verwachtingen zijn zou de HTC 8X er voor einde jaar moeten zijn, dus " op tijd" voor jou.

De Lumia 920 is in andere landen wel al een doorslaand succes lees ik op meerdere plaatsen.
(http://www.allaboutphones.nl/nieuws/21497/nokia-lumia-920-doorslaand-succes.html)


Holkers

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tsja, Nokia... Ik heb een stuk of 6 toestellen op rij gehad van de Finse fabrikant, maar de laatste 2 vielen zo erg tegen dat ik een HTC Hero gekocht heb. Dat toestel en de opvolger bevielen zo goed dat ik nu eerder voor een HTC ga dan een Nokia, ook al zijn de specs van dat toestel goed. High-end toestellen van Nokia, met zoveel gadgets vallen me altijd tegen, zowel hardware als softwarematig. (softwarematig = niet WP8, maar de randprogramma's van Nokia zelf om die dingen aan te sturen)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic