Atm

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wie gaat deze uitdaging aan....?

Heb in mei 2022 een Xiaumi Redmi note 9 Pro aangeschaft met een Vodafone abonnement, unlimited voor Nederland en 40 GB per maand voor het buitenland. Dit abonnement is op 1-8-2022 officieel ingegaan. Van mei tot 1-8-2022 had ik nog een klein abonnement via Simpel.nl. Dit werkte uitstekend. Ik kwam niet boven die 250 Mb per maand uit.

Op 2 aug. ging mijn Vodafone abonnement in. De overgang naar Vodafone werkte uitstekend. Hoe mooi, unlimited voor Nederland. De volgende ochtend, 2 augustus, moest ik tot mijn verbazing al 2 GB ophogen, omdat de 10 Gb al verbruikt was en ik amper internet gebruikt had. Elke morgen weer 2 GB ophogen. Er verdwijnt zeer veel data op een voor mij onverklaarbare wijze. Gelukkig is het voor Nederland unlimited. Dit herhaalde zich dagelijks. Lastig, maar werkte wel. Op 5 augustus naar Frankrijk vertrokken. Voor het buitenland max. 40 Gb per maand..... In no time was ik door mijn 40 Gb bundel heen....

Hierover 3 x contact gehad met Vodafone. Zij kunnen me niet helpen. De zeer vriendelijke Vodafone medewerkers hebben uit coulance in totaal 10 Gb opgehoogd. Dit was ook binnen enkele uren verdwenen als sneeuw voor de zon..... 

Alles, voor zover ik weet, wat ik uit kon zetten om data te besparen,  heb ik uitgezet...

Is dit bij iemand bekend en vooral, weet iemand de oplossing.... 🤞🍀

Ik ben onderhand radeloos. 

Atm

 

 

 

29 Reacties 29
fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het schiet bij mij ook al mooi op. Op 1 september 20gb data tegoed staat nog steeds op 20gb omdat het niet doet buiten de deur. Heb een melding gedaan in MyVodafone en kreeg als referentie 11321923. Bellen en SMS werkt maar daar blijft het ook bij. Heb een simonly abbo er maar bij genomen van de concurrent en werkt super.  Afgelopen zondag een sms gekregen dat men zag dat mijn internet instelling niet goed staat en raadpleeg vodafone.nl/startup. Dit natuurlijk alang gedaan maar simdata doet het niet. Ben er klaar mee. Buiten de deur ben ik graag bereikbaar voor mijn klanten. Die gebruiken bijna allemaal Whatsapp. Kan niet wachten tot ik hiervan af ben.

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zo net bericht gekregen dat de nota voor september € 1263,38 bedraagt. Op 20 en 21 augustus is er meer dan 100GB data verdwenen, terwijl er vanaf maart 2022 begin abonnement het maandelijks verbruik maar een paar GB is van de 2 x 10GB (Ziggo). Met mijn erbij genomen 2 simcard met 8GB data vanaf 1 september nu nog een tegoed van 7792mb en dat was met de Vodafone simcard ook niet veel meer. Die doet het sinds eind augustus niet eens meer, alleen bellen en sms. Via Myvodafone hier melding van gemaakt en via mail aangegeven dat ik elke dag rond 16.30uur thuis bent maar ik ben niet gebeld. Heb hier begrepen dat er meerdere klanten hier problemen mee hebben en er zouden brieven gestuurd zijn maar niet naar mij. Heb gezien dat in 2014 er ook al problemen waren en dat is op Tros Radar geweest. Ik ga in ieder geval een melding maken bij Tros Radar dat die praktijken nog steeds voorkomen. Er is een onderzoek maar wat zijn de resultaten.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @fredben

Ik kan mij voorstellen dat deze factuur rauw op je dak valt. Het is ook echt een gigantisch bedrag. Een tijdje geleden heeft mijn collega Lycke jouw gegevens ter onderzoek doorgestuurd. Jouw nummer staat hierdoor ook op een speciale lijst. Mijn contactpersoon (particuliere afdeling) heeft afgelopen vrijdag alle zakelijke nummers die dit probleem ervaren doorgestuurd naar een contactpersoon binnen zakelijk. Zodra hier een terugkoppeling op is gekomen dan hoor ik dat en hoor jij uiteraard weer van mij 🙂

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Top, ik laat het nog even rusten. Voor dat bedrag moet ik 4 dagen werken.

Groeten Frits

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@fredben Zoals afgesproken zou ik opnieuw even bij je in de lucht komen, zodra ik een update had. En hier ben ik dan! Goed nieuws. De kosten buiten de bundel gaan gecrediteerd worden en binnen enkele dagen ontvang je hier dan ook een creditfactuur van. 

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Oh dat is top. Alleen nog 1 ding, mijn data van de simcard werkt nog steeds niet buiten de deur.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

@fredben Yes, heel fijn dat dat zo is geregeld! Wat betreft jouw simkaart zie ik dat hier een tijdje geleden een case voor openstond, namelijk case 11321923. Deze is inmiddels gesloten, maar ik kan alleen niet zien wat hier exact de terugkoppeling op is geweest. Vaak wordt de terugkoppeling telefonisch met je besproken of krijg je een e-mail. Heb je hier iets over gehoord? Zo niet, dan zou mijn advies zijn om even met de klantenservice te gaan bellen voor dit probleem.

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nee niks van gehoord overdag slecht bereikbaar ivm lawaai. Ga ik straks wel langs de vodafone winkel.

Alvast bedankt.

fredben

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Is geregeld werkt allemaal weer.😀

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Super! En fijn dat je het nog even laat weten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic