V235120

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wijziging abonnement

Op 17 januari jl. heb ik mijn abonnement bij Vodafone gewijzigd van Start naar Unlimited. Ik kon dit rechtstreeks in mijn app op de smartphone wijzigen, zonder tussenkomst van een medewerker. Ik verkeerde in de veronderstelling dat Vodafone Unlimited € 32,50 zou kosten. Nu blijkt uit de factuur dat ik geen € 32,50 betaal, maar na aftrek van korting € 35,94 !!!!!  Een medewerker van de klantenservice vertelde mij dat die €32,50 alleen geldig is voor nieuwe klanten! Ik moet dus €35,94 betalen, terwijl ik al jaren klant ben van Vodafone!

Ik ervaar dit als zeer onrechtvaardig. Ook is bij de totstandkoming van het nieuwe abonnement niet duidelijk weergegeven dat het bedrag alleen voor nieuwe klanten zou gelden. Erg slecht!

Ik vind dat hier sprake is van misleiding, maar op zijn minst is het zeer klantonvriendelijk. Nog onvriendelijker is het feit dat je naar het weer terugkeren van een hoger abonnement naar een lager abonnement uit een andere groep,  € 25 moet betalen. Echt schandelijk Vodafone! Bij KPN kun je zonder kosten switchen van een hoog naar een laag abonnement en andersom. Neem daar een voorbeeld aan, Vodafone!

Ik heb het nu wel helemaal gehad met Vodafone. Naast het voorgaande heb ik ook nog eens de nodige technische problemen gehad en werkt de Vodafone app slecht. De app geeft onjuist data gebruik aan, hetgeen is bevestigd door medewerkers. De technische dienst doet hier onderzoek naar....... Ook is KPN veel en veel sneller! Geen reden om nog heel lang bij Vodafone te blijven.

Gefeliciteerd Vodafone! Jullie raken een trouwe klant kwijt! Na een paar maanden loopt mijn contract af en zoek ik een andere provider. Dag Vodafone, daaaag Ziggo.....................

Otto

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @V235120, goedemorgen!

Ik kan mij heel goed voorstellen dat een hoger tarief voor Red Unlimited voor jou als bestaande klant als onrechtvaardig voelt. Het is dan ook jammer om te lezen dat je door dit voorval hebt besloten om over te stappen naar een andere provider als jouw contract bij ons is afgelopen. 

Wat betreft deze gehele situatie zou ik je willen aanraden om hierover een klacht in te dienen. Dit kan via deze pagina en je kiest dan voor ''een klacht''. Op deze wijze komt dit bij onze klachtenafdeling terecht. Dit lijkt mij wenselijk in deze situatie want als jij in My Vodafone een bedrag van € 32,50 ziet staan voor Red Unlimited dan ben je natuurlijk in de veronderstelling dat dit het bedrag is wat jij ook gaat betalen. Er wordt vervolgens dan een case aangemaakt en hier kan je ook bijlagen en screenshots toevoegen. Als dit foutief wordt weergegeven in My Vodafone, dan moet dit natuurlijk opgelost gaan worden in mijn ogen. De klachtenafdeling kan hiervoor dan de juiste lijntjes uitzetten. Deze mogelijkheid heb ik via deze weg jammer genoeg niet. 

Inmiddels heb je jouw Red Unlimited abonnement laten aanpassen naar Start M door een collega. Hiervoor worden inderdaad kosten berekend, omdat je verlaagd naar een andere abonnementsgroep. Al kan ik mij heel goed voorstellen dat dit gezien de situatie erg rauw op je dak valt. 


Nogmaals zou mijn advies zijn om de gehele situatie als klacht neer te leggen bij onze klachtenafdeling. Je bericht gaat namelijk meer omtrent het gehele proces waarin je teleurgesteld bent. Dat gevoel kan ik begrijpen als je al zo lang een trouwe klant bent. 

V235120
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Cecilia,

Bedankt voor de reactie op mijn mail. Ik zal zeker een klacht gaan indienen, echter los van het feit of Vodafone aan een bestaande klant nu wel of niet goed duidelijk weet te maken, dat deze geen gebruik kan maken van een nieuwe aanbieding: het voelt gewoon niet goed! Het gaat mij niet zo zeer om die paar Euro verschil, maar  is het niet vreemd, dat een bestaande klant van Vodafone, meer voor het zelfde abonnement betaalt dan een nieuwe klant? Zoals ik reeds in mijn vorige mail schreef: het is en blijft onrechtvaardig!

Wat betreft die €25 voor verlaging van het abonnement het volgende: Ik wist dit zeker wel, want het werd duidelijk aangegeven. Helaas is ook dit erg klantonvriendelijk. Vodafone heeft natuurlijk eigen regels en voorwaarden. Als ik echter kijk naar bijvoorbeeld KPN, dan kun je daar wel maandelijks je abonnement zonder kosten bijstellen. Zowel van hoog naar laag of van laag naar hoog!

Vodafone prijst zichzelf hiermee uit de markt en dat lijkt mij commercieel gezien erg onverstandig!

Ik heb niet de pretentie dat ik iets zou kunnen veranderen binnen Vodafone, maar mijn advies zou zijn: verander de regels, laat die €25 achterwege en laat trouwe klanten niet aanzienlijk meer betalen voor een abonnement. Op termijn zal dit zijn vruchten afwerpen en jaag je geen trouwe klanten weg...........

Kortom, wordt eens klantvriendelijk Vodafone!!! 

Otto

  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic