Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Energieboy Jij weet inmiddels vast wel, of er nog nieuws is over de alom gewaardeerde e-Sim? Zou mooi zijn als die binnenkort bij Vodafone in het programma zou komen. Anders een moderator met nieuws hierover? We zijn alweer bijna een maand verder en de Future is So Exciting... Of niet? Vodafone? :joy:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hahaha, jij bent ook wel grappig Ruud001
Ik weet van niets, echt niet. Laten we hopen dat het er snel komt maar ben er niet zeker van. Als ik iets weet dan zeg ik het gelijk ??
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Energieboy oke, jammer. zou het nu wel eens een keer tijd vinden. Zal Apple ook eens vragen. Misschien weten die iets...:joy:
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Ik blijf af en toe een post plaatsen, zodat het onder de aandacht blijft. Wil heel graag mijn nieuwe Apple Watch met Cellular gebruiken.

Kom op Vodafone...Ga aan de slag met de e-Sim.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Kan ik me heel goed voorstellen Ruud001!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zal ik dan met je meedoen?
Yes, kom op Vodafone, kom met de eSim 😛
Ik wil geen Android te hoeven kopen om een dubbele SIMkaart te gebruiken :sunglasses:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Wahahahaha Energieboy ik ben wel bereikbaar met 2 nummers in een telefoon. Op dit moment is de E-sim ook alleen voor Apple producten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Grrr.... dan moet ik een Samsung S10 kopen toch?
Maar dan heb ik weer twee telefoons 😛
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Haha of een S9 of S8 :P..... dan heb je inderdaad nu wel twee telefoons. Maar even zonder alle gekkigheid. Ik kan mij voorstellen dat jullie deze optie willen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Maar welke zou jij dan adviseren?
Eigenlijk zou ik liever voor de nieuwe iPhone gaan dit jaar, of volgend jaar 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ikzelf zou de s10 adviseren. Ik mag dit jaar al verlengen, maar ik wacht op de S11 😛 (maart 2020).
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi,
Voor mij de iPhone Xs Max. Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en voorkeur. Of straks de XI Max? Wie weet. Hopelijk dan wel met E-sim. Kom op Vodafone! :triumph:
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Al nieuws over de e-Sim? Iemand? :expressionless:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jawel, daar is de vraag weer 😉
Volgens mij heb je standaard een wekker in je telefoon :stuck_out_tongue_winking_eye:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Nog niks bekend Ruud001
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Jammer dat de future niet zo exciting is. ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het heeft te maken met een stukje techniek Ruud001
Wij werken met andere systemen dan andere Vodafone landen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het werkt met onze systemen. Daarnaast wordt er heel erg gekeken naar de veiligheid van de E-sim en hoe wij dit kunnen waarborgen. Het klinkt heel simpel om het zo even uit te rollen maar dat is het niet.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Beste Steven,
Snap ik, maar moet je daar jaren over gaan doen? Dat denk ik niet. Heeft waarschijnlijk toch een andere reden. Je kunt dan ook sneller van provider overstappen en dat vinden de providers niet zo heel erg leuk. Bang om inkomsten mis te lopen...:grin:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat is natuurlijk een minpunt van de E-sim maar dat is niet de reden waarom hij er nog niet is. De reden heb ik je namelijk hierboven al gegeven.
Er zitten namelijk ook genoeg voordelen aan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Laten we nu eerst maar eens Apple Pay gaan gebruiken in Nederland. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Na jaren is dit straks eindelijk ook mogelijk in Nederland met een ING rekening.

Zo gaat het ook met eSim, wachten, wachten en nog eens wachten :sunglasses:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic